
Iako zvanične potvrde još uvek nema, direktor Bugattija Wolfgang Durheim izjavio je da Chironu za "operaciju" ubrzanja i kočenja (od 0 do 402 km/h i nazad) treba manje od 60 sekundi.
I dok razmišljamo o kočnicama koje poseduje Bugattijev naslednik modela Veyron, jer se u slučaju Chirona najviše priča o motoru, nema razloga da se Durheimerova izjava koju je dao novinaru britanskog magazina EVO uzima s rezervom.

Za ostvarivanje pomenutog rezultata, Chiron definitivno ima sve potrebne sastojke. Najvažniji među njima je 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo-punjača, što je dovoljno za 1.500 konjskih snaga i 1.600 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Već je poznato da automobil od 0 do 100 km/h stiže za manje od 2,5 sekundi. Od 0 do 200 km/h potrebno mu je manje od 6,5 sekundi, a od 0 do 300 km/h stiže nakon nešto više od 13 sekundi. Maksimalna brzina je elektronski ograničena do 420 km/h, a dobro upućeni u celu stvar tvrde da Chiron bez limitatora može da ostvari 464 km/h. Gume predstavljaju suštinski (i jedini) problem zbog kojeg Bugatti Chiron, ipak, neće biti ponuđen bez limitatora.
Čak i s limitatorom, Chiron bi trebao da izbije ispred modela Veyron Super Sport koji još uvek drži svetski brzinski rekord u kategoriji produkcijskih automobila koji se mogu koristiti na javnim putevima. U Bugattiju su pokušaj obaranja aktuelnog rekorda planirali za narednu godinu, a sve će se dešavati na test stazi Ehra-Lessien.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Bugatti
Imajuci u vidu da je Kenigseg One:1 0-322km/h-0 vec postigao za manje od 21 sekunde, mene ova tvrdnja nimalo ne impresionira.
Imajuci u vidu da One:1 projektovano ostvaruje 400km/h za 22 sekunde i da bi mu za kocenje trebalo mozda 10-11 sekundi... ;)
Ne postoji video dokaz, istini na volju ali ni razlog za ne verovati im.
Jeste tehnički biser, ali nažalost ne može se reći isto i za dizajn.
Bočna linija ista kao na konceptima iz 1999
Veyron s novim zadnjim delom i restilizovanim prednjim.
Ovaj auto po mom mišljenju ne izgleda kao auto od 2 miliona.
Pagani Huayra i LaFerrari npr. izgledaju kao skulpture spram njega.
Poz
@12:21
LaFerrari, da. Huayra? S onim kicastim enterijem je sve samo ne skulptura.
Sve sem 911/918 je kic. Ali Chiron je vrlo ocigledno restilizovan Veyron. Zasto da se trude, kad su vec dali pare na marketing. Paganiju samo fali bozicna jelka, ali ima neke drazi u svim tim elementima od aluminijuma, mene asocira na mehanizam sata. Veoma ruznog sata.
"Sve sem 911/918 je kic."
E ako je tako rekao propali dizajner, Ferrari, Lamborghini, McLaren, Aston Martin i ostali odma da zatvaraju fabrike...
Sta god mislili o dizajnu ovog modela, on je brutalan. Teska krstarica na drumu. Ultrabrzi dragster. Ali sve dok ne bude u nekoj vrsti motosporta kao nekad EB110 i pre njega slavni prethodnici, nece ga niko uzimati za ozbiljno. Mada, dok ne vidim La Ferari, P1, 918 i Kenigsegsegsegseg jedan protiv drugog sve mi je to prose*avane...
Meni najvise na ovom Chironu smeta jedan mizeran detalj...a to su ove felne. Deluju tako obicno i vec vidjeno a to nije dobro za auto ove klase.
Pogotovo u ovoj htom varijanti...
Svidjaju mi se svetla napred/pozadi, ova elipsa sa strane kao i enterijer. Proporcije su diskutabilne ali su one u drugom planu.
Svak' nek' voli sto mu srcu milo...
