
Na putevima širom sveta sve je više vozila sa alternativnim pogonskim sistemima. Da policije pojedinih zemalja takođe prate nove tehnološke trendove u auto-industriji potvrđuje najnoviji primer iz Britanije.
U poslednjih nekoliko godina primetni su napori pojedinih država i metropola da svoje policijske snage opreme patrolnim automobilima sa hibrdnim ili čisto električnim pogonom. Tako je, na primer, ukrajinska policija nabavila preko 600 plug-in hibridnih SUV vozila marke Mitsubishi, a vlasti u Los Anđelesu uključili su 100 električnih BMW automobila u policijski vozni park tog grada.
Upotreba vozila koja malo, ili nimalo ne zagađuju vazduh, u gradskim sredinama je imperativ. Zato su vlasti Londona, u okviru strategije smanjenje zagađenja vazduha u tom velegradu, nabavile za svoju policiju 11 vozila Toyota Mirai sa pogonom na vodonične gorivne ćelije. Ovi automobili poznati su po tome što uz pomoć pogonskog goriva – vodonika, proizvode električnu energiju, koju elektromotor zatim koristi za pokretanje vozila. Pri tome, nema štetnih izduvnih gasova kao kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a jedini nusprodukt je vodena para.

Zbog specifičnog dizajna ovih automobila, policijske Toyote Mirai svakako će privlačiti pažnju prolaznika i turista, ali će pre svega doprineti smanjenju zagađenja vazduha u Londonu. Automobili prosečno mogu da pređu oko 480 km sa punim rezervoarom, a nakon toga moraju da se dopune vodonikom na nekoj od 5 stanica za punjenje koliko ih za sada ima u britanskoj prestonici. Punjenje traje svega nekoliko minuta, a u planu je povećanje broja punionica u bliskoj budućnosti.
U londonskoj policiji kažu da su još 2015. doneli planove o hibridizaciji i elektrifikaciji flote patrolnih vozila, a sada su ih proširili i na vozila sa pogonom na vodonik. Predviđeno je da do 2020. u voznom parku policije ovog grada bude 550 automobila sa ultra niskom ili nultom emisijom štetnih gasova. Prema fabričkim podacima, ovo vozilo 0-100 km/h ubrzava za manje od 10 sekundi i razvija maksimalnih 178 km/h.
Cena ovog automobila u Evropi (bez uračunatih subvencija) iznosi oko 66.000 evra i za sada ga uglavnom kupuju određene javne službe zapadnoevropskih zemalja.
Izvor: B92.net