
Blizu prestonice je kragujevački „fijat“, ali je „fijat 500L“ još daleko od srca najviših srpskih funkcionera. Pa čak i kad su rođeni Kragujevčani. Hoće li Vučićev poziv naići na odziv građana da kupuju domaći automobil kad i u njegovom kabinetu više vole „strance“.
„Kupujte naš proizvod, dobar srpski proizvod“, poručio je građanima premijer i izabrani predsednik Srbije Aleksandar Vučić, tokom svečanog predstavljanja novog „fijata 500L“ u krugu fabrike u Kragujevcu. Vučić je tada rekao da je uveren da će „novi fijat 500 naći put do srca ljudi“.

Kada su u pitanju njegovi „saborci“ u vladi Srbije, moglo bi se reći da im dosadašnji model „fijata 500L“, koji se mnogo ne razlikuje od novog, baš i nije prirastao srcu. Niko od članova njegovog kabineta ne vozi domaći automobil.
Prema podacima iz izveštaja o imovini funkcionera, objavljenom na sajtu Agencije za borbu protiv korupcije, od 20 članova vlade, računajući i premijera, čak 12 je prijavilo da nema automobil.
Tako su bez automobila predsednik Vlade Vučić i tri od četiri potpredsednika Vlade — Ivica Dačić, Rasim Ljajić i Nebojša Stefanović.
Potpredsednica Vlade i ministar građevinarstva Zorana Mihajlović vozi „tojotu PAB4“, kao i ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić. Pored ženskih članova vlade koji preferiraju „japance“, istog „ukusa“ je i ministar bez portfelja zadužen za regionalni razvoj i koordinaciju rada javnih preduzeća Milan Krkobabić, koji vozi „tojotu korolu“. Ostali muški članovi Vučićevog kabineta su naklonjeni nemačkim proizvođačima.
Tako ministar privrede Goran Knežević vozi „opela insigniju“, ministar poljoprivrede i zaštite životne sredine Branislav Nedimović „folksvagen polo“, a ministar finansija Dušan Vujović je prijavio dva automobila, „BMV iks 5“ i „mercedes C320“.
Dva automobila, takođe „nemce“, vozi i ministar omladine i sporta Vanja Udovičić — „mercedes benc“ i „opel korsu 1,4“.
Ništa bolje domaći „fijat 500 L“ nije prošao ni kod drugih „viđenijih“ funkcionera, gde nemački, takođe, imaju primat. Tako je odlazeći predsednik Srbije Tomislav Nikolić prijavio „mercedes benc C320“, a budući šef BIA, Bratislav Gašić, vozi „audi ku-7“.
I dok predsednica Skupštine Srbije Maja Gojković nema automobil, šef poslaničke grupe vladajućeg SNS-a Aleksandar Mitrović poseduje dva „nemca“ — „audi A4“ i „pasata 2000“.
Jedna lasta koja ne čini proleće, mogao bi unekoliko biti bivši šef poslaničke grupe SNS-a, Zoran Babić, koji je prijavio dva automobila „hjundai tukson“ i „jugo koral““ koji je na dugačkoj listi stranih marki skromno spasavao čast domaćim automobilima.
Izvor: Sputnik
Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija
"„Kupujte naš proizvod, dobar srpski proizvod“"
Ovo je smešno.
Niko od garniture iz vlasti neće 500L, niti je kupljen za državne službe.
Znači neće ga država ali savetuje raju da ga kupi ?!
Zabrinjavajuće je da čovek koji se za sve pita u državi smatra „500l“ srpskim proizvodom.
CaMIRO
Naravno.
Ali šta drugo očekivati sa marionetama na vlasti.
Vidiš da je kadar najvažnijih funkcija u državi po partijskom sistemu, moleri, keramičari itd.
Pa što bi onda i marioneta br.1 morala da zna šta je srpski proizvod.
On radi posao za koji je postavljen, obmanjuje narod.
@P1 Sve stoji. Ono što ja ne mogu da provalim je kada i u kojoj meri, narod koji ne može ili neće da shvati šta se dešava, postaje sam sebi kriv?
Ne pomažem ja „Fijatu“. Nisam ni siguran da im ti pomažeš. Pomažu im oni koji drže ugovor u tajnosti i narodu pričaju bajke o srpskom proizvodu.
CaMIRO
Narod je slomljen, mogu da mu rade šta hoće.
I naravno uvek je sam kriv.
Ako pustiš da te neko prevede žednog preko vode, sam si kriv.
Uvek postoji opcija protivljenja, ali kad narod nije svestan ili je jednostavno slomljen ( kod nas konkretno istrošena energija 5. Oktobra ), onda snosi posledice svog nečinjenja.
@P1
Nisam siguran da je narod kriv, jednostavno nakon svega ovoga nekako i razumem što su ljudi umorni.
Ali priznajem da sve češće dolazim na ovo tvoje.
Ja kada sam kupovao „Floridu“, nema ko mi nije govorio da to ne radim. A za 10 godina i 120.000 sam bolje prošao od svih njih. Čak kada sam prošle godine klimu dopunjavao, bilo je samo preventivno.
Da se razumemo - nakon svega što je ta fabrika prošla, pravo je čudo da mi auto uopšte svaku put upali, a ne da redovno izdržava jaču vožnju i još iznenadi po koje mnogo skuplje vozilo. Ali je garažiran, redovno održavan ... kako bi se narod odnosio prema „Golfu“ a nikada prema „Zastavi“.
To je verovatno srž problema.
Čitao sam u jednom komentaru da je "Kole" jedan od najvećih donatora SNS-a i da su budžetski korisnici (ovako ili onako) "podstaknuti" da što više kupuju škode.
Moron
Na srpskom, je*o poso bez provizije. :)
Takozvana IMT lozinka ( ima mene tu ? )
To odlucuje koji automobili se nabavljaju a ne da li odgovara nameni.
IMT da - ima posla
IMT ne - nema posla
Prosto ko pasulj.
Zato je Fiat dosao ovde, zato sto moze da mulja, a firme koje nisu navikle na takvo poslovanje, mogu da uloze koliko god hoce, dzabe kad tu nema interesa za IMT politicare.
Jedino Zoran Babić, kao i svojevremeno Božidar Đelić i Predrag Bubalo su, hajde da kažem, pokazali patriotizam.
Svi oni su pokazali šta je automobilski patriotizam i to preko automobila za kojeg zaista može da se kaže da je domaći, a to je Yugo. Ma šta ja mislio o tom automobilu, tim političarima, njihovim karijerama i njihovim partijama, što se tiče Yuga, tu im skidam kapu. Svi oni su tajkuni, ali kada ste videli bilo kojeg tajkuna da poseduje Yuga ili da ga slikaju mediji za volanom Yuga? E to zaslužuje respekt pošto svi drugi tajkuni i netajkuni se obično "dohvate" Mercedesa. Sasvim je jasno da je to bio marketinški potez, ali su isto tako poslali jednu pozitivnu poruku.
Što se tiče ostalih (skoro svih), bivših i sadašnjih političara, bojim se da nemaju alternativu s obzirom da FIAT nije domaća marka automobila, dok Zastava ne postoji. Osim toga, FIAT 500L je automobil namenjen za mlade porodice (u dvadesetim godinama), za zabavu i tako dalje što znači da nije namenjen za "ozbiljne stvari" tako da bilo bi smešno da naši političari ide u posetu na primer Merkelovoj u FIAT-u 500L.
Česki političari voze Škodu Superb jer je domaća i ozbiljna, dok Putin, kada god se pojavi neki novi model Lade, tu je on da se provoza istim. Odlaskom Zastave, nestala je i "kultura" posete i slikanja za volanom nekog domaćeg vozila, a složćemo se, slikanje sa FIAT-om, može da ima dvosmislenu poruku s obzirom da ni političari drugih zemalja se ne slikaju sa automobilom strane marke već je to obično domaće marke ako imaju izbora, a ako ne, onda ne posećuju nikako. U Velikoj Britaniji, pored Minija, Jaguara, Lotusa i drugih britanskih marki, prisutni su i inostrani igrači koji imaju pogone za sklapanje u toj zemlji, ali ne pamtim da se njihovi političari hvale time osim svojim brendovima. Nema veze što je vlasnik Minija BMW ili Jaguara indijska Tata Motors, bitno je nasleđe jer to su firme koje su nastajale u toj zemlji i reprezentuju u inostranstvu zemlju porekla brenda pa čak i kada je proizvodnja van zemlje porekla brenda. Mi smo tu "kulturu" napustili 2008 kada je FIAT u Srbiju došao kao FIAT, a ne kao kupac Zastave i sada nažalost ispaštamo zbog takve politike jer FIAT 500l gde god da se pojavi, on je asocijacija na jednu zemlju - Italiju iako se proizvodi ili samo sklapa u Srbiji. Na niske grane nas je dovela sasvim pogrešna strategija privatizacije Zastave (koja se na kraju nije ni desila već prodaja imovine i to za 1 evro). Mogli smo da budemo nova Škoda ili nova Dacia (pošto bliži nam je primer). Umesto toga odabrali smo FIAT i to na način da za sve se mora pitati centrala u Torinu ili boga ti pitaj gde je sada FIAT-ova centrala: da li u Americi ili u Holandiji, mislim da ni sam FIAT više ne zna ko mu glavu namešta. :D
Iz ovoga se najbolje vidi da je ogromna razlika između samo još jedne fabrike u nizu fabrika sa istim brendom sa jedne strane i podbrenda za jeftinije automobile u okviru grupacije sa druge strane pošto vlasnik obično neuporedivo više brine o firmi koja je na neki način da kažem autonomna od glavnog brenda i ne samo da više brine već se forsira nekoliko modela što je neuporedivo bolje negoli samo jedan model u fabrici koja nije jedinstvena, tako da se nekako izrazim.
@Zastava
Božidaru Đeliću je u „Kabriju“ nestalo goriva, ljutito je zvao medije i fabriku da šlepuju auto koji se „pokvario“, a u „Zastavinom“ institutu kada je auto došao do njih,nisu mogli da veruju.
Isti Đelić je „BBC“-u 2008.god. dao intervju gde je povezao „Fijata“ sa „evropskim putem“ i rekao, „Vi vil nau nat onli mejk beter kars, vi vil mejk beter fjućurz ...“
Upravo zato je važno znati da se „Fijat“ i kooperanti ponašaju kako nigde u Evropi ne bi smeli.
Zastava
Znači znači ti padaš na to što su Djelić & co uzeli za slikanje Jugića, a ovamo iza zavese voze šta stvarno voze.
Baš tog Djelića sam video u novoj Rav4 pre nekoliko godina.
Nekako mi ne ide Yugo i Rav4 zajedno...
Ali dobro, očigledno da i za tu vrstu propagande ima "mušterija".
Uostalom taj Jugić je najmanje bitan, pravo pitanje je kako je sa "tetkinog kauča", u Srbiji dostigao status milionera, vršeći javne funkcije za platu.
Nevezano za Đelića, njega sam samo slučajno spomenuo, kao i ostale političare između ostalog. Nebitni su za priču o automobilima koliko poruka koju su (pojedini) političari poslali.
Ja lično, kada bi postojala prava domaća alternativa, prilikom kupovine, razmislio bih dali bih kupio to ili automobil neke druge (strane) marke.
Ovako kako je sad, FIAT se sa modelom 500L našao u "nebranom grožđu". Niti je jeftina limunzina pa da ga kupuju taksisti, porodični ljudi itd niti je automobil Octavia ili Superb klase pa da bude vozilo popularno u državnoj službi.
Zastava
"Niti je jeftina limunzina pa da ga kupuju ... porodični ljudi itd ..."
Da li je po Tebi, "za porodicu" bolja 3-cilndrična fabija 1,4 TDI 105 ks, 5MT, najviši paket, "Style" (2 air bag-a), sa popustom je 15.040 ili nazovimo ga "naš" 500 L 1,6 MJ 120 ks, 6MT, Longue (po opremi "avion" za onaj "škoda-Style"), koji košta oko 400 eura više?
Slažem se da 500L "nije idealan", da "nije oktavija", ali ... mislim da nije najgori automobil na svetu. Šta više, mislim da u Srbiji može (u nekim varijantama) da predstavlja "dobru kupovinu" (pa i "za porodicu").
Inače, "na Taxi"-ju ih vidjam dosta po BG.
moron
Kakav je sa prostorom "šumadinac" ?
Iza tebe, koje visine osoba može da se smesti pozadi ?
@ CaMIRO, Na Đelićevom Jugu Kabrio se u stvari pokvarila kazaljka koja pokazuje nivo benzina u rezervoaru, zbog čega je ostao bez goriva.
On je tada rekao da su "takvi propusti nezamislivi za svetske proizvođače automobila."
Vest je na B92:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2004&mm=05&dd=21&nav_category=11&nav_id=141306
U vezi Fiata 500L, setio sam se i vesti da je prvi kupio Mlađan Dinkić:
http://www.kurir.rs/dinkic-kao-delic-prvi-kupio-novog-ficu-clanak-422162
P1
Recimo da moja deca još uvek mogu da sednu "iza mene" (imaju 177 i 187 cm).
Ovaj sa 187 je pozadi sa visinom "knap", zbog panorame. Ja napred ( sa 192) iznad glave imam možda i 10 cm do panorame.
moron
Znači za kolena imaju dovoljno mesta ?
To je onda dobra ponuda prostora za tu cenu auta.
Panorama znam da uzima danak.
Možeš li da povučeš paralelu sa drugim autom kojeg poseduješ, što se prostora tiče.
Koliko 500L ima mesta spram recimo "Golf" klase ?
P1
Pa, u 308 SW pozadi ima više mesta za noge (ali on ima i wb veći za 10 cm) i za duge porodične ture ipak onima pozadi pruža veći komfor (pri čemu su avio stočići kod SW-a "ukopani" u naslon prednjeg sedišta, dok kod 500L ipak malo vire, stim da im je sistem otvaranja kontra).
Pozadi, npr, više mesta za glave ima u SW nego u 500L (oba su panoramska), dok je napred obrnuto (u SW iznad glave napred imam svega 2-3 cm).
Ali, meni lično se mnogo više dopada povišeno sedenje u 500L. I lakoća ulaska-izlaska. I uopšte ta "kombi atmosfera".
Naravno, ta forma "dostavnog kombija" utiče na voznu dinamiku (onome ko voli da jurca). Ali, generalno, sve je to stvar navike.
moron
Hm, pretpostavio bih da 500L nudi više mesta...
Deluje mi da bi idealni auto za tebe, što se prostora tiče, bio Superb kombi ?
Ili onaj Scout ili kako ga već zovu, možda i Škodiak.
Doduše ne znam koliko oni imaju mesta napred za tebe, ja pod pojmom "prostor", mislim na putnike iza.
Da li oni imaju mesta, da li ovi napred moraju da uteraju sedište u tablu i drže kolena u zubima itd. :)
@auto
Hvala na link, ma da sam kod Instituta 2007.god. čuo drugačije.
Svakako, koliko se sećam, njegova prva reakcija bila je da se auto pokvario, što ostavlja drugačiji utisak od toga da mu je nestalo goriva.
Kod mene na „Floridi“, krajem prve godine imao sam kvar kod plovka goriva, što je ZPB uklonio pod garancijom. U tom slučaju, kao i ukoliko crkne osigurač, kazaljka ništa ne pokazuje jer ne dobija signal - što je i logično. Čak mi je lampica za manjak goriva stalno bilo upaljena.
Ako je tako bilo kod Đelića, onda je duže vreme pokazivalo prazno i trebalo je samo da pripazi malo na kilometražu. Prevelika se prašina digla oko ničega.
Mene je recimo 2000.god. „izdao“ nov BMW 328i E46. Vozio oko 600 milja, stao nakon puta da platim račun za mobilni, vratim se na parking - vergla, vergla, neće da upali. Vadi ključ, vrati, opet samo vergla.
