
Kombinacija dva turbo punjača i električnog kompresora će omogućiti gotovo neverovatne performanse uz moment od 550 Nm i ispunjenje eko normi EU6d, koje dolaze 2021. Paralelno se razvija i automatski menjač DSG 10, s dvostrukim kvačilom i 10 stepeni.
Kad smo već pomislili da će zbog afere Dieselgate i sveopšte hajke na dizelske motore koncern iz Wolfsburga penzionisati slavne TDI motore, stiže demanti. Prvo je zvanično objavljeno da se uvodi nova generacija turbo dizelaša 2.0 TDI, a sada je ponovo aktuelizovano ono o čemu se 'šuškalo' već 2014.
Najavljuje se Tri-turbo 2.0 TDI, koji će iz 1968 ccm ispaljivati, ni manje ni više, nego okruglo 200 kW ili 272 KS. Još impresivniji je najavljeni obrtni moment od 550 Nm. To se planira postići kombinacijom dva turbo punjača i električnog kompresora (naziv je dakle svesno netačan, jer je 'zvučniji'), koji će dodatno 'boostati' moment i snagu pri niskim obrtajima.
Time će se specifična snaga dizelaša povećati na senzacionalnih 138,2 KS/l pa će nadmašiti 133,6 KS/l koliko ispaljuje dosadašnji rekorder BMW 750d xDrive. Uz izuzetne performanse, poboljšaće se ekološke karakteristike, pa će 'super-dizelaš' (ako i kada stigne) ispunjavati ekološke norme EU6d, koje se očekuju 2021.
Paralelno s uvođenjem über-dizelaša, Volkswagen, sa ZF-om, razvija i sledeću generaciju automatskog menjača DSG, s dvostrukim kvačilom, koji će broj stepeni prenosa povećati sa sedam na deset, a moći će da podnosi obrtne momente do 600 Nm.
Zanimljivo je da će novi automatski menjač DSG 10, uprkos povećanju broja stepeni, imati iste gabarite kao DSG 7, pa će moći da se ugrađuje u sve modele s poprečno postavljenim motorom, od Volkswagen Pola do Škode Superb, a omogućiće poboljšanje performansi, uz smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Oba velika noviteta koncerna iz Wolfsburga se očekuju u tržišnim modelima u drugoj polovini 2020. Odbrojavanje je počelo...
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Volkswagen