
Prvi čovek BMW-ovog M odeljenja je u Frankfurtu izjavio da od projekta M1 nema ništa jer, ipak, imaju drugačije planove.
Nakon šeste generacije modela M5 koji je publici premijerno predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu, prvi čovek BMW-ovog M odeljenja Frank van Meel novinarima je rekao da su definitivno odustali od supersportskog modela M1, jer nemaju više šta da dokazuju, a istovremeno i dalje žele da prave sportske M modele koji će biti dostupni većem broju kupaca.

"Predstaviti produkcijsko izdanje supersportskog modela M1 koje bi se ponudilo u 200 primeraka za nas u ovom trenutku nema nikakvog smisla", rekao je Van Meel.
Van Meel je takođe rekao da M odeljenje u ovom trenutku ima dovoljno potencijala da razvije i napravi M1 kojim bi konkurisali AMG-u i nekoliko drugih automobilskih kompanija, ali im je mnogo važnije da rade ono po čemu su godinama prepoznatljivi: da od standardnih produkcijskih BMW automobila prave odlične sportske verzije visokih performansi.

I dok će konceptni M1 Hommage, po svemu sudeći, ostati samo koncept, iz M odeljenja će se postojećoj gami modela krajem naredne godine pridružiti i produkcijski model M8 koji će s više od 600KS biti najsnažniji i najbrži M BMW.
BMW je originalni M1 (koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro) proizvodio od 1978. do 1981. godine, a napravljena su 453 primerka (od čega je 20 primjeraka bilo namenjeno trkanju). Automobil je pokretao centralno smešteni 3,5 litarski 6-cilindarski motor sa 277KS.
BMW u život vraća oznaku CSL
BMW bi svoju legendarnu oznaku CSL (Coupe Sport Leichtbau) mogao da ponudi u kombinaciji s modelom M2.
BMW M odeljenje u slučaju Coupe modela M4 trenutno nudi nedavno predstavljenu verziju M4 CS s kojom je popunjena praznina između standardnog M4 i njegove "hardcore" verzije M4 GTS, a M4 CS trenutno je najsnažniji model koji M odeljenje nudi u Coupe formi.
Po poslednjim najavama direktora M odeljenja Franka Van Meela, u BMW-u su spremni da ponovo ponude automobil koji će na sebi nositi legendarnu oznaku CSL s kojom će oznaka GTS otići u zaborav.
"Automobil koji na sebi bude nosio oznaku CSL biće izvanredna solucija za boravak na stazi, ali će i dalje moći da se registruje i koristi na javnim putevima", kaže Van Meel.
Iako još uvek nije potvrđeno koji M BMW će dobiti oznaku CSL, izgleda da se radi o modelu M2 koji će imati unapređena aerodinamička rešenja, samo dva sedišta, podesivo oslanjanje, bezbednosni kavez, aparat za gašenje i gume koje su optimizovane za korišćenje na stazi.
Četiri sedišta i više komfora ostaju u kombinaciji s oznakom CS koju će BMW uz model M2 ponuditi početkom naredne godine u samo 1.000 primeraka.
Ako se preliminarne najave ostvare, BMW M2 CSL bi trebalo da bude predstavljen do kraja naredne godine, a pokretao bi ga pojačani trolitarski 6-cilindarski linijski biturbo motor s više od 410KS.

BMW je oznaku CSL do sada koristio samo dva puta: prvi put 1972. godine na modelu 3.0 E9 (1.265 primeraka) i drugi put 2003. godine na modelu M3 E46 (1.400 primeraka) čiji atmosferski motor je razvijao 360KS. Vreme je za treći CSL.
BMW M5 uskoro i s paketom Competition
BMW je zvanično najavio da će uz tek predstavljeni M5 naredne godine ponuditi i Competition paket.

Kao i u slučaju nekih drugih modela čija oznaka počinje sa slovom M, BMW će Competition paket uskoro ponuditi i uz tek predstavljeni model M5 čiji „strašni“ 4,4 litarski biturbo V8 motor na zadnju (ili obe) osovine isporučuje 600 konjskih snaga i 750 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h nakon 3,4 sekunde i 305 km/h (bez limitatora).
Kupci će uz Competition paket u slučaju BMW-a M5 moći da računaju na standardne karbonsko-keramičke kočnice, još čvršće oslanjanje i manje kilograma, ali u BMW-u naglašavaju da automobil neće izgubiti ni delić od svoje svakodnevne upotrebljivosti.
Napomene radi, za pomenute kočnice potencijalni kupci u ovom trenutku moraju da računaju na dodatni trošak koji iznosi nešto više od 9.000 evra.
Jedno je sigurno, BMW M5 će s paketom Competition sigurno biti najupravljivija sportska limuzina u svom segmentu.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs