home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ako ćemo da posmatramo stvar iz jednog ugla, ona može biti pozitivna: imamo još jedan razlog za odlazak u Italiju

Bilo je samo pitanje vremena kada će se to desiti. Naime, Lancia više ne prodaje svoja vozila van domaćeg tržišta. Nema još uvek oficijelnog saopštenja iz kompanije, ali ugašene su internet stranice marke u nekoliko evropskih zemalja.

Ko je zainteresovan za čuvenu italijansku marku, FCA će ga ljubazno uputiti na ostale brendove poput Fiata, Alfe Romeo i Jeepa. Na manjim tržištima kao što je naše, Lancia nema oficijelnu internet prezentaciju.

Nekada slavna marka sada prodaje samo jedan model – Ypsilon baziran na Fiatu 500, koji je promovisan kao „modni gradski automobil“. Delta, Thema i Voyager su „giljotinirani“ 2014. i 2015., nakon čega je Fiat odlučio da Lanciju reorganizuje kao čisto italijanski brend.

Naravno, svima će nam nedostajati stara Lancia i modeli poput Delte Integrale, Stratosa, Kappe, Theme itd.

Zbogom Lancia.

Izvor: Autorepublika.com

Foto: screenshot Lancia.de



čitanja : 1379



Komentari

Kakva sramota.

Amateri.

Autor CaMIRO 09 Maj 2017, 11:56

Ovo je još jedan brend kojeg će FIAT odvesti stopama Zastave. Ovako je i Zastava otišla. Kada je FIAT došao u Zastavu 2008, ugasio je sve Zastavine modele sem Zastave 10, a 2009 i Zastavu 10. Danas FIAT još uvek drži samo jedan model u FCAS-u, a što je očigledno deo FIAT-ove već poznate strategije tihog gašenja proizvodnje.

Autor Zastava 10 Maj 2017, 18:22

Znači Zastava 10 je bila zastavin model? E blago tebi.

Autor B.M 10 Maj 2017, 21:09

Naravno da je Z10 bila Zastava. Plaćena licenca u čvrstoj valuti. Licenca koju je Fijat pomnožio sa nulom kad je došao. To jeste opelješio nas (narod), mada je neko očigledno imao i velike "vajde".
Mogli su da Z10 ostave Zastavi, a oni neka po autoputu prave nove savremene hale sa robotima, radi proizvodnej ovog "suvremenog" automobila 500L, koji je u stilu Dizni produkcje i obliku kočija sa Divljeg Zapada. Ali, i pored toga što su kopirali Dizni produkciju, i istoriju Divljeg Zapada, auto neće Ameri, i pored toga što je Markione provoza Gosn Papu u njemu. Neće i kvit... A Juga su opet nekada nekako hteli....

Autor oktopod 10 Maj 2017, 21:27

mozda ja nesto propustam, ali lancia vec par godina ne prodaje svoja vozila izvan italije sa izuzetkom jeli bese severne irske (gde se ovaj auto i tako prodavao kao chrysler ypsilon).

Autor mile antena 10 Maj 2017, 22:52

Platili smo licencu za Punta, a onda ga uvozili iz Italije i nazivali ga Zastava 10, jer talijani nisu dali da ga sklapamo pod imenom Punto. Ni 10% delova nismo znali da napravimo, znači kompletan uvoz. Postavlja se onda pitanje šta nam je trebala licenca. Još jedna sramota Zastave za koju niko nije odgovarao.

Autor B.M 10 Maj 2017, 23:35

B.M
A eto sad pravimo Fiat 500L, ne po licenci ko Zastavu 10, sa savremenim robotima, ali ne umemo da napravimo ni 5% delova!?
Kako to, tolika investicija, roboti i sl, a proizvodnja delova a 10% pala na 5% ???

I obmanjuješ javnost, jer je samo u 2006 godini uvožena Z10 iz Italije dok su naši radnici tamo obučavani, a posle je komplet sklapana u Kragijevcu, uz dosta naših delova!
Kad je došao Fijat, samo su ime Z10, promenili u Punto Clasic i načisto pokvarili kvalitet!!!

Autor oktopod 10 Maj 2017, 23:58

Ne lupaj gluposti.

Autor B.M 11 Maj 2017, 00:08

B.M
Uporno obmanjuješ čitaoce, i na moje precizne navode o prpizvodnji Z10 i Punta Clasic daš jedan nekulturan odgovor! Na kraju, sama priča o Lanči pokazuje ko je danas Fijat!

Z10 proizvodnja je osvojena od strane naših inžinjera. Bila je solidan auto, bolja od Dacije Logan!
A kad je Fijat došao i počeo svoju priču, preimenovali su Z10 u Punto Clasic, i oborili kvalitet! Počeo je da se ljušti lak, da otpada antikorozivna zaštita, pojedini selovi na vešanju nisu izdržavali ni 30 000km!

