
Mladá Boleslav, oktobar 2017. godine - ŠKODA AUTO nastavlja s rastom širom sveta: preduzeće je u septembru postiglo najbolji mesečni rezultat u 122-godišnjoj istoriji češke marke, sa 112.900 isporuka širom sveta (septembar 2016. godine: 107.100 vozila; +5,4 %). Septembar takođe predstavlja već 22. uzastopni mesec rasta.
Marka ŠKODA AUTO je rast beležila posebno u Evropi (+8,9 %), Rusiji (+20,1 %) i Indiji (+37,0 %). Marka očekuje dodatne impulse rasta zahvaljujući lansiranju novog modela ŠKODA KAROQ. Kompaktni SUV će ovoga meseca početi da se nudi na prvim tržištima.

"U septembru nam je ponovo uspelo da nadmašimo rekordnu prodaju iz prošlogodišnjeg meseca. Ovaj razvoj dokazuje da se naša ofanziva SUV-ova kreće u dobrom smeru", rekao je Alain Favey, šef odeljenja za prodaju i marketing marke ŠKODA AUTO. "U februaru tekuće godine uspešno nam je pošlo za rukom lansiranje zaista revolucionarnog vozila, modela ŠKODA KODIAQ.

Ovaj veliki SUV već sada čini važan stub za pozitivan razvoj prodaje našeg preduzeća. Uvođenjem modela ŠKODA KAROQ počinjemo da pišemo novo poglavlje u našoj ofanzivi SUV-ova", dodao je Favey.
Marka ŠKODA AUTO postigla je tokom septembra u Zapadnoj Evropi rast od 5,8 posto u poređenju s istim mesecom prošle godine, i to s 48.500 prodatih vozila (septemabr 2016. godine: 45.800 vozila). Isporuke u Nemačkoj, najvažnijemu pojedinačnom evropskom tržištu, porasle su za 8,8 posto na 17.700 vozila (septembar 2016. godine: 16.300 vozila). Marka beleži dvocifreni rast u Francuskoj (3.000 vozila; +27,6 %), Italiji (2.100 vozila; +23,6 %), u Holandiji (1.700 vozila; +20,3 %), u Austriji (2.400 vozila; +33,4 %), Norveškoj (700 vozila; +13,8%) i Irskoj (400 vozila; +29,8 %).
U Centralnoj Evropi marka ŠKODA AUTO beleži rast od 8,1 posto sa 16.400 isporučenih vozila (septembar 2016. godine: 15.100 vozila). Na domaćemu, češkom tržištu marka ŠKODA AUTO ostvarila je rast od 11,1 posto sa 7.800 vozila (septembar 2016. godine: 7.000 vozila). Posebno velik rast marka je zabeležila u Hrvatskoj (300 vozila; +48,9 %).
U Istočnoj Evropi bez Rusije isporuke vozila porasle su za 40,8 posto na 4.400 vozila (septembar 2016. godine: 3.100 vozila). Marka je postigla izuzetno povećanje prodaje u Srbiji (900 vozila; +119,6 %) i u Ukrajini (700 vozila; + 125,5 %). Isporuke u Rumuniji (1.100 vozila; +13,2 %) i Bugarskoj (300 vozila; +17,1 %) porasle su za dvocifrenu vrednost. Marka ŠKODA AUTO povećala je isporuke u Rusiji za 20,1 posto s 5.800 vozila (septembar 2016. godine: 4.800 vozila).
U Kini - najvećemu svetskom pojedinačnom tržištu za marku ŠKODA - proizvođač je u proteklom mesecu ostvario 30.600 isporuka vozila (septembar 2016. godine: 32.000 vozila; -4,5 %). Smanjenje koje je marka ŠKODA i očekivala u velikoj meri počiva na promeni modelskih linija ŠKODA OCTAVIA i ŠKODA RAPID. Preduzeće očekuje da će se prodaja ponovno normalizovati krajem godine.
