home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, francuski proizvođač automobila Pežo-Sitroen Automobili (PSA) obećao je da će potvrditi garancije za radna mesta u Opelu ako uspe njegov plan da preuzme Dženeral Motorsov nemački ogranak, saopštili su predstavnici kompanije i sindikata.

Na sastanku sa Opelovim fabričkim savetom i moćnim sindikatom IG Metal, šef PSA Karlos Tavares „potvrdio je opredeljenost (francuske grupe) da poštuje postojeće sporazume u evropskim zemljama i da nastavi dijalog sa svim stranama”, navodi se u zajedničkom saopštenju objavljenom danas, prenosi agencija AFP.

Opelovi radnici su, kako navodi agencija AFP, obezbedili garancije za radna mesta od sadašnjeg poslovodstva sve do kraja 2018. godine i, između ostalog, dobili čvrsto obećanje da će biti nastavljena ulaganja u nemačke pogone do 2020. godine.

Neočekivana prošlonedeljna vest da PSA „merka” Opel, podstakla je strahovanja u Nemačkoj da bi francuski proizvođač automobila mogao da smanji broj radnih mesta u fabrikama izvan matične zemlje ako ostvari preuzimanje. Kancelarka Angela Merkel obećala je prošle nedelje da će preduzeti „sve moguće političke korake da osigura radna mesta i fabrike u Nemačkoj”.

Tavares je na sastanku „ubedljivo izneo u razgovorima da je zainteresovan za održivi razvoj Opela i Vokshola (Opelov britanski brend) kao samostalnih preduzeća”, izjavio je predsednik fabričkog saveta Volfgang Šefer-Klug.

„Ambicija PSA je da saradnja i kvalitetni odnosi s predstavnicima zaposlenih budu konkurentska prednost kompanije”, rekao je Tavares. Obe strane se nadaju da će ovo merdžovanje iznedriti „evropskog šampiona sa francusko-nemačkim korenima koji će obezbediti budućnost kompanije i njenih radnika”, navodi se u saopštenju.

Pežoovo opredeljenje za saradnju sa zaposlenima je „važan signal” i „osnova za postizanje mogućeg, po radnike konstruktivnog spajanja dve firme”, ocenio je šef centralne nemačke podružnice sindikata IG Metal, Jerg Kelinger.

Opel posluje u desetak fabrika u šest evropskih država, a na kraju 2015. godine imao je 35.600 zaposlenih od kojih 18.250 u Nemačkoj. Osnovan 1862. godine, Opel, sa svojim amblemom munje, odavno je poznat prizor na nemačkim i evropskim putevima.

Međutim, u poslednjih nekoliko godina kompanija je knjižila uzastopne gubitke, što je koštalo Dženeral Motors iz Detroita oko 15 milijardi dolara od 2000. godine.

Oštar pad funte posle glasanja Britanaca za izlazak iz Evropske unije prošlog juna potopio je Opelove nade da će se 2016. godinu vratiti u plus, završivši godinu s gubitkom od 257 miliona dolara. Velika Britanija, gde nemačka kompanija prodaje vozila pod brendom Vokshol, najveće je Opelovo evropsko tržište.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel



čitanja : 949



Komentari

Dolazi vrijeme da Peugeot i Renault moraju spasavati Njemacku autoindustriju hehe...

Autor Renault Terminator 21 Feb 2017, 19:43

mene samo interesuje odakle odjednom psa-u tolike pare da uopste preuzmu opel. pa psa se sam nudio gm-u prosle godine da ih preuzme i vodi bez ikakve finansijske nadoknade.

