home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Evo koliko je kazni do sada izrečeno za divljanje na autoputu, utvrđeno na osnovu izračunavanja "srednje brzine".Na autoputu Šid - Šimanovci je počelo merenje srednje brzine vozila na autoputu i danas su na naplatnoj stanici Šimanovci za dva i po sata kažnjena 24 vozača, od kojih je 21 stranac.

Zamenik načelnika Saobraćajne policije Boban Milinković je rekao novinarima, na rampi Šimanovci, da je merenje srednje brzine na autoputu počelo u ponedeljak, 4. septembra i da će naknadno iz sistema biti obrađeni podaci i kažnjeni vozači koji su prekoračili brzinu, a da od danas saobraćajna policija kažnjava na naplatnim rampama.

Kako je rekao, od 24 kažnjena vozača samo su tri državljani Srbije, a 21 je stranac i od toga su trojica u skraćenom postupku procesuriana pred nadležnim prekršajnim sudom, dok su ostali platili kazne po prekršajnom nalogu.

"Uglavnom su prekoračenja bila do 40 km na sat od dozvoljene brizine", naveo je Milinković. Dodao je da su tri prekoračenja bila zbog brzine iznad 160 km na sat.

Milinković je rekao Tanjugu da bi do kraja godine trebalo na svim autoputevima u Srbiji da proradi taj sistem kontrole i kažnjavanja vozača na osnovu merenja srednje brzine vozila.

"Od ponedeljka je počelo izračunavanje prosečne brzine kretanja na deonici autoputa Šid - Šimanovci. Danas smo na naplatnoj stanici Šimanovci primenili način vršenja kontrole koristeći mogućnost da se on-lajn dobiju podaci o prekoračenju prosečne brzine. U svim naplatnm stanicama se nalazi po jedan policijski službenik i kada se pojavi vozilo koje je prekoračilo dozvoljenu brzinu, tom vozaču se uzimaju dokumenta i on se sankcioniše", objasnio je Milinković.

Izvor: Mondo.rs

Merenje srednje brzine: Evo šta kaže Šabić

Da li "Putevi Srbije" povređuje pravo na zaštitu podataka o ličnosti kada snimaju vozila koja prekoračuju srednju brzinu na autoputu, i te snimke prosleđuje MUP-u, objasnio je Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić.

Javno preduzeće "Putevi Srbije" ne povređuje pravo na zaštitu podataka o ličnosti kada snima vozila koja prekoračuju srednju brzinu na autoputu, i te snimke prosleđuje MUP-u na dalju obradu, ocenio je Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić.

"Samo snimanje vozila od strane javnog preduzeća, kojim bi se registrovali prekršaji, i dostavljanje tih podataka policiji, u tom smislu, ne predstavlja obradu podataka o ličnosti.

Javno preduzeće evidentira da je vozilo sa određenim registarskim brojem prekoračilo dozvoljenu srednju (prosečnu) brzinu na auto-putu, čime je izvršen prekršaj, ali bez saznanja o tome ko je vlasnik ili vozač istog.

Vozilom može upravljati vlasnik, član njegove porodice, prijatelj ili čak lice koje je vozilo ukralo. To, javno preduzeće ne zna, a nema ovlašćenje ni da utvrđuje", naveo je Poverenik u saopštenju. nakon što mu se obratio veći broj građana pitajući da li Javno preduzeće "Putevi Srbije" povređuje pravo na zaštitu podataka o ličnosti kada snima vozila koja prekoračuju srednju brzinu na autoputu i te snimke prosleđuje MUP-u.

Poverenik je objasnio da MUP, kada dobije podatak da je određeno vozilo prekoračilo dozvoljenu brzinu, ima zakonska ovlašćenja da započne obradu podataka o ličnosti, u cilju prekršajnog kažnjavanja.

On je, takođe, podsetio da Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima utvrđuje mogućnost snimanja u svrhu dokumentovanja saobraćajnih prekršaja kao i mogućnost da ti organi u tu svrhu ovlaste upravljača puta, javno preduzeće ili ustanovu za snimanje saobraćaja.

"Poverenik ne može da ulazi u svrsishodnost i opravdanost rešenja iz Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koja ne spadaju u njegovu nadležnost. Što se tiče podataka o vozilima (snimak njihovog oblika i registarske tablice), oni, načelno, nisu podaci o ličnosti, jer se odnose samo na vozila, to jest stvari, ne ličnosti. Ovi podaci mogu postati podaci o ličnosti samo u slučaju kada ih je moguće povezati sa vlasnikom, odnosno kada je, na osnovu njih, moguće identifikovati vlasnika vozila", objasnio je Šabić.

Izvor: Mondo.rs



čitanja : 2200



Komentari

Otisao na more. Nikakav prosek nema na papiricu.

