home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Legendarni američki sportski automobil se proizvodio u nekoliko verzija od 1992. godine, a poslednji proizvedeni primerak s crvenom bojom karoserije kakva je bila na prototipu iz 1989. godine ostaje u vlasništvu Chryslera.

Kada je 1989. godine na Sajmu automobila u Detroitu Dodge otkrio konceptni Viper, malo je bilo onih koji su mislili da će otvoreni asketski opremljeni dvosed s napred smeštenim 8-litarskim V10 motorom (oko 400KS) ikada dobiti svoju produkcijsku verziju.

Prvi primerci do kupaca su ipak stigli u januaru 1992. godine, a u Chrysleru nisu odustali od prvobitne V10 konfiguracije motora, iza koje je stajao Lamborghini (tada pod okriljem Chryslera), po čemu se Viper suštinski razlikovao od sportskih automobila američke konkurencije u kojima tradicionalno "tutnje" V8 motori.

Viper 1996. godine dobija i karakteristično dizajnirani krov (verzija GTS Coupe), a nakon svih poboljšanja koja je Dodge napravio do tada, ostali (američki i evropski) proizvođači modernu interpretaciju čuvene Cobre više ne gledaju s visine.

Viper je svoj kvalitet dokazao i na mnogobrojnim nastupima na kružnim trkama različitih šampionata, a "Otrovnice" su uspešno učestvovale i na trkama izdržljivosti, uključujući i verovatno najveću trku svih vremena 24 sata Le Mana na kojoj su Viperi tri godine zaredom osvajali prvo mesto u svojoj klasi.

S nedavno ostvarenim vremenom na nemačkoj stazi Nürburgring Nordschleife (7:03,45) Viper (čiji 8,4 litarski V10 u svojoj poslednjoj verziji raspolaže s više od 650KS) do daljnjeg ostaje najbrži američki produkcijski automobil koji je meren u "zelenom paklu".

Izvor: Klix.ba



čitanja : 624



Komentari