home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nekadašnji prvi čovek Porschea Peter W. Schutz preminuo je u 87. godini, a ostaće upamćen kao čovek koji svojevremeno nije pristao na prestanak proizvodnje modela 911 koji je bio i ostao "srce" kompanije.

Nakon značajnog pada potražnje u Porscheu su početkom osamdesetih godina dvadesetog veka bili pred donošenjem konačne odluke o prestanku proizvodnje modela 911 koji je svoje mesto trebalo da ustupi modernijim modelima 924, 944 i 928.

Srećom, na čelu kompanije tada je bio Peter W. Schutz koji se odlučno suprostavio nameri tadašnjeg menadžmenta, insistirajući da 911 mora da ostane u proizvodnji, a ponuda najpoznatijeg (i najcenjenijeg) Porscheovog modela svih vremena ubrzo je proširena novim karoserijskim verzijama i sve snažnijim legendarnim 6-cilindarskim boxer motorima koje je, sve do Serije 996, hladio vazduh.

U svojoj uspešnoj karijeri Schutz je takođe inicirao i Porscheov trijumfalni povratak u svet trka izdržljivosti, od kojih je svakako najpoznatija trka 24 sata Le Mana na kojoj je Porsche zabeležio najveći broj pobeda (19), a pod njegovom "dirigentskom palicom" razvijen je i proizveden model 959 s kojim je slavna nemačka kompanija ponudila adekvatnu alternativu tadašnjim potencijalnim kupcima Ferrarija F40.

"Gde god sam išao, svi su me pitali zašto želimo da prekinemo proizvodnju Porschea 911 koji je bio i ostao izvanredan sportski automobil. Uvek će mi biti drago što nismo doneli takvu odluku", rekao je Schutz kada je s proizvodnih traka sišao tamnozeleni milioniti primerak verovatno najpoznatijeg sportskog automobila svih vremena.

Izvor: Klix.ba



čitanja : 987



Komentari