
Poverenica Evropske unije za zaštitu potrošača poručila je u razgovoru za evropske medije da je razočarana jer Volkswagen nije spreman ni na nefinanasijsku odštetu potrošačima koji su kupili njihov dizelski automobil s ugrađenim softverom za lažiranje podataka o emisijama štetnih gasova.
"Moj optimizam se topi od oktobra prošle godine kada sam veoma jasno saopštila šta želim da Volkswagen učini", izjavila je početkom nedelje u razgovoru za evropski informativni portal EUobserver Vera Jourova.
Jourova traži od VW-a "džentlmenski gest" prema 8,5 miliona Evropljana koji su kupili sporne automobile.
"Naknadu za neugodnost, nešto poput produženog garantnog perioda za motor ili nešto slično", pojasnila je poverenica EU za pravosuđe i zaštitu potrošača.
Jourova se tri puta sastala s predstavnicima Volkswagena - poslednji put 6. februara s izvršnim direktorom VW-a Matthiasom Muellerom.
"I još nisam dobila ništa što bi ličilo na jasan i konkretan odgovor. Obavestila sam gospodina Muellera da sam razočarana njihovim odnosom prema nefinansijskoj nadoknadi i još se nadam promeni nabolje", izjavila je češka političarka.
Napomenula je da ne raspolaže značajnim ovlašćenjima da zatraži "nešto konkretnije".
Tela za zaštitu potrošača u pojedinim zemljama imaju međutim ovlašćenja da preduzmu pravne korake koji bi mogli da rezultiraju finansijskom nadoknadom, naglasila je Jourova.
Nemačka kompanija se značajno drugačije odnosi prema kupcima u SAD-u, kojima su već pristali da isplate finansijsku nadoknadu.
Prošle nedelje je tako američki sud preliminarno odobrio nagodbu VW-a i vlasnika približno 75.000 automobila marke VW, Porsche i Audi sa trolitarskim motorom. U zavisnosti do modela, vlasnicima će biti isplaćeno između 6.656 i 15.237 evra.
Prethodno su se već nagodili s vlasnicima automobila sa dvolitarskim motorom koji će dobiti od 4.600 do 9.000 evra.
U Evropi je pritom spornim softverom opremljeno značajno više automobila nego u SAD-u - čak 17 puta više od američkih 482.000, napominje EUobserver.
Prošlog leta Mueller je izjavio da bi isplata sličnih odšteta u Evropi "previše opteretila" Volkswagen.
Da bi, primera radi, svaki potrošač u Evropi čiji automobil je opremljen spornim softverom dobio po 4.600 evra, Volkswagen bi u tu svrhu trebalo da rezerviše 39,1 milijardu evra.
"Reč je o važnoj evropskoj kompaniji koja zapošljava 600.000 ljudi. Ne nastupam kao Volkswagenov advokat, ali moram da sagledam stvari i iz te perspektive", složila se Jourova.
Evropi nedostaje jedinstveni sud koji bi doneo presudu o naknadi za sve potrošače u Evropi, zaključila je ona.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen