home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ovaj simpatični automobilčić će 18.5. biti ponuđen na aukciji u Londonu

Takozvani automobili za plažu, svojevrsne preteče kasnijih bagija, bili su prilično popularni od kasnih 1950-ih do početka 1970-ih, a najveći proizvođač je bila italijanska karoserijska radionica Ghia. Oni su većinu modela bazirali na Fiat modelima 500 i 600, ali su postojale verzije i na kombijima, ali i modelima kao što su Renault 4CV ili Autobianchi Bianchina. Uprkos tome što su bazirani na skromnim narodnim automobilima ovi modeli su koštali kao suvo zlato, pa su ih neretko na imanjima vozili slavni, poput Aristotela Onassisa ili Yula Brynnera. Na italijanskom tržištu ovi automobili su poznati kao 'La Spiaggina', a na međunarodnom pod nazivom Jolly.

Josip Broz Tito često je koristio ovakva vozila, na Brionima ili u drugim rezidencijama, povremeno ih i sam vozeći. Britanska aukcijska kuća Coys 18. će maja u Londonu ponuditi Fiat 500 Jolly iz 1964., koji se u katalogu i najavama prezentuje kao Titov automobil. Tri takva automobila nabavljena su za potrebe Beogradskog sajma 1964., a ovo je jedan od njih. Do 1980-ih u njima su se vozili važni gosti tokom razgledanja sajma, pa je verovatno da je Maršal zaista vožen i u konkretnom primerku koji se nudi, a koji je donedavno bio izložen u beogradskom Muzeju automobila.

Nažalost, vlasnik nije odoleo tržišnom zovu sve viših cena ovakvih automobila – procenjuje se da bi ovaj mogao da postigne između sedamdeset i sto hiljada funti, ali povezanost s Titom mogla bi cenu još da poveća pa će očigledno još jedan automobil istorijski vezan za ove prostore otići u ruke nekog stranog kolekcionara. A ostala dva? Još jedan je u Beogradu, a drugom se izgubio trag, neki smatraju da je uništen u saobraćajnoj nesreći. Ipak, jedan 500 Jolly je dobro sakriven u jednom ruralnom predelu Hrvatske, pa treba istražiti da li se brojem šasije može povezati s tim nestalim ili je došao iz neke druge priče.

Izvor: Autoportal.hr



čitanja : 2097



Komentari