
Po kapacitetima novo preduzeće moći će da se poredi sa obimom prodaje automobila ovog brenda na ruskom tržištu.
Primarna varijanta za smeštaj proizvodnje je specijalna ekonomska zona u Kalinjingradskoj oblasti, u kojoj oni koji imaju status rezidenta dobijaju budžetske subvencije, koje odgovaraju carinskim dažbinama za uvoz komponenti. Ovo je listu Vedomosti rekao izvor blizak koncernu.
„Analizirali smo sve lokacije i trenutno smo u fazi donošenja odluke, a za to
je potrebno nekoliko nedelja ili meseci“, rekao je stariji potpredsednik BMW
Henrik Kinhajm. Dodao je da bi prvo želeo da se „razreši pitanje da li će ići
u partnerstvo sa nekim ili biti sami“. Prema približnim ocenama investicije BMW
bi mogle da dostignu nekoliko stotina miliona evra.
Inače, specijalne ekonomske zone pored Kalinjingradske oblasti postoje i u
Moskovskoj, Kaluškoj i Peterburškoj oblasti.
Automobili bavarskog brenda u Rusiji se trenutno proizvode u halama
kalinjingradskog Avtotora, gde se sklapaju BMW Serije 3, 5, kao i linija
krosovera X1, X3, X5 i X6. U medijima se u novembru pojavila informacija da bi
BMW u najskorije vreme u Rusiji mogao da započne realizaciju projekta otvaranja
fabrike u punom ciklusu proizvodnje. Regionalne vlasti su tada izjavljivale da
se o Kalinjingradu može govoriti kao o „izlazu na evropsko tržište i tržište
Severne Afrike i Bliskog istoka“.
Izvor: Russia Beyond
Foto: arhiva Autoblog.rs