home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Neki stariji modeli se na aukcijama prodaju za milione evra, a novi su i dalje najbrži na autodromima širom sveta. Ferrari ovaj vikend slavi 70. rođendan, a mitski propeti konjić je i dalje jedanko vatren.

Ferrari će svoj 70. rođendan slaviti tri dana. Već danas će se u Milanu okupiti 500 automobila, u subotu će se proslava nastaviti u Modeni, i na kraju, u nedelju, u Ferrarijevoj kolevci u Maranelu, gde će biti prisutni samo odabrani.

"Ferrari je mitski brend. Sa svojim uspesima na trkama, Ferrari je vrh među sportskim automobilima, to je čarolija zvuka i brzine", kaže automobilski stručnjak Patrice Verges.

Ova jedinstvena priča u istoriji automobilizma počinje 1929. kada se slavni propeti konjić s italijanskom trobojkom prvi put pojavio na trkačkim automobilima Alfa Romea, koje je vozio mladi Enzo Ferrari. S Alfom je sarađivao do 1938. kada se posvetimo svojoj fabrici automobila.

Ali tek 1947. prvi Ferrari, model 125 S, izašao je iz fabrike u Maranelu, nedaleko od Modene.

Ferrari 125 S, plod stvaralačke mašte i inventivnosti Enza Ferrarija, imao je na sebi danas svima poznati simbol u čast Francesca Baracce, italijanskog vazduhoplovnog asa iz Prvog svetskog rata, koji ga je dizajnirao i imao na repu svog aviona.

"Majka slavnog pilota, koji je poginuo u akciji 1918., rekla mi je jednog dana: 'Cavalino rampante' (propeti konjić) mog sina mora da bude na tvojim automobilima, doneće ti sreću", ispričao je jednom Enzo Ferrari, koji je u znak dodao žutu podlogu, boju njegove rodne Modene.

Ostalo je istorija. Nakon 68 sezona, Ferrari je najdugovečnija i najuspešnija ekipa Formule 1. 'Scuderia' je zabeležila 228 gran pri pobeda, 16 timskih i 15 pojedinačnih titula šampiona.

Ferrari drži i rekord najskupljeg automobila na aukciji. Model 335 S Scagiletti iz 1957. je prošle godine na aukciji u Parizu kupljen za 32 miliona evra.

I moderne drumske modele Ferrarija mogu si priuštiti samo bogati srećnici, spremni da plate od 150 hiljada do više od miliona evra za ograničene serije. I moraju da budu strpljivi, za model Ferrari 488 čeka se tri godine.

Poslovni rezultati mogu samo da izazovu zavist ostalih proizvođača automobila: prošle godine kompanija je isporučila 8.014 automobila i ostvarila čist profit od 400 miliona evra.

"Ferrari neguje najvišu zanatsku veštinu u kombinaciji s bliskim dijalogom sa svojim kupcima", kaže profesor ekonomske strategije na univerzitetu u Milanu Carlo Alberto Carnevale Maffe.

"Time u svoju uslugu uspeva da ugradi mnogo zahteva svojih klijenata, personalizovane upravljače, sedišta, detalje u unutrašnjem dizajnu", a to oni znaju da cene, dodaje Maffe.

"Ali treba i zaslužiti. Morate da budete deo kluba. Ima mnogo novobogataša koji bi to želeli da postanu, ali ne primaju ih lako", naglašava profesor.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs

Video: Youtube.com / Ferrari.com





čitanja : 666



Komentari