home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

BMW i Mercedes se bore već godinama, ali u jednoj stvari su složni

Pomalo neočekivano, BMW i Mercedes su shvatili da su inflacijom novih modela preterali. U želji da svoju ponudu učine dostupnijom, ali i da se prilagode gotovo svim ukusima, lansirali su u svakom segmentu i po nekoliko modela. Pritom Audi nije ništa bolji, a verovatno je i sam svestan onoga što su rekli čelni ljudi druga dva nemačka premiuma.

A rekli su dovoljno da nam bude jasno da su pojedinim modelima dani odbrojani. Ian Robertson, šef prodaje i marketinga u BMW-u, rekao je za Car&Driver: "Tačno je, dolaze nam još X2 i X7, i još nekoliko modela, ali isto tako znam da da će pojedine karoserijske verzije biti ukinute". Dieter Zetche je ispred Mercedesa jasno rekao da se najlošije kotiraju kupei i kabrioleti i pojasnio: "Kineska ekspanzija je popularizovala limuzine, ali ne i određene modele svojstvene specijalnim nišama. A to bi za njihov opstanak mogao da bude problem".

Uostalom kako drugačije objasniti BMW-ovu Seriju 4 Gran Coupe, Mercedes GLC Coupe ili Audi A5 Sportback. Možda je upravo Mercedes najdalje otišao, pa je tako najavom X klase (pick-up) i formalno ušao u sve segmente tržišta. Što je previše, previše je. Ono što im je bila prednost, sada im se vraća poput bumeranga. Više ni poklonici pojedinih marki ne znaju koliko je modela u igri, a uniformisani dizajn je uništio svaku mogućnost individualizacije.

Razloga za brigu nema jer je Zetche potvrdio da će nastaviti da proizvode i modele s dvoja vrata, ali će ih svakako biti manje. U BMW-u najviše problema imaju sa roadsterima koji nikako ne uspevaju da vrate staru slavu. Robertson upravo u tome vidi razlog udruživanju s Toyotom na novom roadsteru (Z5), a koji je smanjio troškove razvoja modela, a time i tržišna očekivanja. Najugroženiji su veliki modeli s dvoja vrata, čiji poklonici sve češće biraju GranCoupe varijante. Prevedeno, veća je verovatnoća da BMW ukine Seriju 4 i 6 u Cabrio izdanju nego njihove GranCoupe verzije.

Izvor: Index.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 1295



Komentari

"...a uniformisani dizajn je uništio svaku mogućnost individualizacije."
Pametnom dosta.
No tim putem gazi i Reno uveliko, ne samo premijumi.

Autor Uros Cuore Sportivo 19 Mar 2017, 23:56

37 klasa ima BMW
34 klase Mercedes
Audi tek 29 klasa
Kad sam to reko, bilo je raznih kritika. Sta ce Premijumima minivenovi i kamioneti?
Audi nema odgovor na B klasu i seriju 2 AT.
A tek Mini i one glupave verzije bez smisla.
Smart kabrio... ?????
Sta fali modelu A5 sportback?
Sto bi smetao nekom, a da mu ne smeta serija 3 GT?
X4 i X6 su konfekcija, zasijali u 1 trenu i sad nestaju

Autor Granduljko 20 Mar 2017, 07:43

"X4 i X6 su konfekcija, zasijali u 1 trenu i sad nestaju"
jbt...ko sve pise...

Autor bmw series 5 26 Mar 2017, 11:47