
Veze između Mercedes-Benza i Renault-Nissan alijanse će se proširiti u godinama koje dolaze, jer su se ova dva giganta udružila povodom razvoja dva nova četvorocilindarska, benzinska motora. Reč je o jedinicama zapremine 1,2 i 1,4 litra sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Predviđeni su za A i B klasu nove generacije.
A klasa na scenu stupa tokom sledeće godine, a nakon nje će stići ostali članovi porodice: A klasa Sedan, CLA, CLA Shooting Brale. B klasa, GLA, GLB (tek treba da bude zvanično potvrđen) i još jedan nepoznati model. Ukupno gledajući, Mercedesova familija kompaktnih modela će biti sačinjena od osam automobila.
Razvijeni pod kodnim nazivom „M282“, ovi motori su predviđeni isključivo za poprečnu postavku, tako da se neće naći ispod hauba većih Mercedesovih modela. Agregatima od 1,2 i 1,4 litre radne zapremine će se pridružiti temeljno revidirano izdanje postojećeg „M274“, koji će doživeti tranziciju u „M260“, i biće ponuđen u verzijama od 1,6 i 2,0 litre radne zapremine.
Unapređena 2,0-litarska jedinica će poslužiti kao osnova za novi agregat koji će zameniti „M133“, koji trenutno pogoni „45“ modele, u kojima isporučuje 381 ks i 475 Nm. U novim A45, CLA45 i GLA45, ovaj 2,0-litraš će raspolagati sa preko 400 konja.
Možda se nekome 1,2-litarski motor čini suviše malim, ali primera radi, dosta veći i teži Ford Mondeo je dostupan na nekim tržištima sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom.
Trend smanjivanja radne zapremine SUS motora ne bi trebalo da se nastavi u budućnosti jer su neki proizvođači priznali da odlazak ispod 1,2 litre, kada je o benzincima reč, ne bi doneo željene rezultate vezane za emisiju štetnih gasova. zapravo, upravo je Renault-Nissan alijansa izdala ovo saopštenje na prošlogodišnjem Salonu automobila u Parizu, istakavši da se došlo do „limita smanjivanja zapremine“. Iz tog razloga ne treba očekivati da japanska i nemačka kompanija lansiraju dizel motor manje zapremine od aktuelnog 1.5 dCi, motora koji se nalazi kako u nekim primercima A i B klase, tako i u Dacijama.
Izvor: Autorepublika.com
Ako Mecka umjesa prste u te motore od njih onda nema nista,jos ako se budu nasli i u ponudi samog Renaulta a verovatno da hoce to ce biti omca oko vrata Renaultu a ne znam sto im to treba u zivotu.
Opet će Merc da dobije dobar Reno motor, a da od toga Reno nema nikakve tehnološke koristi.
Oktopod
Do sada samo je Mecka imala benefite u toj saradnji,Mecka je imala vidljive benefite,mozda je Renault imao samo financiske benefite za koje mi kao raja ne znamo hehe...jer kako drugacije objasniti ovu "saradnju".
@Renault Terminator,
naravno da samo Mercedes ima beneficije. ne mislis ti valjda da su svabe usle u taj biznis da bi delili sa francuzima ili pomagali jedni-drugima?
pricao sam odavno da ce samo Mercedes imati koristi jer se identicna stvar desila u slucaju mercedesa i chryslera.