http://i.imgur.com/Q0F9LQx.jpg
http://imgur.com/a/HYIOt
@Uros Cuore
918 je barem za sada najbrzi auto na stazi. Najbolji je na Ringu, a u medjusobnim duelima je pobedjivao na stazama i LaFerrari i P1. Jos je da kazemo luksuzan u u odnosu na ova dva, skida mu se krov, izgleda vrhunski, ima fantazija zvuk. I kada sam pricao da ce biti najbrzi, ovde je vecina govorila nema sanse jer je tezak. Da, jeste i tezi i slabiji od protivnika, ali ih je nadigrao ;) Najavljuju rekorde iz raznih konkurenata na Ringu, ali niko jos nije nista preduzeo povodom toga :) Neka probaju sa trkackim verzijama tih verzija, mozda budu brzi od Porsea legalnim za put :) Posto je ako znas, McLaren kupio jedan primerak 911 GT3 da bi ga proucavao, verujem da i oni i drugi konkurenti iznajme 918 negde i na tajno ga proucavaju jer su u neverici da ih jedan auto koji je tezi od njihovog 250kg do 300, slabiji 40+ konja, a opet gube. S tim sto McLaren odajem postovanje za sve novije modele. Necu da ulazim u dizajn ali sto se tice perfomansi. Trakcija iako je zadnja vuca, drzanje u krivinama, ubrzanja, sve. Sto se tice ovog Bugatti, jeste da ima veze sa Vejronom ali kako ocuvati taj dizajn. Kako sacuvati Bugatti izgled. Nesto mora u novom modelu da kaze 'ja sam Bugatti' , jedva cekam Chiron da vidim u Zenevi.
I po meni Pagani je klasican kic. Previse detalja, kao neki sat. S tim sto imas i torbice u njemu, tu ga dovrsili. Pregrada u tabli mu se otvara isto kao neka kic Luj Viton torbica. Po meni je to kic, kic i kic. Pagani ni nije konkurent 918-ici, LaFerrari i P1-ici. Prvo ko zna da li je od kad postoji proizveo barem primeraka koliko ce proizvesti McLaren P1, barem znaci 370. Drugo, po perfomansama je Pagani takodje dosta daleko. Cak su i zvuk upropastili sa Huayrom. Koenigzeg je druga prica, mada i oni cesto samo najavljuju, a ne rade to sto obecaju :) Njima barem automobili nisu kic. Brzi su, mocni. Konkretno, ako hoces super sportski auto, a da ne platis milion, vec ss auto sa kojim ces moci i na stazu ali i da koristis, zna se. Ili 911 ili Ferrari. To su dva konkurenta od davnina i dalje je tako. Pruzaju najvece zadovoljstvo u voznjama i vrede svaki cent. McLaren im je sada dosta prisao u svemu tome ali trebace im jos par godina dokazivanja :)
@P1
Zasto bi zatvarali fabrike? Ima mnogo skorejevica koji jedva cekaju da se pokazu pred celim selom.
@dusan,
Ne znam da li si gledao poslednju sezonu Grand Tour-a ali imali su jednu odlicnu teoriju vezanu za automobile i to spremanje fabrike za Ring.
Automobili koji se spremaju za obaranje rekorda na Ringu obicno ne budu dobri za druge staze a cesto ni za nesto drugo. Pa su tako ocrnili neku verziju BMWa M4 u nekoj GT izvedbi jer nije sluzila nicemu drugom... Naravno, ovaj BMW je bio ektremni primer ali nije daleko od istine.
Tako za te price da je 918 najbolji...cak ni ovaj trojac iz Grand Toura nije uspeo u nekoliko drag race okrsaja da izvuce istog pobednika od ove trojice. Svako od njih se divio na kraju autu onog drugog.
Dok se ne napravi takmicenje u kom ce ucestvovati ova klasa automobila ja necu nikom verovati. A bas bih voleo da se ukrste koplja ovih hyper sportista.
Od ovih hyper ja bih teska srca izabrao 918 jer ne volik ekstremni izgled kod konkurencije. Previse je to meni ostro, s brdo krilaca i sl... 918 deluje kao najbolji allround ali ne znaci da je i najbolji. Deluje kao auto sa kojim mozes da zivis van staze. A ja bih da ga vozim i po kisi i po snegu i po gradu.
Ja sam prvi za da treba postovati svaciji uspeh. Uopste nije bitno da li mi se vise dopada Pagani, Kenigseg, Ferari, Lambo, Porse, Meklaren ili neko sedmi... Apsolutno nema potrebe nipodastavati druge samo zato sto se meni licno tu nesto ne dopada.
Širon je fantazija, ne sumnjam ni najmanje. Kao sto je i Vejron, Agera, LaFerari, P1, 918, Veneno itd itd...
Jedino sto ja nikako ne volim i ne cenim kod drugih su pristrasnost i neznanje.
A sto se tice tog rekorda na Ringu... Pade i 918.
https://youtu.be/fYqHBqcWU6U
I da, dve informacije.
Meklaren je prodao 390 komada P1 (375+15 prototipova) a celokupna proizvodnja Paganija je oko 260 automobila do dana danasnjeg. Sve vezije Zonde i Huajre uracunate.
Drugo, razlika izmedju LaFerarija i 918 je daleko manja od 250 kg.