Autor NR 07 Sep 2017, 19:12

"Pljušte kazne"
24 kazne. :)))
Nego domaći vozači su obavešteni o snimanju, ali stranci nisu.
Nigde nema znaka ni upozorenja da se snima, posebno tzv "srednja brzina".
U uredjenim državama postoje obaveštenja kada se snima brzina.
Zato će biti zanimljivo videti kad krenu stranci da se žale ( sa pravom ).
A i zanima me kako će uspeti da sankcionišu sve strance, kojih ima gomila.
Ili će biti ogromne kolone ili da naprave par km proširenja za njih. :)
Naravno, ovo odlično dodje da se naplaćuje strancima koji ne znaju za ovo.
Kad bi bili obavešteni,
većina ne bi prešla ograničenje pa pljačkaši ne bi mogli da uzimaju pare.
Ovako podmuklo i kvarno je "najnaprednije", poput Savamale i drugih slučajeva.

Autor P1 07 Sep 2017, 19:22

http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/2905599/srbi-osmilili-kako-da-ne-placaju-kazne-na-auto-putu-tek-je-uveden-nov-sistem-a-evo-kako-ga-zaobilaze

Autor P1 07 Sep 2017, 19:30

Nisam razumeo, prekrsajni sudovi imaju odeljenja na naplatnim rampama?

Autor Priapus 07 Sep 2017, 19:36

Priapus

Ne, nego su poslati kod najbližeg prekršajnog sudije sa prekršajnim nalogom. Skraćeni prekršajni postupak znači da ne čekaš da ti stigne poziv suda nego da ideš direktno kod sudije oblasnog prekršajnog suda koji je u tom trenutku dežuran. Priznaš krivicu i platiš kaznu odmah. Sa potvrdom o plaćenoj kazni, ideš kod sudije i on zaključuje prekršajni nalog i ceo slučaj.

Ako ne priznaš krivicu, ne postoji mogućnost skraćenog postupka, čekaš poziv ideš na sud itd.

Autor Nino 07 Sep 2017, 20:19

Priapus
U državi u kojoj keramičar i slične zanatlije obavljaju najviše državne funckije, nije čudno ni da Putevi Srbije izigravaju saobraćajnu policiju.
Još jednom, baš me zanima kako će sve strance da kazne.
A ima da se puši Srbija kad stignu packe zašto se kažnjavaju stranci a da prethodno nisu obavešteni o ovakvom načinu merenja "srednje" brzine...
Moraće da stave obaveštenje, neće moći doveka na mufte da naplaćuju kazne.

Autor P1 07 Sep 2017, 20:25

Priča se da ne može da se izračuna brzina ako ne predaš listić koji si dobio na ulasku na auto put. Jeste da ćeš platiti veliku putarinu ali bar neće biti kazne.

Autor Berik 07 Sep 2017, 20:55

Ako ima zakonskih uslova za izdavanje prekršajnog naloga (što zavisi i od toga za koliko je brzina prekoračena), nema razlike da li je počinilac prekršaja stranac ili naš čovek. Izda mu se prekršajni nalog, on (pa i stranac) ga "prihvati" ... i plati. Ako je prekršaj takav da nema uslova za izdavanje prekršajnog naloga, može samo da se ide7vodi kod sudije za prekršaje.

Autor moron 07 Sep 2017, 21:07

Berik
Biće zanimljivo videti kako će rešiti taj problem.
Već u startu i pored toga ima šupljina.
Tako što neko stane na pumpu, sipa gorivo, popije kafu...

Autor P1 07 Sep 2017, 21:25

Sve cemo to mi da platimo kad srbija bude morala vratiti strancima pare jer nisu postavili obavestenje da se mei prosek brzine a i kad se za to cuje umanjit ce se prolaz kroz nasu zemlju jer smo ubedljivo najskuplji sa gorivom, najsporiji sa autoputem i najbolji sa kaznama i zadrzavanjem i natezanjem sa placanjem kazne

Autor velibor 07 Sep 2017, 21:47

Nema ovde ništa nepošteno i nejasno. Kažnjava se onaj ko misli da kroz Srbiju prođe brže od 120. Ovo odavno funkcioniše u Evropi.
Umiriće se letači sa brzim kolima u tranzitu.

Autor Rajko Rosić 07 Sep 2017, 21:56

Velibor
Upravo tako.
Samo steta sto ce ceh platiti opet gradjani Srbije umesto onih koji su ovo uveli.
Ali kod nas nista nije transparentno, pa je glupo ocekivati da ovo bude izuzetak.

Autor P1 07 Sep 2017, 22:12

Na ovoj relaciji Šid-Šimanovici većina uglavnom i ide tu punu dionicu , tako da se samo malo još pročuje , uglavnom će svi odjednom početi gubiti kartice ;)

Autor Đorđe 07 Sep 2017, 22:16

Koliko znam na autoputu postoje ograničenja brzine od 120 a negde i manje. Zašto bi onda Srbija plaćala strancima pare od naplaćenih kazni? Zato što ugrožavaju živote građana Srbije?
Otićiće oni srećni jer bi ih ovako neodgovorno ponašanje u Švajcarskoj i mnogim zemljama EU koštalo desetine hiljada evra.

Autor Rajko Rosić 07 Sep 2017, 22:21

Djordje
Baš tako.
22:11
Zato što nigde ne stoji upozorenje-obaveštenje da se snima, kao u uredjenim državama.

Autor P1 07 Sep 2017, 22:31

Kakvo bi vi vise obavestenje od znakova ogranicenja brzine na 120 km/h sa obe stane kolovoza po celom auto-putu? Flajer, brosura, posebno upozorenje?
Znak ogranicenja je standardizovan i identican je i u Turskoj, Nemackoj, Francuskoj, Svajcarskoj itd...

