home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Uprkos činjenici da je i dalje ubedljivo najveća industrijska investicija u Srbiji u poslednjih nekoliko decenija (do sada "teška" više od 1,3 milijarde evra), u kompaniji Fijat Krajsler automobili, više od godinu dana ne funkcioniše Nadzorni odbor.

Nadzorni odbor u FCA Srbija ne funkcioniše zato što Vlada Srbije duže od godinu dana gotovo stoički, reklo bi se, odoleva svim zahtevima zaposlenih da imenuje svog predstavnika u NO, koji bi predsedavao tim organom upravljanja. Vlada je, doduše, pre nekih godinu dana, pod velikim javnim pritiskom, imenovala predsednika NO, ali se ubrzo ispostavilo da se radi o vladinom funkcioneru koji je u sukobu interesa. Odluka o imenovanju je nedugo potom gotovo inkognito stavljena "ad akta".

Zbog toga što nema predsednika Nadzornog odbora nesmetano funkcionisanje kompanije FCA Srbija dovedeno je u pitanje. Zašto Vlada toliko ignoriše najvećeg domaćeg izvoznika i nekoliko hiljada kragujevačkih radnika zaposlenih u auto industriji, pouzdano se ne zna.

O odnosu sadašnje vlasti prema Fijatu svedoči i činjenica da autoput od Kragujevca do Koridora 10, uprkos obećanjima Aleksandra Vučića i resorne ministarke Zorane Mihajlović, sasvim izvesno, neće biti završen ni ove godine, iako je po ugovoru sa italijanskom kompanijom ta deonica trebalo da bude gotova još 2012. godine.

Premijer Vučić je u julu 2016, u vreme otpuštanja prekobrojnih radnika u Fijatu, sindikalcima obećao da će u Kragujevcu, u roku od godinu dana, da bude izgrađena nova fabrika za proizvodnju auto-delova, u kojoj će biti zaposleno do 1.300 radnika, odnosno onoliko koliko ih se u to vreme nalazilo na spiskovima prekobrojnih u firmama kragujevačke auto-industrije. Devet meseci docnije, jasno je da ni to obećanje neće biti ispunjeno.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija



čitanja : 815



Komentari

A koga će da nadzire taj odbor? Direktore Fijata? Vladu?

Autor Berik 11 Mar 2017, 15:30

Neće niko u vruću fotelju da komanduje firmom koja za godinu dana upitno je dali će postojati s obzirom da nema ni novog modela pa samim tim ni blistave budućnosti te kompanije.

Iz svega ovog je vidljivo da je FIAT u Kragujevcu partijski projekat bivše garniture vlasti i to veoma loše postavljen i to još od samog početka, dakle još pre početka proizvodnje FIAT-a 500l jer prvobitno se mislilo da je FIAT došao da kupi Zastavu da bi se kasnije videlo da im Kragujevac služi za eksperimentisanje koje se na kraju ispostavilo veoma problematičnim i sve problematičnijim.

U takvim uslovima niko ko drži do sebe neće da ide u firmu u koju je dosad uloženo 1.3 milijarde evra, a prošle godine ta ista firma je ostvarila milijardu evra prometa što znači da je projekat FCAS postao i nerentabilan.

Za godinu dana ističe ugovor, a ni redizajna 500l modela nema s tim da svima je jasno da to neće promeniti ništa suštinsko s obzirom da je prodaja tog modela na mnofim tržištima sve lošija.

Autor Zastava 11 Mar 2017, 17:22

Srbija ima udeo u FCAS od 33% i logično da treba da ima svog predstavnika u toj firmi, koji nadzire rad i obaveštava vladu...
Za neimanovanje predstavnika sigurno nije kriv Fiat već vlada. Sramota u kakvoj drzavi živimo, a sve će se to nama obiti o glavu. Kad ovako važnu firmu nismo u stanju da ispoštujemo šta ostali da očekuju? I onda se čudimo što još neki proizvođač automobila neće da dođe kod nas.. Nismo ni zaslužili, jednostavno Srbija nije u stanju da ispoštuje dogovor ni da napravi uslove. Fiat svakako ne bi dosao da je znao s kim ima posla.
Nikakve veze nema koja je vlada potpisala ugovor, potpisano je u ima Srbije i mora se ispoštovati. Ne vidim druge nego da Fiat tuži državu, jedino je tako meže naterati da izvrši svoje obaveze.

Autor B.M 11 Mar 2017, 17:48