Skinuo kleme, malo sačekao, vratio. U narednih 12.000 milja koliko sam vozio taj auto, nije se ponovilo.
Svakako se ne bih složio sa Đelićem da se takve stvari u autoindustriji ne dešavaju - a tu se vraćamo na njegovu sposobnost da upravlja mašinom sa više hiljada pozicija (a kamoli da upravlja državom).
Djelićev slučaj sa Yugom nije ništa čudno, jer su Zastavini automobili bili nekvalitetni.
U vezi sa jugićem mnogi se sećaju i anegdote kada je Đeliću ponuđeno da proba kabriolet koji je stajao na parkingu.Kada ga je povezao, poceo je da krči, pa je Đelic upitao tadašnjeg ministra za privatizaciju Aleksandra Vlahovića s kojim se vozio šta da uradi. Vlahović mu je bez dileme odgovorio da pošto ga on vozi mora da izađe i popravi auto.
Retkost je bila da kod novog automobila bude sve u redu a razlozi su bili mnogobrojni. Prvo komponentaši nisu pravili kvalitetne delove. Nije bilo zamene komponentaša pa su radili šta su hteli i kad su hteli. Ucenjivali zastavu. Veliki je bio procenat škarta. Dosta delova je bilo oštećeno i tokom transporta jer se o pakovanju malo vodilo računa. Česte su bile krađe, jer su delovi bili u korpama pored trake gde je svako mogao da ih izvadi.
Ugradnja delova užas, ako nije moglo rukom onda su čukani čekićem sve dok nekako nebi legli gde im je mesto. Daleko bilo ne povratilo se.
I pored sve pomoći države, odlaganja dugova, davanja novca za repromaterijal i delova, subvencija prodaje, zabrana i ograničenja uvoza polovnjaka, itd, itd. zastava uspeva 2004e da proda čitavih 13.000 automobila, a 2005e čak 15.000. Sindikat Zastave krajem 2005e traži da se zabrani uvoz automobila sa euro 3 motorima kako bi imali veću prodaju.
Znači Zastava ne da nije išla napred, već je išla unazad, i kočila razvoj naše autoindustrije. Komponentaši su radili zastarele delove i kad je došao Fiat naravno da nisu mogli da ga prate. Trebalo je kupiti novu opremu za koju nisu imali para i podići standarde za koje nisu bili spremni.
B.M 28 Maj 2017, 07:46
I danas je Fijatom slična stvar.
Evo mome poznaniku se prosuo motor u novom 500L na asfalt, na putu ka Kragujevcu.
I njemu su u servisu zamenili motor i izvinuli se, sa rečima da se to dešava ne tako retko.
B.M, slaba je ta "Fijat tehnologija" u koju nas ubeđuješ. Mora da bude bolje za pare koje su uložene!
Aleksandar Vlahović koji se ovde pominje, godinama je bio persona non grata u Kragujevcu, Poslednji put kada je posetio fabriku, čini mi se 2002.god., radnici su ga gađali jajima.
Jedan je od najzaslužnijih za očajno ekonomsko stanje u Srbiji danas, a sasvim sigurno za propast „Zastave“.
Ideja da je „'Zastava' kočila' srpsku autoindustriju“ je smešna.
Prvo, „Zastava“ je *bila* autoindustrija. Srbija danas nema autoindustriju već šrafciger industriju koja sklapa auta. Srbija nema radna mesta za dizajnere, inženjere, projektante, advokate specijalizovani za autoindustriju, marketing službu u autoindustriji (prevodioci nisu isto kao i marketing služba), itd.
Drugo, Vlahović i njemu slićni su tretirali „Zastavu“ kao garant mira i kravu muzaru, ne kao fabriku.
Podrške države jednostavno nije bilo.
Pored veoma sposobnih inženjera i ambicioznih projekata, investicija nije bilo (a Vlahović ih je obećavao).
Naivno je misliti da su carine i granice uvoza nastavljene zbog „Zastave“. Ti nameti su čelnicima države odgovarali jer su donosili pare, skupljeni novac nije uloženo u fabriku i nameti nisu nestali kada je „Zastava“ nestala (već su promenili oblik).
