
Emisija dizelaša pet puta veća od dozvoljene?
Nakon što je otkriven Volkswagenov skandal s emisijama, a istražioci češljaju Mercedes-Benz, FCA i Peugeot, pojavila se i nova kompanija za koju postoji sumnja da je manipulisala emisijama.
Ovoga puta reč je o GM-u, za koji se sumnja da je muljao s dizelskim kamionetima GM Duramax.
Navodno je reč o spornih 750.000 vozila, a GM je optužen da je sporne uređaje ugrađivao u modele koji su se proizvodili od 2011. do 2016.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs
Proizvodjači su sami krivi što su pristali na norme koje ne mogu da ispune, umesto da su protestovali.
Slično kao u slučaju deklarisane potrošnje i CO2, sve je to daleko od realnosti.
E kad već pristaju na igru, sad nek žanju.
Jasno je da izmedju Fiata npr i VW-a nema neke velike razlike kod dizelaša, u smislu potrošnje, performansi, pa samim tim i što se tiče zagadjenja.
Jer nije da jedan koristi DPF a drugi ne, SCR ili već.
Samo tu može biti razlika, ko šta koristi od "filtera" i koliko.
Ako jednako koriste, nema tu velike razlike.
Dizelgejt je politika, da se uzmu pare i nametnu elektromobili, koji inače nemaju nikakvu šansu sa dizelašima u fer tržišnoj borbi.
Već politika + subvencije, nametanje, jer je broj prodatih baterijaša zanemarljiv spram konvencionalnog pogona.
Isto to samo umanjeno važi za hibride i benzince, da se poveća njihova prodaja jer protiv dizelaša nemaju šanse.
Naravno, ovo ne važi za države gde je jeftino gorivo, pa je nebitna potrošnja.
U Evropi dizeli drže primat.
U Dubai-u gde za 10e napuniš Rendža, baš te briga koliko troši.