
Sigurnosni pojasevi za zadnja sedišta u automobilu su trenutno među najtraženijom robom na srpskom tržištu. Novih skoro da i nema u prodavnicama auto-delova i servisima, a na auto-otpadima vlada neviđena jagma za bezbednosnim pojasevima za vozila.
Cena je, sa desetak, narasla na 30-40, pa i više evra. Razlog tome je muka koja je pritisla vozače, vlasnike vozila, koji su, suočeni s primenom novih propisa prilikom registracije vozila, iznenada saznali da ne voze automobile sa pet (koliko je do tada pisalo u saobraćajnoj dozvoli) nego sa četiri mesta za putnike - jer im nedostaje jedan pojas.
- Zvala sam desetine prodavnica auto-delova, isto toliko auto-otpada, ne samo u Beogradu, i niko nema pojaseve za moj automobil - priča, za "Novosti", naša sugrađanka Ivana M., koja je vraćena s tehničkog pregleda "zbog nesaobraznosti podataka u saobraćajnoj dozvoli".
Shodno važećem slovu zakona o bezbednosti saobraćaja (ZOBS), da bi ispravili tuđu grešku, ili pak zlu nameru, vlasnici takvih vozila moraju da zavuku ruku u džep i da plate minimum 11.000 dinara, ne računajući dangubu i jurenje po šalterima, pa većina vlasnika pokušava da ugrađivanjem pojaseva uštedi neki dinar, poput naše sugrađanke koju su na tehničkom pregledu posavetovali kako da "se snađe".
Iako je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, nakon pisanja "Novosti", odmah reagovala, smatrajući da vozači svakako ne mogu da budu krivi za novonastalu situaciju, pa shodno tome ne moraju ništa ni da plate, u praksi se ništa nije promenilo.
Nadležne državne institucije MUP i Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije tvrde da rade samo po zakonu i da su nemoćne da postojeću situaciju isprave.
Tako, pored vozača, ne misle ni udruženja tehničkih pregleda Srbije, koja već godinama unazad traže od nadležnih da donesu odgovarajuće pravilnike o tehničkim pregledima, na šta ih obavezuje i ZOBS donesen 2009. godine.
- Uputićemo dopis Ministarstvu saobraćaja i infrastrukture, MUP i Agenciji za bezbednost saobraćaja Srbije da dođu kod nas na sastanak - kaže Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP).
- Pošto niko neće da pokrene stvari s mrtve tačke, mi ćemo.
NATEP je, u saradnji sa drugom asocijacijom, Udruženjem organizacija tehničkih pregleda (UOTP), već više puta tražio uvođenje reda u ovu za bezbednost izuzetno važnu oblast.
- I sada tražimo da se prvo ispune dva osnovna preduslova. Da Agencija oformi bazu podataka i da se pod hitno donese pravilnik o dimenzijama i masi vozila - objašnjava, za "Novosti", Vlada Marinković. - Nakon toga treba doneti pravilnik o tehničkim pregledima.
Po tom novom pravilniku, jedna od mera bi bila i obavezno snimanje vozila na linijama tehničkog pregleda koje bi kontrolisao MUP, pa bi tako odzvonilo "registraciji na crno".
Izvor: Novosti.rs
Citam na netu, neka agencija ispituje koliko vi mesta imate...I to lab. ispitivanje?! Molim!? Da bi uzeli ljudima 100e. Sta ima da ispitujes ti bilo sta, ima ljudi koji rade na tehnickom dole i neka pogledaju unutra auto i videce sami, oni kao nesto ispituju. Sta reci o drzavi koja radi sve to sto radi...Ne znam ko sve kupuje ove pojaseve, verovatno uglavnom vlasnici zastavinih automobila. I sta sada, neko ima Mini i pre par godina mu ga neki pametni registrovao za 5 osoba iako ga fabrika pravi za 4 i onda sad on treba da placa ovo i to bre ne moze da plati jer on nema auto za 3 osobe pozadi. Onda ce platiti saobracajnu. Kako god okrenes napravili da sto vise ljudi obuhvati ovo. Zato sto su neznalice i oni i njihovi zaposljeni po tehnickim pregledima i svugde. Pazi ti to , ispituju koliko mesta ima. To su mogli ovi na tehnickom sto rade, ali treba uzet od ljudi. Samo deri...I jos mogu da zaustave prolaze na tehnickim pregledima 'aj nema veze ovo i ovo i ovo i ovo sto ti ne radi' i da se donese da se na svakom tehnickom ubelezi kilometraza vozila. Svakakvi krsevi se voze i razumem da ljudi nemaju, ali prijatelju kupujes auto da bi mogao do centra na kafu da poziras, a to sto si u tom krsu nema veze. Ko ne moze da odrzava ne mora ni da kupuje. Oduvek to tvrdim. Ne ono, ma cuje mi se nesto ko ga *ebe. Pa dobro...On tako i tehnicki prodje...Svasta...i dok sam u Srb bio a i sada uvek sam odrzavao auto. Znaci to mora jer ne zelis da se desi svasta ni tebi, a ni drugima. Oni tamo pogotovo ovi mladji kupe one Fokuse ili Stilo, daju 1200 za njih sa mali milion problema i umisle da su Sumaheri pa svakog dana u novinama imaju ljudi sta za citati.
"Po tom novom pravilniku, jedna od mera bi bila i obavezno snimanje vozila na linijama tehničkog pregleda koje bi kontrolisao MUP, pa bi tako odzvonilo "registraciji na crno"."
Znam ljude čija kola godinama nisu ni videla tehnički pregled. Pa ipak se voze. Koliko su tehnički ispravni, to ni onaj gore ne zna. Formalno posmatrano, vlasnik vozila koji uz zahtev za registraciju prilaže zapisnik sa tehničkog pregleda za koji zna da nije ni obavljen, čini krivično delo falsifikata "kao vrata". Školski primer. Pa ipak, za to niko još nije odgovarao.
Ja tehnički pregled radim na istom mestu već 15-ak godina (jer mi je najbliži). Znaju da gledaju "sve i svašta", ali, recimo, izduvne gasove nikada nisu kontrolisali.
A "pamtim vreme" kada su "neki drugi" kontrolisali svaki put ne samo to, već i "domet farova" i "hiljadu nekih drugih čudesa".
@moron
Ovde u CH sve rade plus farovi, stelovanje istih. Ako nesto samo oko toga zapne, far jedan, vraca te sa tehnickog. A, izduvni gasovi...Hm, ako znaju da taj Golf 5 2.0tdi zagadjuje toliko, a ti doteras i zagadjuje dosta vise, pregledace ga bolje jer time cene da ima neki problem. A, neki nece ni gledati da ti kaze sta mu je, nego resi to pa se vidimo...
Trijumf života nad pravom.. :)) Ja najmanje poslednjih 5 godina nemam nikakve ambicije da je ovo ne ozbiljna država, nego uopšte država, pa me stihijsko ponašanje što ovih "na pozicijama", što naroda uopšte ne iznenađuje, a iskreno ni ne opterećuje. Gledaš "rijaliti" na makro nivou, i smeješ se..
Prekjuče sam registrovao kola. Mislim da mi nikad tehnički nije duže trajao. Sigurno više od 25 minuta. Lik je čak i otvarao gepek, vrata, verovatno gledao i pojaseve.. A izduvne gasove nisam primetio da jeste. A dok sam imao 1.9 jtd iz 2004, tad jesu gledali izduvne, i to 2008 (ista starost kao sadašnje vozilo), ali na drugom mestu. Svaki tehnički, sopstvena praksa..