home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Deonica Tesle porasla je za 54 posto u odnosu na decembar 2016., zahvaljujući neverovatnim sposobnostima njihovog računovodstva i silnim naporima u proizvodnji kako bi pokazali profitabilnost u trećem kvartalu, odnosno bez obzira na neispunjena očekivanja u preliminarnim rezultatima poslednjeg tromesečja prošle godine.

I dok je Tesla uspela u onom što su mnogi mislili da je nemoguće, impresivne prodajne veštine Elona Muska zadržale su pažnju ulagača i omogućile značajno odstupanje u ceni njihove deonice u odnosu na ostatak automobilske industrije. Naime, njegova poruka javnosti je da Tesla više nije kompanija koja proizvodi automobile već inovativna kompanija u energetskom sektoru, s fokusom na budućnost i čistu energiju.

 - Radi se o veoma zanimljivoj poruci koju Musk ponavlja, ali nije baš usklađena s podacima koji stoje u pozadini. Tesla je i dalje gotovo 100-posto auto-kompanija, operativna dobit će još prilično vremena dolaziti iz tog segmenta, pa je zato novi Tesla 3, koji se očekuje u 2017., u fokusu šire zajednice koja prati njihovo poslovanje – kaže Peter Garnry, rukovodilac strategije za trgovanje deonicama u Saxo banci.

Dodaje da je zato potpuno logično upoređivati Teslu s ostatkom auto industrije kao svoje prave uporedne grupe, pri čemu se vidi da se deonicom Tesle trguje na izuzetno visokim vrednostima, zahvaljujući njihovom izuzetnom poslovanju i veoma visokim očekivanjima. Ipak, Musku treba čestitati na promeni u komunikaciji jer na taj način privlači potpuno drugačije investitore koji su spremni da prihvate veću valuaciju i dodatno privlačenje kapitala kako bi nastavili s rastom i neophodnim ulaganjima, odnosno troškovima, kaže Garnry.

Uprkos tome što su ispred zadatog rasporeda s GigaFactory poslovanjem, ubrzanim rokovima s Teslom 3, još uvek postoji rizik koji se ne sme zanemariti, a to je kupovina SolarCitya. Ta kompanija naime ima veoma agresivan model finansiranja i potreban im je stalni priliv velike količine novca, a to će povući Teslu prema dole, smatra analitičar iz danske investicione banke.

 - Prilično je sigurno da će Tesla morati da ponono zakorači na tržište kapitala kako bi podstaknuo rast te nove, vertikalno integrisane, kompanije. A tu je onda još i novi Tesla 3, pri čemu već znamo da Tesla obično ima problema s ispunjavanjem postavljenih rokova. Zato u sledeća tri-četiri meseca moramo da pazimo na mogući pad cene deonice i to s trenutnih 280 dolara na 220 dolara, kao prosečne cene u poslednjih 12 meseci, pre nego što je počela snažnije da raste u decembru 2016. godine – kaže Garnry i zaključuje da je to puno realnija cena deonice jer se budućnost kompanije nije toliko promenila da bi deonica u protekla dva i po meseca toliko porasla.

Autor/izvor: SEEbiz / Saxo Bank

Foto: arhiva Autoblog.rs / Tesla



čitanja : 780



Komentari