home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pojedini izvori navode da će Fiatova fabrika u Kragujevcu biti zadužena za proizvodnju novog B-SUV modela ove italijanske kompanije.

Nije još zvanično, ali Fiat će biti još jedan brend koji će napustiti MPV segment u Evropi. Drugim rečima, aktuelni 500L iz B-MPV segmenta će biti zamenjen novim modelom iz B-SUV segmenta. Time će Fiat slediti primer Citroena koji je to uradio kada je nekadašnji C3 Picasso dobio naslednika u vidu C3 Aircrossa ili Opela koji je Merivu zamenio modelom Crossland X.

Fiat će ovaj novi B-SUV predstaviti u naredne dve godine, a kao i aktuelni 500L proizvodiće se u Srbiji. Fiat će time povećati proizvodnju u Kragujevcu (budući da se očekuje veća prodaja u odnosu na 500L), a istovremeno će proširiti i svoju ponudu u sve popularnijem B-SUV segmentu (500X naime ostaje u gami).

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 2265



Komentari

Pise na kraju 500X ostaje u ponudi, nece valjda da prave 2 modela koji direktno konkurisu jedan drugom? A tu je i 500L trekking ili kako vec. Nelogicno.

Autor Damko 01 Nov 2017, 01:39

Baš je ružan.

Autor Berik 01 Nov 2017, 07:07

Taj novi model bi trebao da napusti 500 dizajnersku liniju.

Autor Niki 01 Nov 2017, 07:42

Da će se prodavati više od 500L, HOĆE... Da će se proizvoditi u Srbiji.... videćemo.... i 500X su mogli da proizvode u SRB pa NISU

Autor s mile 01 Nov 2017, 10:16

Valjda će ukinuti sve verzije 500L, a novi model će ondak biti manji od 500X-a? Najvažnije je da zadrže stari dobri 1.4 fire motor :)

Autor rasa 01 Nov 2017, 10:44

Sa Crossland-om X Opel me je iznenadio moram da priznam. Mislio sam da ce Peugeot unistiti Opel i raditi neki svoj "rizican" novi model i tako "puci" kad ono Peugeot je nastavio tradiciju brenda Opel tako sto radi isto sto i Volkswagen sa Skodom, kao i Renault sa Dacijom i Ladom. Znaci poboljsanje neceg slabijeg, a sta sada "preti" da nadmasi i "gazdu" (slucaj Skode). Bojim se da je FIAT odabrao pogresan put i zato tone sve dublje jer istrajava na modelu koji je FIAT-ova suprotnost. Nekada je FIAT bio popularan i pristupacan, a na njega se naslanjala Zastava koja je bila jos pristupacnija. Gde nestade taj FIAT, kao i takodje bitno pitanje, tacnije za nas bitnije i od FIAT-a pitanje jeste gde nestade Zastava koja je svojevremeno u jednoj godini prodala preko 220000 automobila? To ja, kao i mnogi gradjani Srbija, kao i mnogi vozaci, poznavaoci i fanovi Zastave sirom sveta gde se Zastava izvozila necemo oprostiti FIAT-u. Medju nama postoji ogroman broj koji ne voli Zastavu (uglavnom zbog Yuga, tacnije zbog loseg kvaliteta pre svega kod 45-ice sa kojom ni Tito nije bio zadovoljan :) ), ali bas zato, kada je dosao FIAT, ocekivali smo da to znaci, kraj starih jeftinih Zastavinih modela i pocetak modernih Zastavinih modela. Krisom i postepeno, FIAT nam je svima zabio noz u ledja, prvo sa uvodjenjem FIAT brenda na nesto zasta je Zastava posteno izborila da proizvodi, a onda i "rizicnim" modelom koji se postepeno pokazao i propalim, kao i sada i najverovatnije taj niz ce se sa tim modelom i nastaviti jer FIAT zna samo da tone dublje, ne zna zaokret. Sa novim Tipom FIAT je izgleda poceo da osluskuje trziste, ali sto se tice nas, nama treba zaokret od FIAT-a 500l u vidu jeftine ili jeftinije proizvodnje ili da se 500l ponudi trzistu za vec od 7500 evra. Mozda taj model nije toliko los koliko je precenjen i nakicen. Neka FIAT nadje resenje i za Zastavu, a u okviru iste neki limunzinski model od 6000 do 7500 evra za bazni model. Sa srpskom cenom i italijanskim sarmom vidjenim na Tipu, mislim da bi Logan postao depresivan, a tek Granta i da ne pricam. Neka FIAT simplifikuje Tipo, malo izmeni dizajn, stavi Zastavin znak i cenu Logana i izuce konkurenciju iz carapa. Osim toga stara Zastava Florida je bila bazirana na platformi FIAT-a Tipa. FIAT je sa Tipom na dobrom tragu, samo neka malo snizi cenu za jos bolje rezultate.Mozda je to FIAT-u "ispod casti" sada, ali nama, za nas, kao i za svet (jer sirotinja ili jednostavno ljudi koji traze "best buy") hoce nesto prijemcivo, pouzdano i dobro na izgled. FIAT je zadnjih godina i FIAT-ovce zeznuo sa prevelikim pricingom, kao i fanove drugih FIAT-ovih brendova u Italiji tj. Evropi jer mnogi stari fanovi ne mogu da se prepoznaju u ovome sto sad FIAT radi pre svega sa upravo 500l-om, dok nove je tesko dobiti, a i kad ih lako dobijes, jos lakse "pobegnu" jer FIAT vise nema "ono nesto" sto je tokom 70-ih i 80-ih bilo pa nastavljeno tokom 90-ih sa Puntom da bi na kraju kriza bacila akcent na FIAT-ove mane.

Za nas, a i za njih, povratak FIAT-a na staze zlatnih 70-ih i 80-ih bi bio pun pogodak (cena). Ako FIAT nece kao FIAT neka krene kao Zastava tj. neka ponudi jeftin, moderan i pouzdan automobil. Nova tehnologija je nedostajala Zastavi da bi ponovo bilavelika. Nije bilo potrebno ovo sa cim se sada i to godinama susrecemo. Neka FIAT pokrene proizvodnju 10000 modernih Zastava Florida po ceni vec spomenutoj i sa takodje vec spomenutim dizajnom i eto za pocetak dobre startne price koja ce se siriti. FIAT-ova fabrika u Kragujevcu ima isuvise slobodnog prostora. Neka FIAT pokrene i Zastava ime, a u okviru istog nekoliko modela za svet. Svaki po 100000 automobila godisnje. Neka krenu sa 10 hiljada i doguraju na 100 hiljada za 5 do 10 godina, a posle toga svaki drugi model i svaka druga stotina hiljada bice laksa nego 10000 za godinu dana.Nekad je bolji spor, mukotrpan i dugorocni razvoj negoli propast koja je krenula nakon druge-trece godine proizvodnje. Cesi to znaju, zato su tu gde sad jesu, Rumuni to znaju. Zato sad sa 30000 automobila (2005 godina), Dacia se popela na 500000 automobila. Sledimo Dacijin put i razmisljajmo dugorocno kao Skoda i rezultat nece izostati. Sad smo na prekretnici. Zastava (Automobili) je sada tj. godinama na nuli. Ko ponudi proizvodnju Zastava od recimo, za pocetak 10000 pristupacnih automobila, ja cu ga gledati kao na cara jer u ovakvoj situaciji svaka promena na bolje sa nule je veliki korak. Tak brend ima odredjenu startnu perspektivu, kao i cak ekstremno veliku perspektivu kroz razvoj. U startu pod Zastavinim imenom, FIAT-ovim dizajnom i veoma dobrom cenom koja ce naprosto mamiti mnoge da izvade kes iz svojih dzepova, FIAT ce moci da ponudi nesto novo, a da uliva imidz povoljnosti. Osim toga i Skoda je bila jeftina pa su lukave Svabe kroz brend koji aludira na jeftino ponudili brend koji sada je skoro kao glavni brend u toj grupi po imidzu. Ako FIAT hoce "novo cudo", neka krene sa Zastavom i ponudi ono sto je kod Zastave bilo vremenom izbledelo, a to je moderna tehnologija. Zastava 101 je, po nekoj anketi nedavno objavljenoj, najbolja Zastava. Ljudima se svideo spoj cene, velicina, pouzdanost i moderan dizajn (za to vreme moderan naravno). Treba nam Zastava na tom nekom fonu, a FIAT neka krene sa jeftinim dzipom u Kragujevcu kao novim modelom, kao i sa prodajno propadajucim 500l, ne smeta mi, od viska glava ne boli, vec od manjka i velikog prostora, ali zato neka pored svega toga pokrene i, za pocetak, jedan model Zastave, a samim tim i firmu jer nema smisla za nas, a ni za svet, da zemlja sa visedecenijskom tradicijom budemo nepoznati (jer niko ne zna ustvari ugrubo receno 90 odsto ljudi koji su culi za 500l misle da je to Italijan, sto i jeste na kraju krajeva, srpski su samo radnici, a sve ostalo je iz Italije i drugih zemalja). To nije mnogo za nas, to je skoro nista jer hvaliti se radnom snagom kao glavnim adutom i pritom jeftino, to je, u svetu i svetlu ekonomskog razvoja, od nicega nista.

Autor Zastava 01 Nov 2017, 17:47