Ako je neko iole normalan, a s obzirom da dolaze iz uredjenih zemalja, zna odnosno naucen je da se zakoni postuju, narocito zakoni u stranim zemljama inace te lupe po usima/dzepu pa se pusis... drugo je to sto su oni navikli da "tutnu" koju desetinu eura nasim pandurima, sada ce da se odviknu i od toga... zbog stranaca je realno ovo trebalo pustiti u maju negde, ne sada... nasa raja je druga prica, onaj ko vozi brzo on je navikao konstantno da vozi tako, tako da je upitno da li ce da bleji na pumpi, ili ce jednostavno da uspori... ili da se vadi na vezu...

Autor Orlo 07 Sep 2017, 22:44

Nino

Zapravo, moj komentar je bio iskljuciva referenca na kvarno, servilno, podanicko "istrazivacko" novinarstvo. Procesni zakon je u konkretnom slucaju ostao neka druga prica, odavno apsolvirana, uzduz i popreko, ocigledno ne i od strane onih koji su platili..

Autor Priapus 07 Sep 2017, 22:50

@Rajko Rosić

normalno, da to odavno odavno funkcioniše u evropi.... ali u evropi je to svugdje jasno obilježeno sa tablama, na kojima piše "sekcijsko mjerenje brzine" a izgledaju ti ovako:

http://translationpost.com/wp-content/uploads/2012/06/a22-section-control-121783790539820080804110420-190291.jpg

ponegde i ovako:
https://wernerantweiler.ca/blog/2016-08-16-a.png

dok ti u pojedinim zemljama ljubazno već na prvoj table kažu koliko je sektor merenja prosečne brzine dug a u svim zemljama je uvek obeležen i kraj takvog sektora...

uz to, takve "sekcijske" mere "smirivanja" prometa na zapadu se obično koriste na zahtjevnijim/opasnijim deonicama autoputa, na kojima i onako važi oraničenje niže od maksimalne dozvoljene brzine ;)

Autor drugmirko 07 Sep 2017, 22:51

Orlo
Što onda stoje znakovi "radarska kontrola" ?
Pa ako se kobajagi ugledamo na EU, onda ne može na mufte, već mora transparentno, da stoji upozorenje da se odredjena deonica snima.
Ovako stranci ne znaju da se snima, a kad znaju tj upozoreni su i dalje voze brže, onda nemaju na šta da se vade i bune.
Dobiće Srbija packe zbog ovoga samo tako.
Jedno je Savamala i domaći gradjani koji nemaju kome da se žale.
A drugo je kad su stranci u pitanju.
Iovako ovde stranci imaju veća prava od domaćih.
Ali svejedno, obaveštenje mora da postoji, inače će opet gradjani da plaćaju javašluk kojekakvih keramičara i zanatlija na funkcijama na kojima bi trebali biti stručnjaci.

Autor P1 07 Sep 2017, 22:54

drugmirko
Upravo tako.
Nadam se da će što pre stranci naterati ove naše kvarnjake da budu transparentni.
Našima nije cilj bezbednost, već naplaćivanje kazni.
Zato stranci treba da obaveste svoje gradjane a i nadležne institucije, da se izvrši pritisak na nazadnjake, da ne love u mutnom više.
Eto ti prvi možeš da daš svoj doprinos tome.
Ala će raja da plaća penale zbog nesposobne vlasti.

Autor P1 07 Sep 2017, 23:00

Moje je razumevanje da obaveza poštovanja ograničenja brzine (i postojanje prekršaja ako se isto prekorači) ne zavisi od toga da li je na toj deonici postavljeno obaveštenje o kontroli brzine kretanja.

Autor moron 07 Sep 2017, 23:09

Ja sam shvatanja da je u konkretnim komparativnim primerima najbolje vidljiv "sukob" civilzacije i Mordora.
U normalnim drzavama obavestenja se postavljaju jer su zakoni doneti i sprovode se (u velikoj meri) u cilju prevencije; kod nas se obavestenja ne postavljaju jer su zakoni iskljucivo donoseni i selektivno sprovodjeni u cilju represije i punjenja budzeta. Nema ovde trunke brige o vozacima..
A ovo "srednje" merenje ce da se primenjuje sve dok ima onih koji su spremni da placaju (citaj: stranci)..

Autor Priapus 07 Sep 2017, 23:22

Priapus
Upravo tako.
Kod nas sad zakone donose oni koji nisu videli dalje od Srbije, pa ne znaju kako je to u uredjenim zemljama.
Zato će naravno opet gradjani snositi posledice, kad stignu packe iz EU.
Ako stave obaveštenje, slaba vajda od kazni.
Zato da ulove malo u mutnom, pa kad rebnu tužbe, biće skuplja dara nego mera.
Ali avaj, ko da oni to plaćaju...

