
Glavna Mercedesova briga je trenutno lansiranje i razvoj novih električnih automobila, ali po najnovijim izveštajima u Štutgartu su odlučili da nastave i s razvojem tehnologije gorivih ćelija, odnosno pogonskih sklopova koji koriste vodonik.
Budući Daimlerov predsednik Ola Källenius je potvrdio privrženost nastavku razvoja te tehnologije, ali naglašava trenutni prioritet baterijskih električnih pogona.
Källenius ističe da je upravo Mercedes veteran gorivih ćelija s obzirom da ima iskustvo s njima duže od 25 godina, a upravo je GLC F-Cell dokaz razvoja i mogućnosti te tehnologije, odnosno činjenice da ista funkcioniše u "real-life" uslovima. Navodi takođe da je trenutno nemoguće gurati obe tehnologije pa su jeftiniji i manje kompleksni baterijski pogoni dobili prednost, ali i da moraju da budu spremni i na potencijalnu zamenu mesta u budućnosti.

Kako bi se osigurao daljnji razvoj tehnologije gorivih ćelija potrebno im je pronaći primenu, a Källenius smatra da su idealan kandidat komercijalna vozila, puno više nego što bi to bila putnička. Sam pogonski sklop mora da postane jednostavniji, manji i jeftiniji pre nego što se dodatno raširi kroz putničku ponudu.
Mercedes nije usamljen u svojim razmišljanjima s obzirom da i drugi proizvođači takođe učestvuju u razvoju vodonikovih gorivih ćelija, poput Grupe VW, BMW-a, Honde, Hyundaija i sl.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs