home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, šef fabrike "Škoda auto" iz Mlade Boleslave, Bernhard Mejer poslao je pismo zaposlenima da proizvodnja ostaje i dalje na prvom mestu u Češkoj. Kako je istakao, prebacivanje u neke druge fabrike koncerna dolazilo bi u obzir samo u slučaju da se povremeno rešavaju problemi prevelike potražnje."

"Češka i dalje ostaje dom 'škode'. Češke fabrike i pogoni jesu i ostaće na prvom mestu. Potražnja je, međutim, tako velika da moramo da proverimo i druge mogućnosti proširenja naših kapaciteta. U ovom slučaju radilo bi se samo o pokrivanju zagušenja proizvodnje", napisao je šef Škode u pismu u koje je imala uvid češka agencija ČTK.

Šef Škode nastojao je na taj način da umiri velike bojazni i uznemirenje koje je izazvala vest agencije Rojters da matični koncern Folksvagen namerava da prenese proizvodnju "škode superb" u Nemačku u tamošnje fabrike čiji kapaciteti nisu popunjeni kao u češkim pogonima, a takođe da spreči da Škodini modeli budu suvše velika konkurencija ostalim modelima koncerna.

"Oni žele da obezbede popunjenost kapaciteta nemačkih fabrika. Ne ide im 'pasat' a vide da se 'superb' prodaje dobro pa bi hteli da ga uzmu", kazao je šef sindikata u Škodi Jaroslav Povšik i procenio da bi u tom slučaju u češkoj fabrici u Kvasinama koja proizvodi "superb" bilo ugroženo 2.000 radnih mesta.

Povšik je u ime sindikata zapretio da će češki radnici prestati da rade prekovremeno ako koncern zaista odluči da seli proizvodnju nekog od čeških modela u Nemačku i natera Škodu da plaće veće iznose ;za delove iz zajedničke platforme koncerna koje ugrađuje u vozila.

"Neki naši radnici imaju slobodan tek svaki trinaesti vikend. Nećemo da radimo na tom modelu da nam posle oni kažu vi zarađujete, konkurencija ste nam. Radije ću ostaviti ljudima slobodne vikende a ljudi će mi aplaudirati", kazao je Povšik za današnje Hospodaržske novini.

Škoda Auto iz Mlade Boleslave udvostručila je u poslednje tri godine operativnu dobit na 1,2 milijarde evra za prošlu godinu a marže su porasle za 8,7 odsto, što je Škodu plasiralo na drugo mesto po profitabilnosti u koncernu.

Porodični spor u koncernu izbio je inače u trenutku kada se sindikati Škode spremaju da traže visoke povišice, inspirisani nedavnim štrajkom Folksvagenovih radnika u Bratislavi koji su se izborili za povišice plata od 14 odsto od naredne godine.

Prema procenama ekonomista čak i da se proizvodnja naslednika profitabilnog modela "superb" preseli u Nemačku u Škodi ne bi bilo otpuštanja, jer fabrika ionako ima problem da nađe dovoljno radnika i optuštanja bi eventualno mogla da pogode samo deo stranih radnika na lizing preko agencija a ne stalno zaposlene u Škodi.

Bivši šef Škode Vratislav Kulhanek izjavio je da sadašnji spor nije ništa novo i da je i ranije Folksvagen vodio računa da konkurencija škodinih modela ostalim grupama koncerna ne postane suviše velika.

"Malo ko će, međutim, ubiti kokošku koja nosi zlatna jaja. Posebno Folksvagen kome su u ovom trenutku potrebne pare", kazao je Kulhanek sinoć češkoj televiziji ČT.

Češki premijer Bohuslav Sobotka, povodom uznemirujućih vesti da bi Škoda mogla da ostane bez dela proizvodnje, sastaće se naredne sedmice sa upravom Škode i predstavnicima sindikata.

Izvor: Tanjug.rs / B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs

Sukobi čelnika Volkswagena i Škode

Vodeći ljudi Volkswagena, kao i snažni radnički sindikati insistiraju na premeštanju proizvodnje određenih Škodinih modela.