Autor P1 08 Sep 2017, 00:48

Problem je jer se u Srbiji radi da bi se kaznilo i uzele pare, dok se u normalnim zemljama radi zbog preventive. Gde vam u normalnoj zemlji iskace policajac iz zbuna? U Ch se vreme ne meri jer i nema putarina, jedino radari koji su pritom postavljeni vidljivo. Kako na autoputu, tako i u gradovima. Na autoputu na sredini, visoko, postavljeni vidljivo. U gradu na trotoaru takodje vidljivo. Jednom je jedan oborio kaznu kada su sakrili radar. Policija nikada ne zaustavlja osim u slucaju neke kontrole ako se nesto desilo, a i tada postave znak policija 100 metara ispred, pa tek nailazis na njiih. Nikada me nisu ni tako zaustavili. Uglavnom strane tablice, a najvise francuske. Takodje ogranicenje jeste 120, ali do 132 mozes da vozis bez ikakve kazne. Preticem inace policajce sa 130 na autoputu. Nikada nista. Prodjem celu CH sa 132 na cruise control. Tj gde je 120, gde je 80 zbog tunela ili radova, 85 uvek jer od 86 se tek kaznjava. U Srb ogranicenje 50, kazni te na 51?! To nigde na svetu nema. Da je to neka drzava sa institucijama, svako bi takvu kaznu obarao na sudu bez greske! Zato policajac to ne bi mogao ni da radi. Eto juce kamion pokupio 2 coveka na auto putu. Vozila u zaustavnoj nije, njih jeste sto znaci da su bili u traci, nije ih video. Nisu bili obelezeni i steta i za porodice ljudi, ali i za vozaca. Oni mere te neke brzine, a ljudi im se setaju po autoputu, kada god dodjem vidim ljude, seta covek zaustavnom. Ili nocu tamici bez ikakvog osvetljenja. Jednom sam video na regionalnom putu tamic bez zadnjih svetala nocu i policija koja ga vidi i ne reaguje! Takav policajac u normalnoj zemlji gubi licencu za posao, zato to mora da sankcionise. Potencijalne ubice se u normalnim zemljama kaznjavaju. Srbija, klasicna banana zemlja. Ostace u njoj politicari i botovi sendvicari jos malo.

Autor dusan 08 Sep 2017, 07:28

I jos nesto. U CH zakon svi postuju ali sve sto policajac uradi, smes i ti ! To se zna ovde! Zato policajci strogo vode racuna o postovanju propisa. Vec kad polazes instruktor ti kaze npr da na punoj smes biciklistu da obidjes jer moras metar ipo da se odaljis od njega, jer to rade i policajci. Tako kaze, to rade policajci, smes i ti i neces biti kaznjen jer biciklista ce usporiti saobracaj ako svi idu iza njega. Kada je bezbedno, ides. Policija se ovde i propisno parkira, ali pise kazne za nepropisno. Policajac ovde ce ti pisati kaznu ako ti je tablica mnogo prljava, ali njima i tablica i cela kola uvek sijaju. Uvek su vezani, ali pisu za pojas. Sve po zakonu. Ali ga i oni postuju. U Srb policajci pisu kazne, a oni ne postuju zakone. Kola im raspadnuta, a pise ti jer ti prljava tablica. A, na njegovim kolima polomljena svetla, a gepek vezali zicom da se ne otvori!? Alo!? Preticu po punoj, ne staju na crveno. Pale rotaciju bez razloga. Ovde skoro glavni nacelnik ostao bez posla jer palio rotaciju da bi pozurio jer mu se zena porodila, pa da brze stigne. Pitali ga posle 'gde si intervenisao', jer nema podataka da je imalo potrebe. Covek ostao bez posla. Ne smes da radis nesto sto ne smes i tacka. Srbija je daleko od normalnih zemalja 50 godina i to svako u Srbiji zna ko je barem jednom izasao van granica Srbije prema zapadu.

Autor dusan 08 Sep 2017, 07:37

Duka
Naravno, ali kako to da zna neko ko nije video dalje od sela.
A takvi su danas na funkcijama.
Pušiće se kad stignu packe iz EU.
Kada svom malom poslušniku izvuku uši. :)

Autor P1 08 Sep 2017, 10:11

Ta CH je toliko "uredjena" da nemam ni najmanju želju da na taj način budem "uredjen".

Autor moron 08 Sep 2017, 10:18

@P1
Postoji taj saobracajni znak u ZOBS-u, ali ne postoji pravilnik koji blize opisuje i uredjuje nacin kontrole brzine odnosno gde pise da se snimanje/merenje mora obavljati samo na mestima gde postoji saobracajni znak... tako po tvojoj logici ako nema znaka nigde ne bi mogli da mere brzinu, a ni presrtaci ne bi mogli da rade (a "setaju" ih po celoj zemlji bez obzira da li je auto-put ili magistrala odnosno drzavni put Ia/b ili IIa reda)... mislim to je propust koji ljudi iz nekoliko ministarstava nisu ocigledno ni provalili pa je otvorena mogucnost za muljanje i raznorazno tumacenje od strane samog organa koji kaznjava...

Jutros je inace gospodin iz MUP-a objasnio da ne pomaze "gubitak" kartice kao nacin da se izbegne kazna, jer se na ulazu i na izlazu evidentira registarska oznaka ali i vreme provedeno u sistemu...

