home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Tesla crash

Udes Modela X koji se dogodio u martu u Kaliforniji i dalje je pod istragom, a vatrogasci koji su učestvovali u gašenju požara na vozilu izneli su svoj iskustva sa zapaljenim pogonskim baterijama električnog automobila.

Da elektroautomobili kod kojih se prilikom sudara zapale baterije gore veoma burno, videlo se i prilikom najnovijeg udesa Tesla automobila koji se dogodio u Švajcarskoj, a u kome je poginuo vozač iz Nemačke.

Vatrogasci koji nakon ovakvih nesreća intervenišu suočavaju se sa velikim poteškoćama prilikom gašenja požara, o čemu najbolje svedoči slučaj iz 2017. kada je u Austriji jedan Teslin Model S gasilo čak 35 vatrogasaca sa 5 vozila. Problem na koji su tada ukazivali Austrijanci, a koji je karakterističan za požare na električnim vozilima, jeste da je njihovo gašenje veoma zahtevno, jer se vatra stalno iznova pojavljuje. Slična iskustva podelili su i vatrogasci iz Mauntin Vjua, koji su gasili požar na Modelu X posle martovskog udesa. Oni su naveli da su se oštećene pogonske baterije iz automobila iznova palile nekoliko puta nakon nesreće, iako je požar pre toga bio ugašen.

Huan Dijaz, šef vatrogasne jedinice iz Mauntin Vjua tvrdi da su se čak i nakon 6 dana od nesreće delovi baterijskog sklopa iz uništenog automobila ponovo zapalili. Dijaz je svoje iskustvo sa gašenjem požara na električnom automobilu dokumentovao na 13 stranica gde su navedene opasnosti i problemi sa kojima su se susreli vatrogasci koji su intervenisali nakon udesa Modela X.

S obzirom da se na putevima u SAD, ali i u svetu, svake godine povećava broj električnih automobila, raste i broj nesreća u kojima učestvuju ova vozila, pa će ovakva dokumentacija biti od pomoći vatrogascima kada se suoče sa zapaljenim pogonskim baterijama.

Izvor: B92.net



čitanja : 445



Komentari