Češka marka ostvarila je tokom septembra u Indiji rast prodaje od 37,0 posto. Pri tome su isporuke porasle na 1.600 vozila (septembar 2016. godine: 1.100 vozila).
Isporuke marke ŠKODA u septembru 2017. godine (u vozilima, zaokruženo, prema modelima; +/- u procentima u poređenjs istim mesecom prošle godine):
ŠKODA OCTAVIA 37.400; -8,5 %
ŠKODA FABIA 19.100; -3,3 %
ŠKODA RAPID 19.000; -3,5 %
ŠKODA KODIAQ 13.300; -
ŠKODA SUPERB 13.900; +2,9 %
ŠKODA YETI 6.300; -27,1 %
ŠKODA CITIGO (prodaja samo u Europi): 3.900; -14,8 %
Izvor: Skoda.hr
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Nadam se da i nasi politicki geniji privatizacije citaju ovo. Predlazem im da i dalje nastave sa sakacenjem privrede, a ne sa privatizacijom preduzeca u kompletu i reindustrijalizacijom posrnulih firmi i brendova, daleko ce dogurati. Ne mogu da verujem da ne uce na primeru recimo Carnexa, koji je bio propala firma u dugovima, a danas jedan od simbola mesne industrije u Srbiji i sire. Evo mozda je Tomos blizi ovoj prici. I slovenacki Tomos je tokom 90-ih upao u iznenadnu katastrofu i donedavno do pre koju godinu njihova sudbina bila je neizvesna. Danas ta firma dobro posluje. Kada ce nasa drzava da se opameti i uzme Zastava Automobile na privatizaciju posto tu lezi nova Skoda u globalnim okvirima. Od FCAS-a slaba vajda. To jednokratna firma stvorena za jedan model sa minimalnim proizvodnim, intelektualnim i bilo kakvim drugim prisustvom i nista drugo. Ogromno nista da vece nista ne moze biti, cak i sa profitne strane zemlja u kojoj se sklapa nema nista sem velike stete i po ugled i tradiciju posto FIAT nas bruka. Bili smo zemlja sa nekoliko fabrika automobila, a danas sa jednom garazom za lakirersko-varilacko-montazerske radove potpomognute jeftinom radnom snagom. Dosla su jos gora vremena nego u doba kada je Kragujevac bio dolina gladnih posto sad je dolina robova i duhova sto je nova dimenzija tj. drugi nivo prijasnjeg stanja. Kada ce drzava da nadje nekog ko ce od Zastave da napravi novu Skodu? Odgovorno tvrdim da samo revitalizacija Zastave moze u perspektivi da "nadjaca" probleme koje imamo sa FIAT-om i to za jedno 10 do 20 puta. Pogledajmo svetske trendove za jeftinim automobilima. Cak i Dacia proda na stotine hiljada automobila. Neko ce reci, bilo je svojevremeno u planu povecanje prodaje Zastave sa 15000 na 50000, ali nije islo. Pa naravno da nije islo kada je to drzava sprovodila, sa modelima starim nekoliko decenija i prodajnom mrezom koja van Srbije je bila gotovo nikakva ili cak nikakva. Skoda ima Volkswagenovu podrsku u svakom smislu i svakom pogledu, kao i svoj cenovnik. Hajde i neka nasa drzava ponudi vec jednom Zastavu pa da dobijemo pristup jeftinim ili povoljnim automobilima (ne moraju biti ni jeftini vec da budu npr. sa najboljim omerom ulozeno-dobijeno). FIAT nije resenje za nasu auto-industriju. To je samo kratkorocno resenje prelaznog tipa koje uskoro istice. Sta posle i sta cemo sa Zastavom, to izgleda niko vise ne pita osim mene, ali neka, pitacemo se kad bude kasno kako to inace i biva kod nas. Krajnje je vreme da se nadje resenje i za Zastava Automobile sa ciljem da i mi jednog dana imamo svoju Skodu.