Škodin sve veći uspeh očigledno nije baš naišao na simpatije u samom Volkswagenu. Jedan neimenovani rukovodilac grupe je u izjavi Rojtersu rekao: "Umesto da usmerimo našu snagu u elektrifikaciju i preteknemo Teslu, mi ćemo rešavati unutrašnje probleme između čelnika Škode i VW-a."

Volkswagen traži da Škoda preseli proizvodnju nekog od modela u Nemačku, ukazujući na nefer tretman, s obzirom da Škoda od Nemaca preuzima motore, platformu i brojne druge delove. Najnovijim sukobima nastavlja se stara priča u Volkswagen grupaciji, o sukobu brendova i centralističkom upravljanju od koje ljudi iz VW-a ne odustaju. S druge strane, Škoda je svojim kvalitetom i nespornim odličnim odnosom plaćeno-dobijeno pokupila brojne simpatije kupaca širom Europe.

Sindikati VW-a traže seljenje proizvodnje određenih modela u Nemačku, pre svega zbog sve manje prodaje Passata, ali i aktualnog Golfa čija zamena se tek sprema. Ipak, Česi tvrde da bi to koštalo Škodu najmanje 2.000 radnih mesta, kompromis na koji se vrlo teško pristaje. U sukob je uvučen i češki premijer koji je već zakazao sastanak s predstavnicima Škode i njenih sindikata.

Izvor: Seebiz.eu



čitanja : 1206



Komentari

Da oni objasne kako je moguce da ne prodaju Atlas u Evropi kada je Kodiaq rasprodat? Naravno da Passat prodaju manje kada svi zele SUV a VW nudi preskupi Tuareg koji nema tri reda sedista??? Tiguan deluje, kao sto i jeste, klasa nize.

Autor Fordovac 06 Okt 2017, 20:36

Ocigledno je superb ukopo pasata :)

Autor VladoBn 07 Okt 2017, 01:51

Kada Volkswagen uzme u svoje ruke i mali zabac postane veliki princ dok jedni drugi sta god da dohvate upropaste. Nazalost ovi drugi su kod nas. Meni bi vise odgovarao Volkswagen. Ipak nas Yugo je nastao po uzoru na Golf 2 kao jeftinija verzija istog, a i prototip Floride sa pocetka devedesetih je dao nagovestaj u kom pravcu inzinjeri u Zastavi su hteli da idu, ali drzava ni tada nije za struku imala sluha. I eto nas, na korak do sunovrata, dok Skoda na korak da i svog gazdu presisa. Da ovi nasi politicki bezglavci svih boja znaju da kuca se gradi od temelja, a ne tako sto se napravi velika fabrika za model koji je rizican, nedovoljno ispitan i nema prodju kolika je fabrika. O profitabilnosti i da ne pricam. Da je FIAT hteo da sa modelom 500l bude profitabilan, nebi trazili ogromne subvencije. Jos na samom pocetku dolaska FIAT-a u Kragujevac sve je smrdelo na sumnjiv posao. Privatizacija Zastave na nacin na koji se desila 2008 bio je ne pogresan, vec katastroficno pogresan. Situacija sa Skodom to i vise nego pokazuje. Nije ni Ceska zemlja bogatih ljudi pa opet ljudi imaju Skodu koja svake godine ima prodaju od preko milion Skoda, o Rumuniji koja ima losiji standard od naseg i to uprkos clanstvu u EU inda ne govorim. Dacia proda preko pola miliona automobila, a nas je nasa drzava preorijentisala da budemo proizvodjaci jednog propalog modela jedne propale firme. Po drzavu veci je efekat po drzavu u vidu broja radnika i poreza na promet bilo kada je Zastava sa 5-10 hiljada radnika proizvodila 10-15 hiljada automobila i ostvarivalabpromet od nekih 50 miliona evra negobsada kada FCAS ima promet od milijardu do milijardu i po evra posto FCAs ne placa PDV, kao ni mnoge druge poreze. FCAS plati toliko da ulozeno ce se vratiti za 100 godina, ne racunajuci olne placanje poreza jer trebalo bi nekoliko puta vise vremena za to da bismo samo izasli na zelenu granu sa istim, a o profitu i da ne pricam.

Autor Zastava 07 Okt 2017, 16:21