
Većina svetskih automobilskih proizvođača ulaže ogromne sume u razvoj sledeće generacije električnih vozila.
Daimler će tako za predstavljanje svoje EQ serije potrošiti 10 milijardi evra. Volkswagen u sledećeih pet godina namerava da 'izbaci' flotu EV-a, a za to namerava da potroši 9,8 milijardi evra.
Uprkos tim ulaganjima, automobili s motorima s unutrašnjim sagorevanjem i dalje su u prednosti što se finansija tiče.
Najnovija studija kaže da će električni automobili tek od 2025. biti ekonomski isplativiji od standardnih. Znači, benzinski i dizelski motori imaju još neko vreme fore.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs
Hajde da sačekamo tu 2025. godinu pa da vidimo.
Kako sada stoje stvari, elektroautomobil koji se prodaju bez baterija (npr. Zoe ili Leaf, kod kojih se baterije uzimaju posebno, u zakup, po nimalno naivnoj ceni ), skuplji su od vozila sa SUS motorom, iako nema dileme da je elektromotor daleko jeftiniji od SUS motora.
Elektroautomobili su trenutno teška pljačka kupaca.
moron
Zamisli koja je tek razlika u fer tržišnoj borbi ( kao što je kod nas recimo ), bez subvencija i povlastica za baterijaše.
U drzavi u kojoj mnogi rade za minimalac od 200e, Srpski san kada je u pitanju automobil vredi najvise 2.000 eura, a veliki procenat ljudi je nezaposljeno, nije celishodno davati novac iz zajednicke kase za subvenciju vozila na elektricni pogon... onaj ko moze da izdvoji 30k ili 40k eura za elektricno vozilo, tih hiljadu ili mozda dve hiljade eura mu nece predstavljati tas na vagi da se (ne) odluci za elektricno vozilo budimo realni... imace kako god okrene, ali onaj ko ima tih novaca obicno ne zeli igracku na struju, nego zver od par stotina konja...
Po strani sto pojedinci na drzavnim jaslama ne misle unapred ili prate trendove... mada "setice se" oni toga ako neko iz interesne grupe bliske vlasti ima potrebu za registracijom, zakon, clan ili odluka se lako promene po naredbi...