home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše RTS, prošle godine u Grčkoj je letovalo oko 900.000 srpskih turista. Ove godine mnogi će se dvoumiti da li da idu preko Makedonije ili Bugarske, gde se završavaju nove saobraćajnice. Putovanje preko Bugarske do Soluna duže je samo 40 kilometara, a neke agencije već sada su prebacile ture na bugarsku rutu.

Ukoliko se na put ide preko Makedonije, recimo od Beograda do Soluna ima oko 645 kilometara, a preko Bugarske 685. Od Beograda, na primer, auto-putem do Niša se veoma brzo stiže. Zatim se ide kroz Sićevačku klisuru do Pirota, to je deonica Koridora 10 u izgradnji, pa su mogući kraći zastoji.

Od Pirota put turiste dalje vodi do graničnog prelaza Gradina sa Bugarskom. Tu treba kupiti vinjetu za korišćenje auto-puta kroz Bugarsku, koja važi sedam dana i košta sedam evra.

"Kroz Bugarsku možete imati neke nepredviđene troškove kada je u pitanju saobraćajna policija, put je generalno dobar, većinom je auto-put i duži je za 50 kilometara", kaže Igor Vranješević iz agencije "Džambo travel".

Put preko Makedonije do Grčke je ne samo nešto kraći već i jeftiniji, jer su cene goriva u Makedoniji najniže u regionu. U Makedoniji litar benzina košta 1,03 evra, a litar dizela 0,85 evra. Cena gasa je 0,5 evra za litar. U Bugarskoj benzin i dizel su po 1,08 evra za litar, a cena auto-plina 0,55 evra za litar. U Grčkoj su cene među najvišim u regionu. Tako litar benzina košta 1,6 evra, dizela 1,35, a plina 0,85 evra.

"Makedonija je bolja, ima 30 kilometra pred granicu gde su radovi i uži je put, ali zato je carinska procedura mnogo jednostavnija", kaže Ljubiša Nešovanović iz agencije "Robinson".

Za Bugarsku i Grčku ne treba "zeleni karton", za Makedoniju treba, a ukoliko posedujete novu, biometrijsku vozačku dozvolu, nije potrebna ni međunarodna vozačka dozvola.

Naravno, ukoliko saobraćajna dozvola za vozilo kojim upravljate ne glasi na vaše ime, onda vam je potrebno i ovlašćenje za upravljanje tuđim vozilom, koje u inostranstvu košta 1.500 dinara i važi 12 meseci.

Izvor: Rts.rs



čitanja : 2285



Komentari

posto se takoraci svakog leta pola srbije sjuri u grcku na more, te bih stoga zamolio gosn premijera da uz pomoc kineza sagradi jedan nadvoznjak od grdelice do halkidikija i tako resi vekovni problem nasih turista,hvala.

Autor mile 10 Maj 2017, 08:55

Preko "Nikole Tesle", naravno.

Inače, retko stupidan tekst kakav samo RTS i neki njemu slični mogu da smisle.

Autor Priapus 10 Maj 2017, 10:03

"...Kroz Bugarsku možete imati neke nepredviđene troškove kada je u pitanju saobraćajna policija..." - kod njih drugacija funkcionise policija i zakoni nego kod nas, sta je u pitanju?
Mozda poziva da se ipak treba drzati propisa, jer je to neuobicajno kod nas?
Strasno...

Autor Orlo 10 Maj 2017, 10:44

Ne mogu da se sada setim, ali, u Bugarskoj je na auto putu brzina ograničena na 140 (ili je 150?).

Autor moron 10 Maj 2017, 14:51

@moron

140 kmh, mada solidan broj vozaca vozi skoro pa konstantnih 160 kmh. Ima par kamera koje su oznacene u navigaciji (na putu nisam primetio znak koji upozorava da se nailazi na kameru za kontrolu brzine). Nocu bez problema i vecom brzinom mozes voziti, nema guzve, nema ni cestih kontrola. Kad se vozi regionalnim putevima, cesti su pravci na kojima se kontrolise brzina po sistemu radar u ruke i zaustavljaj i preticanje preko pune linije.

Autor Damko 10 Maj 2017, 23:51

Ma bolje je sto puta preko Bugarske

Autor Medved 11 Maj 2017, 06:03

Damko
Ono što sam ja primetio u Bugarskoj (na magistralnim putevima), je sledeće. Kada ima saobraćajni znak "Radar" i neko ograničenje (kao možda na možda 2-3 mesta od granice ka Sofiji ), tada tih 200-300 metara poštuj ograničenje.

Autor moron 11 Maj 2017, 09:11

@moron

Meni je to karakteristicno za Rumuniju, naseljeno mesto, 50 kmh ogranicenje, svi voze 50 kmh, u svakom drugom selu u letnjem periodu radar, policijska patrola lako uocljiva, svi se pridrzavaju ogranicenja, izlazak iz naseljenog mesta, svi po gasu, vozi se brzinama karakteristicnim za autoput, nema radarskih kontrola. Pidrzavam takav sistem kontrole, ipak je bitnije kontrolisati brzinu gde je dosta pesaka, dece pored puta I na putu, nego na 2 km dugom pravcu sa opstim ogranicenjem brzine.
Od Sofije ka Plovdivu I, dalje, Burgasu solidan je autoput, par deonica nedostaje, na tim deonicama gde jos uvek fali autoput se brzo vozi I tu kontrolisu brzinu I preticanje na punoj. U letnjoj sezoni je dosta vozila na putu, cesto voznja u koloni pa ako vozac nije "besan" prodje se I Bugarska bez zaustavljanja od strane policije.

Autor Damko 11 Maj 2017, 09:46

Damko
Znam za Bugarsku, zato sam ono i napisao, idem zimi već par godina preko Plovdiva (za Pamporovo).

Autor moron 11 Maj 2017, 10:03