
Ove godine navršavaju se dve decenije od osnivanja EuroNCAP-a i od njegovih prvih "kreš testova", koji su u međuvremenu značajno uticali na povećanje bezbednosti novih modela automobila na evropskom tržištu.
Nezavisna organizacija za ispitivanje bezbednosti automobila koji se prodaju u Evropi počela je sa radom 1997. godine.
Do sada se na "kreš testovima" našlo preko 1.800 modela vozila, a EuroNCAP tvrdi da je zahvaljujući unapređenjima automobila koja su izvršena nakon njihovih sugestija sačuvano više od 78.000 života.
Jedan od prvih testova koji je predstavljao prekretnicu u percepciji bezbednosti automobila, bio je onaj na kome je katastrofalno prošao Rover 100.
Treba napomenuti da je ovaj model, koji je u stvari redizajnirani Rover Metro, te 1997. već duži niz godina bio prisutan na tržištu, a koncepcijski je vukao korene iz 1970-tih, slično našem "jugu". Test frontalnog sudara izveden je pri brzini od "samo" 48 km/h, ali je oktrio sve mane i zastarelost konstrukcije Rovera.
Na usporenom snimku vide se zastrašujuće deformacije kabine vozila nakon udara u nepokretnu prepreku i naslućuju teške povrede fiktivnog vozača (“kreš test” lutke), uprkos prednjem vazdušnom jastuku, koje lako mogu da dovedu i do smrtnog ishoda:
Rover 100 je prema kriterijumima iz 1997. bio jedini model koji je te godine na EuroNCAP testu ocenjen sa samo jednom, od mogućih pet zvezdica za bezbednost vozača i suvozača.
Mučan utisak koji ovaj video ostavlja na gledaoce uticao je da proizvođač povuče pomenuti automobil iz prodaje, nakon 18 godina koliko je do tada u raznim verzijama proveo na tržištu.
Izvor: B92.net