Autor Orlo 08 Sep 2017, 10:38

moron
Čini ti se.
Ovaj primer ti je gori nego u CH, veća represija.
Em je ograničenje 120 a svuda 130, em snimaju deonice.
Pa u CH ljudi voze brže, ima kamera, znaju gde stoje, a gde nema vozi se malo brže, ne preterano, ali malo brže.
Ovde je najveći problem što su stranci u pitanju, tj što nisu obavešteni.
Domaći vozači jesu obavešteni, ali strani nisu.
I tu jeste problem.
U svim normalnim državama, mora da postoji obaveštenje.
Kao što su i kod nas postavljali "radarska kontrola".
Da je cilj prevencija, bilo bi obaveštenja.
Ali cilj je uzimanje para, a "bezbednost" je samo paravan.
Pa evo sad je kamion usmrtio 2 vojnika.
Skoro negde videh grafikon, Nemačka i zaboravih koja druga država, poredjenje ograničenja, 130 u toj drugoj, više nesreća nego u Nemačkoj.
Mora ograničenje da se podigne na 130kmh i mora da se stavi obaveštenje.
Znam da su ovi navikli sve na kvarno, podmuklo, sa fantomkama i noću, ali ovde strance levate a oni imaju kome da se žale.
Ne može uvek na kvarno, kako su navikli ovi "naši".

Autor P1 08 Sep 2017, 10:45

P1
Znaš i sam da nisi u pravu. Idi u CH pa (nekažnjeno) vozi "200". Ne može, zar ne?
Kod nas još uvek može. A trebalo bi da ne može. Tj, da tako nešto (uvek) bude sankcionisano, što i jeste cilj uvedene promene.
Ne kažem da će uvek da mi odgovara ovakva promena, niti će ona da spreči da neko na jednoj kratkoj deonici vozi "300", a onda na drugoj (dužoj) samo 90-100, pa da mu prosek opet ne predje 120. Ali, idealno (sa uvedenim sistemom) ne postoji. Naravno, uz postavljanje radara "usput" i to bi se rešilo u nekoj dodatnoj meri.
Meni lično ne smeta što je 120 na auto putu (jednom podesim tempomat i "zaboravim"), ali, ograničenja po magistralnim putevima u smislu "naselja" gde ih baš i nema, veoma duge "zone škole" na magistralnim putevima ( od 07-21 i leti i zimi, nedeljom, pa i kada je raspust), to mi baš smeta ... Ta stalna ubrzanja, kočenja, ubrzanja, kao F1 kada prilazi pit stopu i iz njega izlazi ... I zato gledam da tuda vozim od 21-09.

Autor moron 08 Sep 2017, 11:12

moron
Mora da postoji obaveštenje.
Da ne mora, zašto bi onda mi bili obavešetni ?
Na svim vestima.
Problem je što stranci ne znaju za jadac.
Dok u zemljama EU imaš obaveštenje kada se snima.
http://translationpost.com/wp-content/uploads/2012/06/a22-section-control-121783790539820080804110420-190291.jpg
Mora da bude transparentno, što kod nas nije slučaj.
Što ce CH tiče, pitaj Duku.
Tamo ljudi voze 140-160, osim gde su kamere. :)
" ali, ograničenja po magistralnim putevima u smislu "naselja" gde ih baš i nema, veoma duge "zone škole" na magistralnim putevima ( od 07-21 i leti i zimi, nedeljom, pa i kada je raspust), to mi baš smeta "
Pa i to je rezultat nemara.
Kako god, obaveštenja će morati biti postavljena, živi bili pa videli.
A tada će harač biti smanjen za 90%.
Što se ovim našima nikako ne svidja, jer im nije do poštovanja ograničenja već do harača, pa zato nisu ni stavili obaveštenja.

Autor P1 08 Sep 2017, 11:41

@moron
Pa vi u Srbiji bi uredjeno, a i ne bi ste uredjeno :) Ko kaze da mozes da vozis 200 i da si obavezno kaznjen? Nije istina. Vozio sam i nisam kaznjen. Kamere i radari u CH kada se kaze 'svugde su' misli se da ih ima dosta ali naravno nema ih svugde, nemoj da smo bukvalisti :) Ceo grad Lozanu znam gde su radari, kao sto zna svako ko je odavde. I ceo region oko Lozane znam gde su radari. Na autoputu do Zeneve takodje znam svaki radar, na autoputu do Berna, a onda na dalje do Bazela znam svaki takodje, posle Berna imas za Bazel i Cirih, ka Cirihu ne znam bas svaki jer za Cirih nisam isao nikad cesto kao prema Bazelu. Sta je cilj svega toga? Preventiva. Po gradu posebno jer preko dana i uvece ces tesko ti voziti brzo, ali to je za one 'nocne' Sumahere. Pogledaj po novinama u Srbiji, koliko se udesa desavaju po Bg-u preko noci? Nema puno auta, imaju prostor i onda brza voznja, jurenje zelenog na semaforima. Bas zato su ovde u gradovima radari upravo uz semafore. Tera te time da vozis kako treba i da ne juris zeleno, jer ako ga pojuris dok stignes mozda bude crveno, krenule druge trake i bum. Ovako ides normalno, stanes. Ako ne, izbije ti za prekoracenje brzine i za crveno svetlo 400-500fr pa se slikaj posle. Ustvari slikao te vec radar ali sliku ako zelis naplacuju dodatnih 50fr :) Opet jos nesto, vozio sam preko 120 na autoputu i to debelo, samo jednom kada sam testirao auto i spustio odmah, inace to ne radim ne zbog kazni vec jer mi to ne treba. Po regionalnim putevima sam gde je 80 cesto i na 100, nikada nisam kaznjen, znaci kada ti znas region ti znas gde je 'zamka' ;) Kao sada u Bg i okolini da postave radare, svi vi bi ste za mesec dana svaki naucili. Prosto. Evo imam jednog druga, manijak klasican za volanom. Kad ode u Srb vozi divljacki, ljudi misle ovde ne sme pa tamo to radi, a nije vec tako i ovde vozi. Lomio je Golfa 6 GTI u kruznom, zakovao se pozadi u nekoga kada je ulazio iz kruznog u druftu po sred dana. Inace to radi stalno, kako po gradovima tako i van grada. Nikad nije kaznjen bio za to jer zna gde su radari i kamere, a uhvatili ga za alkohol i uzeli mu dozvolu :D Eto malera...Zavrsavam, Svajcarska je najbolja zemlja na svetu, to ti kazem jer sam proputovao, video i osetio.

Autor dusan 08 Sep 2017, 12:02

@P1
Iz tog razloga vise ne ulazim u neke price sa nasima za koje znam da im je jedina destinacija van Srbije bila Bugarska ili Grcka. Zao mi je naroda koji se zbog cele situacija i Srbiji buni, a niko ih ne cuje. A, nije mi zao onih koji se ne bune, a trpe. Pritom su i glasali, a znali su da nece biti bolje vec jos gore. Mnogo ljudi u Srbiji nije izaslo iz nje, pa govore 'ma bitno da nema rata', cak im je dobro i to sto jedva krpe, ali bitno da nema rata. Pa ti sto su na vlasti su vas vodili u rat, a sada vam ne daju za hleb. I to ne vide niti se secaju da su ih oni vodili u rat nego ih hvale sto sada kao ne ratuju i situacija je stabilna. Alo ljudi, zivot ide brzo. Ne treba ga provesti u mraku. Nisam bitan ja, ziveo sam lepo u Srb ali meni je situacija oko mene losa bila. Nije isti zakon za sve, medijski mrak, gomila ljudi oko tebe za hleba nema, muce se, ne znaju sta ce. Ovde ja zivim lepo, ali i oko mene svi zive lepo. Prosjaka nema jer drzava svakog pomaze. Znam jednog jer on i odbija pomoc, hoce covek na ulici da zivi. Jedno vreme ga sklonili negde, opet se pojavio :) Za njih bruka da stranci vide da ima prosjaka, ali mu ne mogu nista :D Zakon je svima isti, svi ga postujemo, svi super zaradjujemo, imamo uslove za super zivot, putovanja, dobre automobile i sve ostalo sto coveku treba da zivi, a ne da prezivljava. Pozdrav i dosta je bilo off, necu vise i nadam se da ce koment ostati :)

Autor dusan 08 Sep 2017, 12:14

Naravno da mora da postoji "obaveštenje". To je onaj okrugli znak, sa napisanom najvećom dozvoljenom brzinom ...
A "obaveza iz znaka nastaje od znaka" (tako zakon "kaže"), čak i u situaciji kada ispod pomenutog "okruglog znaka" ne postoji dopunska tabla sa obaveštenjem "kontrola brzine radarom" ...
Logikom da bez "obaveštenja o kontroli poštovanja zakonske obaveze" nema ni obaveze, došli bismo do toga da možeš bez sankcije i da pretičeš "na punoj" tamo gde nema dopunska tabla "kontrola preticanja na punoj" ili da možeš da voziš pijan kao letva ako nema odgovarajuće dopunske table ...
Ko misli da nema prekršaja prekoračenja brzine bez postojanja sporne table obaveštenja o kontroli brzije, ja mu toplo preporučujem da vozi "300" dok ga ne "snime", pa neka onda sudiji za prkršaje izloži svoju argumentaciju kako prekršaja nema. Verujem da će sudiji toliko ulepšati dan da će se ovaj smejati dok se ne zadavi ...

Autor moron 08 Sep 2017, 12:22

Duka
Slazem se.
Moron 12:22
U pravu si ti ali opet obavestenje bi trebalo da stoji.
Kao u svim uredjenim zemljama. Ako toboze kobajagi tezimo tome.
Medjutim nasima nije cilj prevencija ni bezbednost, vec kazne i to svi mi znamo.
Zasto stoje upozorenja u inostranstvu ?
Izgleda opet nasi pametniji od stranaca...
Nije vec su pokvareni.
U CH sigurno ne moze da se rusi sa fantomkama tokom noci i da policija ne izlazi i da se kobajagi ne zna ko je.
Niti da iskacu iz zbuna ko kod nas, da se presretaci trkaju , nabijaju i provociraju vozace.
Tako u Srbiji moze i ovo bez obavestenja, banana je banana...
I tako dalje.
Uglavnom morace da stave obavestenja. I to uz packe EU, mozda i penale.
Nas je problem sto imamo primitivce na vlasti, koji nisu videli dalje od sela.