Autor mile antena 21 Feb 2017, 21:16

Biće kao i kod nas: Posle godinu dve smanjiće plate i ljudi će sami otići ili će biti tehnoloških viškova i drugih trikova

Autor Berik 21 Feb 2017, 21:22

Iza ovog projekta krije se, kao i obicno, politika.
GM nije sposoban da Opelu obezbedi kvalitet ravnopravan ostalim necakim brendovima, a ipak ne bi da ga banalno prepuste zainteresovanim Kinezima pa su resili da takvu akciju sprovedu posredno.
Citroen je vec u vlasnistvu Kineza mada Francuzi to ne priznaju, a preko Citroena to bi trebao da postane i Opel, odnosno, jedan GMov ogranak.
Ocigledno da su Amerikanci u ozbiljnim problemima kada je autoindustrija u pitanju.

Autor vojvoda 21 Feb 2017, 22:40

gm je prosle godine imao profit od $9.4 milijarde. bas su amerikanci "u ozbiljnim problemima kada je autoindustrija u pitanju".

Autor mile antena 21 Feb 2017, 22:46

GMove podatke treba uzimati sa rezervom. Prvo se objavi vest kako drzava subvencionise GM zbog problema sa plasmanom, a onda se pojavljuju podaci o profitu.
O kakvom je profitu rec i ko koga tu masti?
Jedna od ozbiljnijih lazi koju sistematski vec godinama lansiraju je laz vezana za vlasnistvo u SAIC MotorCorp i Liuzhou Wuling Motors Co gde uporno prisvaja ove dve kineske kompanije u kojima nije vecinski vlasnik.
Kada bi se objavio realni ekonomsi podatak vezan za GM, i ne samo za GM, mnoge stvari bi bile jasnije.

Autor vojvoda 23 Feb 2017, 01:37

Uostalom, da im je prodaja takva kakvom je predstavljaju, ne bi postojala potreba za "aferama" poput Toyotinih patosnica i VWovog dizelgejta.
Oni u Evropi ne mogu da prodaju ni jedan automobil. Ne zato sto evropski trgovci ne zele da uvoze, vec zato sto niko ne zeli da ih kupi jer su losi.

Autor vojvoda 23 Feb 2017, 01:43

@ vojvoda,
daj nam ti onda tvoje strucne brojeve general motorsa pa cemo ih porediti. hajde objavi te "realne ekonomske podatke" koje izgleda samo ti znas pa da vidimo onda situaciju.
kad je to bila vest da drzava subvencionise za gm? ne znam jesi li cuo, ali nismo vise u 2008 godini.
da nije volkswagen razvio software koji vara, onda nebi bila potreba ni za tom aferom. i da toyota nije ugradjivala papucice gasa koje se zaglavljuju, onda nebi bila potreba ni za tom aferom.
koga boli ona stvar sta evropski kupci zele? evropa je niko i nista u poredjenju sa amerikom i kinom gde je gm apsolutni gazda.
ajde sad opet pricaj i teorije zavere kako bi trebalo uvesti porez na koka-kolu u kini (iako se ta ista koka-kola proizvodi bas u kini)

Autor mile antena 23 Feb 2017, 02:04

Bravo Mile svaka ti je na mestu. A vala doslo je vreme da se zgaze Svabe i to ce saveznistvo GM i PSA da uradi.Inace za neupzcene oni su id 2012 u vrlo tesnoj saradnji. GM ima veliku gamu i svuda je prisutan i br.1 u Australiji, Aziji, Americkom kontinentu i zaista je nezamislivo da mu kurs i obrt profita diktiraju Vw i ostale buba svabe.Osim toga Peugeot je podigao Sitroen, pa ce i Opel, imaju para otkupili su svoje akcije koje su ranije bile u vlasnistvu francuske drzave i sad rade na novim tehnoligijama.U odnosu na svabe francuska hibrid tehnologija je superiorna i tek ce da se pokaze. Toliko, a onima kojima je krivo nek popiju po jedno pivo u njihovim svapskim kanatama.

Autor Vita 23 Feb 2017, 13:36

Savezništvo GM i PSA je u stilu , našla krpa zakrpu...

Autor Đorđe 23 Feb 2017, 18:44