home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
ADAC crash test

Poboljšanje bezbednosti je postalo jedan od glavnih zahteva koji se postavljaju pred automobilsku industriju. Dok su svojevremeno bolju zaštitu mogli da uživaju samo vozač i putnici u velikim i skupim automobilima, danas se visoki bezbednosni standardi postavljaju i pred male četvorotočkaše.

Koliko su zaista mali automobili bezbedni pokušali su da saznaju eksperti ADAC-a, najvećeg evropskog automobilskog kluba. Oni su odabrali tri mala modela – Škoda Citigo, Renault Twingo i Toyota Aygo – i simulirali njihov frontalni udes s pokretnom barijerom.

Crash test je simuliran u specifičnim uslovima: Udar pokretne barijere u zaustavljeni mali automobil odgovara frontalnom sudaru dva automobile koji se kreću brzinom od po 40 km/h, a kontaktom je pokriveno po 18 procenata površine prednjeg dela dva vozila.

Suočavanje sa skoro kosim udarcem koji obuhvata malu površinu prednjeg dela vozila je rizičnije od standarnih frontalnih sudara i trenutno nije obuhvaćeno EuroNCAP crash testovima.

EuroNCAP simulira udar vozila u aluminijumsku pregradu brzinom od 64 km/h, sa 40 procenata prednje površine vozila: To odgovara frontalnom sudaru dva identična vozila koji se kreću brzinom od po 55 km/h.

Vratimo se ADAC-ovom testu koji simulira skoro svakodnevne udese na magistralnim i gradskim putevima. Ispitivanje bezbednosti putnika u udesu je pokazalo da Škoda Citigo pruža "dobru" zaštitu, a Renault i Toyota "zadovoljavajuću".

Pobednik testa – Škoda Citigo – osvojila je 13,1 poena zahvaljujući dobrom delovanju vazdušnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojasa, Renault Twingo je na drugom mestu (12,1), a Toyota Aygo (10,9) na trećem.

Pohvalno je što je putnička ćelija, prostor za preživljavanje putnika, ostao neoštećen u sva tri testirana modela.

"Ispitana vozila pokazuju da moderna gradska vozila mogu da izdrže simulirani sudar, ali proizvođači i dalje imaju prostora za poboljšanje", rekao je Reinhard Kolke, šef tehničkog centra ADAC-a.

Izvor: Radiosarajevo.ba / ADAC

Foto i video: ADAC



čitanja : 1340



Komentari