Autor P1 08 Sep 2017, 13:07

@Priapus
@dusan
@P1

Slazem se da u Srb zakoni ne postoje radi bezbednosti, vec radi punjenja budzeta. Ako im je do bezbednosti neka stave tablu na kod ulazne naplatne rampe da se meri prosecna brzina na celom autoputu i tako ce velika vecina prilagoditi voznju. Ne slazem se sa @moron da je dovoljan znak ogranicenja brzine za deonicu na kojoj se meri srednja brzina, ako je neko u sistemu merenja srednje brzine treba i da je obavesten o tome. Ogranicenje brzine u gradovima gde je veliki broj vozila, pesaka, semafori, raskrsnice, skole, to je stvarno ok za kontrolisanje brzine, postaviti radar i kontrolisi. Kontrola brzine na autoputu je glupost, narocito ovo sto se radi u Srb, cela deonica??? Hajde da je neka teza deonica, 10-15 km, sa smanjenim ogranicenjem brzine, uredno obelezena da se kontrolise brzina, to ok, ali komplet auto put? Pre par meseci sam se vracao iz Austrije (uglavnom vozio 150-160 kmh, osim kad prilazim nadvoznjacima, tu bih spustio na 130-140 kmh) i naidjem na deonicu sa dugim krivinama, ogranicenje 90 kmh, stoji tabla da se kontrolise brzina i narednih par kilometara jos nekoliko tabli ogranicenja 90 kmh i kontrola brzine, svi voze 90 kmh, to je posteno. Tranzitne zemlje trebaju biti malo fleksibilnije sto se tice ogranicenja na autoputu, na dobrom autoputu 150 kmh nije bauk, ali nece ni ovako Srbija izgubiti "tranzitase", najvise Turaka koji prolaze, jer nemaju valjanu alternativu, Bugarska i Rumunija nemaju kompletan autoput niti rutu koja ovim putnicima ne bi mnogo produzila put niti ima adekvatne rute preko Mkd, Kosova, CG i BIH tako da ce stranci i dalje koristiti tranzit kroz Srb. Jedina dobra stvar kod merenja srednje brzine je sto "ulovljeni" nece platiti kaznu za najvecu brzinu kojom je vozio 10 sekundi vec za srednju brzinu. Neka podignu ogranicenje na 130 kmh, tolerancija 10%, tablu da snimaju i moze da se trpi.

@dusan
Kad sam bio u Svajcarskoj pre nekoliko godina, na autoputu se vozilo do 128 kmh bez kazne, znaci i oni postali "tolerantniji". ;)

Autor Damko 08 Sep 2017, 14:10

Znači, treba pod hitno po celoj Srbiji postaviti i jedno "milion" znakova obaveštenja da će se "Na teritoriji cele Srbije od 11. do 17. septembra sprovesti kontrola upotrebe sigurnosnih pojaseva tokom vožnje", inače će biti "nezakonito" i
kažnjavanje svih vozača koji ne koriste sigurnosne pojaseve?

Autor moron 08 Sep 2017, 15:14

@Damko
Ma oduvek je tolerancija do 132 samo sto mnogi nisu sigurni jer je na svakom ogranicenju razlicito tolerisanje. Npr u zoni 30 smes do 32 na 33 je vec kazna 40fr do 37. Od 39 do 43 je 120fr. Kazne naravno idu sve vise na gore, a od 55km/h u zoni 30 ide i dozvola. Npr na 50 ogranicenju smes do 54, na ogranicenju 80 smes 5 preko. Na 100 smes do 108, a na 120 kao sto rekoh 132km/h. Zato ljude buni tolerancija na autoputu.

Autor dusan 08 Sep 2017, 15:14

@ svi

Vrlo je jednostavno objašnjenje zašto nisu stavili obaveštenje o merenju brzine: ne zato što nemaju obavezu (kao što zapravo i nemaju), nego zato što je na ovaj način merenje srednje brzine neustavno i nezakonito.
Vratićemo se na ove komentare kad se to i oficijelno utvrdi. A pošto odluke Ustavnog suda u principu deluju za ubuduće, ne retroaktvno, kad ovaj sud bude proglasio nezakonitost, ko je do tada platio "po prekršajnom nalogu", magarac ispao, budzet napunjen.
Ovo je bre đilkoška država, ne znam da li je to baš toliko teško da se razume..

Autor Priapus 08 Sep 2017, 15:41

Za "doplatnu kartu" Parking servisa u BG, koja ja uvedena 2003, po inicijativi za ocenu ustavnosti iz 2004, Ustavni sud je svoju prvu sednicu zakazao u junu 2011. godine ... i Grad je "tražio rok" da "sagledaju". Onda su u septembru sami izmenili osporeni akt (uveli "dnevnu" umesto "doplatne"), a kako su osporene odredbe prestale da važe, a Ustavni sud je postupak obustavio ...
Naravno, kako "doplatna" karta nije proglešane neustavnom, niko nije mogao da traži "nazad" pare koje je već platio tokom prethodnih OSAM godina.