Nesumnjivo je, takođe, da je bilo krađe - a ne sumnjam ni da se danas ta tradicija nastavlja.
Govoriti o srpskoj autoindustriji ima smisla sve do rata tj. početka 90ih. Posle toga nemamo autoindustriju već mrtvaka Zastavu koju pokušavamo oživeti. Yugo, 101 ili Florida posle 2000e nisu imali šta da traže na tržištu. Sve do dolaska Fiata mi smo bacali pare na te modele da bi radnici iz Kragujevca imali šta da rade. Gašenje Zastave bi teško pogodilo Kragujevac i to je jedini razlog zašto nije zatvorena, nego se i dalje davao novac za neke nove značke na tim zastarelim modelima. Radnike Zastave je bilo sramota što te modele još proizvode ali druge nisu imali.
Naravno da su granice i carine postavljane zbog Zastave, jer se pre kupovao neki strani automobil star 10god. nego nova Zastava.
Što se tiče 500L, on se pokazao kao automobil sa najmanjim brojem raklamacija, čak manjim od nekih mnogo poznatijih marki. Svakako je to stvar napredne tehnologije, nije isto kad robot uklopi prozor ili trojica radnika, gde jedan uklapa a dvojica pridržavaju.
Što se tiče Fiata i šrafciger industije, koga zanima kako se radi u FCAS nek izgugla "kako nastaje Fiat 500L iz Kragujevca". Radi se o visokotehnološkoj i robotizovanoj indistriji, gde je učešće radnika svedeno na najmanju meru. Upravo iz tog razloga cena radne snage u autoindustriji ima sve manji značaj, jer manje radnika radi sve veći broj vozila.
I onda se postavlja logično pitanje, šta će nama Fiat ako će zapošljavati sve manje radnika a moramo davati suvencije? Zbog tehnologije koju nemamo, zbog prestiža, zbog firmi koje će doći zbog Fiata, zbog stručnjaka koji će se tu usavršavati, zbog mesta na mapi autoindustrije..
"Da li je po Tebi, "za porodicu" bolja 3-cilndrična fabija 1,4 TDI 105 ks, 5MT, najviši paket, "Style" (2 air bag-a), sa popustom je 15.040 ili nazovimo ga "naš" 500 L 1,6 MJ 120 ks, 6MT, Longue (po opremi "avion" za onaj "škoda-Style"), koji košta oko 400 eura više?
Slažem se da 500L "nije idealan", da "nije oktavija", ali ... mislim da nije najgori automobil na svetu. Šta više, mislim da u Srbiji može (u nekim varijantama) da predstavlja "dobru kupovinu" (pa i "za porodicu").
Inače, "na Taxi"-ju ih vidjam dosta po BG.
Autor moron 27 Maj 2017, 22:34"
Reč je o dve različite klase automobila. Najjeftinija Škoda Fabia je 8.844 evra. Reč je o novom modelu, dok cene za ("stari") osnovni automobil je 11500 evra i to reč je o "promo ceni".
http://www.skoda-alpros.rs/fabia/cenovnik/
http://www.fiat500l.rs/cenovnik/FIAT-500L-AVGUST-2016.pdf
Ja nisam ni rekao da je 500L nekvalitetan (za tu cenu, bilo bi "čudno" da nije) već da je sa koncepcijske tačke "promašen" model, a izgleda i sa prodajne. Na taj način vrlo je lako biti najbolji u svojoj niši kada bukvalno skoro da nemaš konkurenciju (u smislu da mnogi ozbiljni proizvođači sa razlogom nemaju u konkurenta u toj klasi).
"zastava uspeva 2004e da proda čitavih 13.000 automobila, a 2005e čak 15.000."
Autor B.M 28 Maj 2017, 08:01"
Oko duplo više je prodala Dacia te 2005 godine, dok prošle preko 400000 automobila.
Da je mogla Zastava da ostane, mogla je. Sada bi mogli da imamo auto-industriju nekoliko puta veću, kao i proizvodnju motora da je ostala Zastava.