Sve su ovo neupotrebljiva vozila i 99% njih ce sakupljati prasinu u garazi. Citav marketing se oslanja na proces kupovine, diskusiju o proizvodu, a ne oko same upotrebe. Jasno je da je dobar samo onaj koji moze i da se vozi, a tu su Meklaren i Porse daleko iznad konkurencije. Naravno da su ekstremi dizajna, kako drugacije opravdati cenu?
@Petar
Tezinu za LaFerrari navode oko 1300kg, dok je tezina 918 sa onim paketom oko 1570kg, bez oko 1600kg. P1 je nesto malo tezi od Ferrari.
Ovaj video je da treba da padne 918 ? Da li ce pasti sta mislis ? ;)
Takodje, svakom proizvodjacu svaka cast. Svako ima svoju filozofiju i rad. Mi smo tu da podelimo po koju kritiku. Nesto sto je svakako cinjenica je to da su Porsche i Ferrari vladari sportskih automobila decenijama. Detetu od 10 godina pokazi sliku Ferarija znace da je Ferari, tako isto i za 911. Starcu koji nikada nije bio ljubitelj automobila i nikad nije vozio kola, pokazi mu isto opet ce i on znati. Kad se pomene sportski automobil misli se na Ferari i Porse. Ali svakako respekt za sve ostale, a od mene najvise za McLaren.
@Uros
Pa vozile su jos ekipe taj trojac. 918 je uglavnom iznosio pobede. Svasta tu ima podeseti za staze, ali uopste 918 se ocigledno bolje snalazi. Takodje bi bio i moj izbor, iako je svaki vrhunski.
Petar
Znači ispunio Huracan najavljeno ? :)
Znači novi rekorder iz grupe "reasonable price car", što bi rekli u Top Gear-u, naravno za ss automobile.
Aston i Merc će sad biti top trkači, kad izadju.
Biće zanimljivo videti duel tih nad-automobila. :)
Ko navodi tu tezinu za LaFerari? Jesi li ti video negde ili procitao da ga je neko stavio na vagu i izmerio 1300kg, manje vise?
To je ono sto ja kod ljudi ne volim, "Zoki kaze".
Vlasnik jednog P1 i LaFerarija ih je stavio na vagu i o rezultatima napisao sledece:
http://www.mclarenlife.com/forums/mclaren-p1-f1/2980-official-mclaren-p1-thread-202.html#post554514
http://www.mclarenlife.com/forums/mclaren-p1-f1/2980-official-mclaren-p1-thread-202.html#post554826
http://www.globalcarforums.com/threads/mclaren-675-lt.52855/page-17#post-822150
Prevedeno na nas jezik, Meklaren P1 tezi 1547 kg sa punim rezervoarom (64l) a 918 Spajder 1712kg (70l) dok
Laferari tezi 1585kg sa punim rezervoarom (63l) sto ce reci da bez goriva :
P1 = 1483kg
LaF = 1521kg
918 = 1642kg
Petar 18:05
Nisam to znao.
Ja sam isto mislio da je LFR težak 1,3t.
Znači razlika u težini je zapravo manja.
918-cu vadi awd, bilo bi zanimljivo videti da je rwd, kako bi onda koji prošao.
U svakom slučaju sad kad izadju Aston i Merc, ulog će biti visoko podignut. :)
Ja ne pisem puno na ovom blogu ali sve sto pisem je apsolutno provereno i tacno, pre svega jer bi mi bilo suludo da lazem samog sebe.
918 je izgubio taj rekord, zasad, ne bi me cudilo da izadju opet... Jer odavno kolaju price o novim gumama i baterijama koje bi dale vecu snagu a bile ponudjene vlasnicima u okviru paketa sitnih unapredjenja sledece godine. Sta je od toga istina...
Sto se tice Red Bul - Aston Martina i novog AMG-a, da vidimo prvo prototipove, zvanicna obecanja na prezentacijama pa da pricamo dalje. I Regera se tako pojavi kao cudo s onoga svijeta pa eto dve godine a oni jos nijednu ne dostavise kupcima.
Petar
Ima li tolikih varijacije kod Aventadora, koliko je težak "na putu" ?
Deklarišu mu težinu od ispod 1,6t , da li 1565 ili 1595, ne sećam se tačno.
Kao i za Murcie-a, pretpostavljam da znaš.
Hvala na informacijama.
Sada znam koga da pitam, u vezi ovog segmenta. :)
Nisam se zaista bavio tom tematikom, ne bih verovatno ni previse razmisljao o tezini ova Hiper 3 automobila da se Ferari i Meklaren nisu toliko hvalili kako su laksi i brzi od svega sto se moze registrovati za svakodnevnu voznju pa gubili gotovo sve bitke od Porseovog 918.
Vrlo dobar forum za ljubitelje Lamborginija: http://www.huracantalk.com/forums/