home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Opel je zatražio od svojih prodavaca na evropskim tržištima da više ne primaju porudžbine za električni model Ampera-e, jer iz američke fabrike, u kojoj se ovaj model proizvodi zajedno sa sestrinskim Chervoletom Bolt, ne stiže dovoljan broj vozila u Evropu.

Zahvaljujući velikoj autonomiji u vožnji sa punim baterijama, koja u zavisnosti od vrste testiranja varira od 380 km (po američkom EPA standardu), do 520 km (prema merenjima zasnovanim na NEDC testnom ciklusu), Ampera-e je jedan od najpovoljnijih modela na evropskom tržištu kada se u obzir uzmu radijus kretanja, cena i prostor u kabini.

Zato i ne čudi što je u zemljama u kojima su automobili na struju prisutni na putevima u većem broju, poput Norveške, Opelov električni model veoma tražen. Broj porudžbina u ovoj skandinavskoj zemlji meri se hiljadama, ali je pet meseci posle lansiranja Ampere-e u Norveškoj zvanično prodato manje od hiljadu automobila

Razlog – u američkoj fabrici, u kojoj se Ampera-e izrađuje zajedno sa električnim Chevroletom Bolt za tržište SAD, ne proizvodi se dovoljan broj vozila sa Opelovom značkom namenjenih Evropi.

Barem je takav slučaj bio za model za 2017. godinu, a malo je verovatno da će se odnos proizvedenih Boltova i Ampera-e značajno promeniti i u 2018. u koristi ovog drugog.

Zbog toga se Opel odlučio za nepopularnu meru - zatražio je od prodavaca u Evropi da prestanu da primaju porudžbine, jer ne mogu da garantuju potencijalnim kupcima kada će dobiti vozilo koje su naručili.

U kompaniji smatraju da je to korektnije, jer onima koji bi danas rezervisali svoju Amperu-e, ne mogu da saopšte datum isporuke, čak ni za 2019. godinu. Ipak, Opel naglašava da to ne znači i trajnu obustavu prodaje Ampere-e.

U Nemačkoj je slična situacija kao i u Norveškoj. I u toj zemlji je isporučeno znatno manje automobila od broja rezervisanih, veruje se da ih je za sada manje od 100 stiglo do svojih vlasnika.

Do povećanja proizvodnje Ampere-e za evropsko tržište moglo bi da dođe ukoliko bivši Opelov vlasnik, General Motors (u čijim pogonima se izrađuje ovaj električni model), i sadašnji, PSA Peugeot Citroen, postignu dogovor.

U međuvremenu, pojedini prodavci u Norveškoj razmatraju mogućnost da nedostatak Ampere-e u svojim salonima nadomeste uvozom sestrinskog Chevroleta Bolt direktno iz SAD, ali bi se u tom slučaju pojavio problem oko razlike u standardima električnih punjača.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 758



Komentari