Zastavi je nedostajala "samo" modernizacija. Nije bilo potrebe da i brend "ode" zajedno sa starom tehnologijom. Sam brend bi bio danas spas za našu privredu pošto tehnologiju imamo i to jednu od najsavremenijih na svetu (tj. FIAT tj. FCAS je ima).
Kada bi FIAT krenuo u priču zvanu novi jeftini(ji) modeli, ako ne sa FIAT, onda sa Zastava brendom, sada je startna pozicija mnogo lakša nego kad se Renault "mučio" sa Daciom od 1999 do sredine 2000 da pokrene brend ka prodajnim brojkama neuporedivo većim sada negoli u doba kada je i naša Zastava bila u sličnom stanju kao i Dacia s tim da, po mom mišljenju, Zastavinh 15000 iz 2005 ima "jaču težinu" negoli Dacijinih oko 30000 iz tog perioda s obzirom da je Zastava tada bila još uvek državna firma, a Dacia i tada već godinama Renaultova. FIAT samo treba da "ukrsti" sadašnju tehnologiju i Zastavn "duh" i imali bismo ne jedan već nekoliko modela pošto FIAT-ova fabrika u Kragujevcu, koliko znam, je osposobljena za 2-3 modela po 100000 automobila no džaba sve to kada FIAT nema dugoročniju viziju. Ko zna, možda je to i bolje. Vreme će da pokaže. Ugovor će vrlo brzo da istekne. Sada je već jasno da sa niskom tehnološkom inkluzijom, niskim nivoom lokalizacije proizvodnje delova, kao i sa jednim modelom, pritom sve manje konkurentnim na svetskom tržištu, FIAT nema više šta da radi. Nadam se samo da će država uspeti da isposluje povratak Zastave, u režiji FIAT-a ili da isti vrati fabriku za 1 evro pa da jači nego ikad nađemo konačno nekog ko zaista prati kretanje na svetskom tržištu, a ne nekog ko se ponaša kao da je auto-industrija i mobilna industrija jedno te isto. Jedan je Apple. FIAT će teško biti Apple automobilske industrije, delom zbog bogate istorije pravljenja jeftinih automobila pod tim brendom, a delom i zbog toga što ima Ferrari za te stvari. :)))
Neka se, barem preko Zastave, fokusira na ono što je vratilo FIAT-u stari sjaj, a to su jeftini(ji) automobili.
FIAT 500L cenom zadire u tržište Golfa. Ne možeš izduženim Fićom pobediti Golfa, to je i vše nego sigurno.
Da se vratim na temu, medijski pritisak je upren na sasvim pogrešnu stranu pošto sadašnji političari, ruku na srce, nemaju nikakve veze sa FIAT-om u Kragujevcu i njegovim ozbiljnim turbulencijama. Čak i da se odluče na to da kupe FIAT 500L, bio bi to kič, kao i dodatno bacanje novca (s obzirom da je država dosad dala ogromne pare za FCAS), zatim sa aspekta eksploatacije FIAT 500l nije najpogodniji za administraciju, a i količina koju bi država mogla da kupi je smešna s obzirom na FIAT-ove kapacitete u Kragujevcu. To bi imalo smisla, da je kao nekad Zastava, sa prodajnim kapacitetom od 15000 automobila (2005) pa da država kupi 2000-3000 automobila ili recimo, kroz program Zastava za Ladu, plasira u Rusiju 10000 Zastava u zamenu za 10000 Lada. Ovako, te "sitne fore" u slučaju FCAS-a sa još uvek povelikom prodajom ništa ne znače, dok od novog modela, sa FIAT-om, sada je i više nego jasno, nema ništa tako da država sada treba da se usredsredi na jednu stvar kada je u pitanju auto-industrija, a to je pronalazak investitora za proizvodnju delova, kao i ništa manje bitno, a to je pronalazak novog ili samo još jednog nvestitora koji bi otvorio još jednu fabriku automobila ili da se iskoriste postojeći FIAT-ovi kapaciteti za još jednog proizvođača automobila.