Autor moron 08 Sep 2017, 16:25

moron

Sve jasno. Što bi reko Muta, sve je to normalno..

Autor Priapus 08 Sep 2017, 17:03

moron
Složićeš se da ovo merenje nije uobičajeno.
To je par tabli u celoj Srbiji, da se stavi, na ulasku i izlasku naplatnih rampi.
Ajde da zanemarimo ovo što kažu Damko i drugmirko da je merenje deonica na zapadu uglavnom na "opasnijim i zahtevnijim" deonicama.
Kod nas ne vidim da su opasne deonice ove koje se mere, a to su svi autoputevi praktično.
Ali zato Ibarska magistrala je potpuno bezbedna i tamo nema potrebe za merenjem...
Da ne govorim o deonicama koje si i sam spomenuo, sa nelogično niskim ograničenjima.
A i na autoputu, treba staviti barem 130kmh, kao i u drugim državama što je.
Ali kako je ovo banana država, glupo je očekivati ovde bilo šta transparentno.

Autor P1 08 Sep 2017, 17:55

Table "radarska kontrola" u celom svetu se postavljaju radi prevencije, a ne zbog toga što bi neko imao osnov da kazni prekršioca.
U Srbiji posle table "radarska kontrola" sigurno nema radara. To je "preventiva", bolje rečeno zaboravljene table iz Titovog vremena.
Ali zato, tamo gde peca policija na radar, nema tih tabli, pa svi uredno plaćaju kazne i bez problema.
Ovde može biti problem, kako sudiji da dokaže policija da je prekršilac prekršio ograničenje, to jeste koji znak decidno i gde. Sudije su ograničene paragrafima, pa one neće poznavati parametar srednje brzine, to jeste tražiće takav znak koji baš to definiše. Za ove kazne nema uporišta u ZOBS. Zato računam da će bolji advokat istresti policiju iz gaća.

Autor Oktopod 08 Sep 2017, 17:56

Oktopod
Nije to problem, ako veliki vodja kaže da si prekoračio, ima da platiš čak i ako nisi, tako će još malo da bude. :)
A biće zanimljivo videti, to što si naveo.
U kom trenutku je i gre prekršeno ograničenje.
I kako izgleda dokazni materijal.
Kartica sa naplatne rampe ? :)
Još je zanimljivo s obzirom da na karticama često pišu tablice vozila ispred...
U Srbiji je sve moguće, ustav se iovako ne poštuje, donose se neustavne odredbe, kao što je moron naveo primer u 16:25.
Tako da je u Srbiji glupo očekivati bilo šta normalno i transparentno.
Ali kvarno i za uzimanje para, tu ima "dovitljivosti".

Autor P1 08 Sep 2017, 18:26

Nije baš da sudija "nema paragrafe" ... Ima ih.

U vaćećem zakonu (koji je iz 2009. ) lepo piše i da "srednja (prosečna) brzina kretanja vozila, na određenoj deonici puta, predstavlja količnik između dužine te deonice i vremena za koje vozilo tu dužinu pređe,", kao i da "Sve odredbe zakona koje se odnose na brzinu primenjuju se na trenutno izmerenu brzinu i srednju (prosečnu) brzinu."

Tako da ...

Autor moron 08 Sep 2017, 19:22

Znam samo da od mene dinara videti nece.
A nadam se da ce ih stranci pritegnuti da jasno stave znakove upozorenja, da ne love u mutnom.
Pre neki dan je presretac parkirao na ukljucenju na autoput. Toliko o uredjenosti i postovanju pravila. Trebao sam da stanem iza i da mu sviram da se pomeri.
Moras da uletis u drugu traku ofma. Eto Srbije i "bezbednosti u saobracaju", pritom to radi policija. I onda nekome sole pamet...
Mnogo je opasnije to nego neko sto tera 140 na autoputu. Ko ce njih da kazni ?

Autor P1 08 Sep 2017, 19:58

Istini za volju, ZOBS takodje propisuje da "Nadzor nad odvijanjem saobraćaja na putevima, neposrednu kontrolu, regulisanje saobraćaja i preduzimanje posebnih i
drugih mera na uspostavljanju bezbednosti saobraćaja, kontrolu učesnika i vozila u saobraćaju, kontrolu privremene
saobraćajne signalizacije na mestu gde se izvode radovi ili su nastale prepreke koje ugrožavaju nesmetano i bezbedno
odvijanje saobraćaja, u pogledu poštovanja ovog zakona i propisa donetih na osnovu ovog zakona, po pravilu obavlja
Ministarstvo unutrašnjih poslova. "

JP putevi Srbije su MUP? Ja za to nisam znao, do sada.. A i da jesu deo MUP-a (kao sto nisu), sta su radili 8 godina, od 2009, naprasno se setili da u 2017 rade ono sto oni smatraju da su mogli jos u 2009? Genijalci.

Autor Priapus 09 Sep 2017, 13:18

@ Priapus
Mozda ovo funkcionise kao isturena odeljenja... poput nekih nasih prestiznih fakulteta koji imaju isturena odeljenja-podruznice po raznim zabitima i selima... Oksford iz Ljiga...

Autor Orlo 09 Sep 2017, 14:11