Jednostavno, Fijat je sistemski uništio kupljenu licencu za Z10!

Nije pošteno da prikrivaš činejnice i izvrćeš realnost!

Za milijardu evra, koliko košta projekat 500L i FAS državu Srbiju, dobili smo samo "šupalj nos do očiju" i ništa više!

Da je osto projekat Z10, uz traženje poštenog partnera, koji bi počeo da ubacuje svoje proizvode, kao Reno u Dačiji, gde bi bio kraj! Naravno, pričam o 2006, 07, 08 godini. Do danas bi imali bar 2-3 jeftina modela koja bi imala proizvodnju od 300 000 !
Fijat tužiti, da plati naknadu za izgubljenu dobit, i za uništene pogone Zastave. A soje robote nek nosi kući....

Autor oktopod 11 Maj 2017, 09:16

„Sama priča o Lanči pokazuje ko je danas Fijat!“

Tačno tako.

Pored svih svojih bombastičnih izjava, istorija će zapamtiti Markijonea kao nesposoban. U Detroitu ka nazivaju „carpetbagger“.

Autor CaMIRO 11 Maj 2017, 09:23

Ne brinite se za Fiat, jer iza njega stoji drzva Italija. kad god je bila kriza Italija je zalegla i obezbedila mu pare, jer ogroman broj radnika u Italiji zavisi od njega.
Znači pre Fiata prvo bi morala da propadne Italija, a čak ni onda Fiat nebi propao, jer bi ga kupila neka jača firma iz autoindustrije.
Imali smo sreće što je pristao da uzme propalu Zastavu koju iz neznanja hvalite.

Autor B.M 11 Maj 2017, 10:18

Da je osto projekat Z10, uz traženje poštenog partnera, koji bi počeo da ubacuje svoje proizvode, kao Reno u Dačiji, gde bi bio kraj! Naravno, pričam o 2006, 07, 08 godini. Do danas bi imali bar 2-3 jeftina modela koja bi imala proizvodnju od 300 000 !

hahaha, projekat Z10, haha.
Znaš li ti uopste sta znači to 10? Znači da je 10i fiatov model koji smo dobili. Pa mi ni Floridu nismo znali da napravimo kako treba a kamoli Z10.To je ustvari Punto a nazvan je Zastava 10 jer Talijani nisu dali da se naša verzija naziva Punto da ih nebi brukali nekvalitetom. Nismo ni smeli da je izvozimo na zapad, a propala je i na regionalnom tržištu. Koliko je Z10 izvezeno u BiH, MK, Hr, Slo?
Ajde ne blamirajte se više kad nemate poima. Čuj, naš model Zastava 10. haha.Volim kad me ujutro neko nasmeje, smejaću se ceo dan.

Autor B.M 11 Maj 2017, 10:25

@B.M
Gospodine, nismo mi dobili Z10, nego je pošteno platili. Uzgred, Z10 je bila dosta kvalitetnija nego Punto Klasik, tako da vaša konstatacija da ime Z10 izmišljeno da se Fijat ne sramoti ne stoji. Z10 je bio novi početak Zastave, koji je loš posao sa Fijatom uništio!

Autor trokrilac 11 Maj 2017, 14:01

„Ne brinite se za Fiat, jer iza njega stoji drzva Italija“.

Dakle, kada država stoji iza „Zastave“, to ne valja. Nije fer, nije kapitalistički, nije evropsko (ili šta li je neko čuo jednom pa ponavlja kao prekršteni Adam Smit).

Međutim, kada država stoji iza „Fijata“, to je sasvim u redu - iako „Fijat“ često pokazuje da nema pojma šta radi.

Čisto da znamo pravila igre.

Autor CaMIRO 11 Maj 2017, 18:24

@trokrilac
Najbolje je bilo kada je prvi direktor nesrećnog FAS-a, Đovani de Filipis, na sajmu 2009.god. rekao da je „Punto klasik“ putpuno novi model i da ne razume zbog čega medija poređuje njegovu cenu i opremu sa „zastavom 10“.

Autor CaMIRO 11 Maj 2017, 18:26

Pa ljudi, kad je Fijat ugasio brend Lanču, zamislite koliko se brinuo za Zastavu!
Šta kaže B.M ???
Da italijanska država brine za Fijat?? Pa šta ovo bi sa njihovom dikom i ponosom Lančom??
Pogledajte šta trenutno proizvodi Fijat od običnih automobila! Još uvek, najnormalniji auto je Grande Punto, dinosaurus na tržištu!
Tipo, projektovan i poizveden u Turskoj, znači drugorazredno vozilo niže klase.
500L, opet proizvod sa turskim inženjeringom, poluproizvod za jeftina tržišta i čudne kupce. Ne standardno i normalo vozilo.
pandu, koja je na bazi auta od prošlog veka ne bi da pominjem.
A Fijat 500 ???? To bi bio osnov, mali auto za rekreciju izabavu, za decu i specifične populacije.

Pa ja sam moj prvi komentar na ovome sajtu ostavio carobnjaku i naveo da će fijat ostati bez ponude i vozila, forsirajući 500 program.
Što se i desilo. Selo gori a baba se češlja.... A kako B.M reče, italijanska država će zaštiti fijat, ili će ga neko drugi kupiti.
A što onda mi dozvolismo da Fijat preuzme Zaszavu, i to još uz 500 milina evra keša pride???? A što?

Autor oktopod 11 Maj 2017, 19:06

B.M
sve si nam odgovori, ali nisi - što je Fijat ukinuo Lančiju - luksuzni auto?

Autor oktopod 11 Maj 2017, 21:24

@oktopod
Pogledaj snimak, naročito početak: https://www.youtube.com/watch?v=jtlSeApabCw

Čovek je car, sve je rekao.

Mučim se sa „deltom hf“ (prva generacija) 1,6 turbo. Nije ni blizu auto kao što je „integrale“ (2,0 turbo), ali zato sa svojih 140 KS kada je pun mesec i sve radi, retko šta može da mu prismrdi.

Svaki put kada sednem, setim se zašto ju je trebalo ugasiti. Današnji „Fijat“ jednostavno nema tu maštu da autentično razlikuje „Lanču“ od „Alfe“.

Ogromna je šteta što je „Fijat“ najpre okrenuo brend „Lanču“ - EJ, BRE, L-A-N-Č-U tj. brend sa najvećim brojem pobeda na reliju, sa prvom samonosećom karoserijom, prvim V-6 u proizvodnji - prema ženama ... i onda, kada to nije proradilo, stavio „Lančijin“ bedž na „Krajslerovim“ automobilima ... pa onda, kada ni to mu nije krenulo, ostavio je sa prerađenom „Pandom“ i to samo za Italiju.

Još Markijone na tom snimku se žale da su sve probali, a ništa zaradili nisu.

Amateri.

Autor CaMIRO 12 Maj 2017, 02:10

... ali da su bili ludi, bili su.
http://www.bhlingual.com/the-world-envies-us-for-one-thing-blog

Samo pogledaj „Gamu“ ... još iz vremena kada je „Fijat“ nastajao da dokaže da je razumeo ono što je kupio.

Autor CaMIRO 12 Maj 2017, 02:33

"Znači Zastava 10 je bila zastavin model? E blago tebi.

Autor B.M 10 Maj 2017, 21:09"

Zastava je platila FIAT-u licencu za taj model (Licence by FIAT) tako da to je Zastavin model. Taj model je označio tehnološki preokret u Zastavi da bi na kraju FIAT oduzeo licencu ili je dobio nazad, kao i mašine. Taj potez je bio loš, kao i gašenje brenda Zastava koje se desilo zajedno sa gašenjem proizvodnje Zastave 10 (april 2009) s obzirom da se od Zastave mogla napraviti start up firma tj. firma koja bi počela sa malom proizvodnjom koja bi se vremenom povećavala zajedno sa novim modelima koji bi izlazili.

Ovako sa FCAS-om, sudbina je neizvesna s obzirom na to da jedino što će se u narednih godinu dana u FCAS-u (kada ističe ugovor sa FIAT-om) desiti jeste redizajn onog akvarijuma. Sada je već izvesno da to neće vratiti na brojke bolje i od vremena kada se desila "istorijska prodaja" za taj model (117000 godišnje pre koju godinu). U najboljem slučaju posle redizajna prodaja 500L će se stabilizovati na sadašnjem nivou (preko 80000), ako i toliko. Sa FCAS-om (tj. sa onako postavljenim FIAT-om u Kragujevcu) fabrika automobila nema perspektivu pošto bez novih modela (dakle ne ni novim modelom) fabrika automobila u Kragujevcu nema perspektivu. Jedino rešenje koje je izvodivo jeste Dačijazacija ili Škodizacija, Ladizacija (nazovi kako hoćeš) domaće industrije, a to je reindustrijalizacija brenda Zastava preko koje bi bilo ponuđeno lokalnom, regionalnom i evropskom tržištu, kao i po kojem tržištu van Evrope, nekoliko modela, počevši od malog jeftinog gradskog automobila, preko jeftine i pouzdane limunzine, pa sve do skupljih modela sa izvrsnim omerom uloženog i dobijenog. Vreme je da država nađe investitora za Zastava brend.

Autor Zastava 12 Maj 2017, 20:06