
SEAT je na globalnom nivou u periodu od januara do septembra ove godine oborio prodajni rekord. Od januara, španski proizvođač automobila je isporučio 415.600 automobila širom sveta, što je za 17,1% više nego u istom periodu prošle godine (354.900).
Ovaj rezultat je najbolji rezultat ikada u istoriji SEAT-a, čak je i veći od rekordnog rezultata napravljenog u periodu od januara do septembra 2000. godine (394.400 prodatih automobila). Prodaja SEAT-ovih vozila od prošlog meseca je u padu nakon ogromnog rasta u julu i avgustu od blizu 40%. Razlog leži u činjenici implementiranja WLTP regulacija koje su u Evropskoj uniji od 1. septembra stupile na snagu.
Potpredsednik SEAT-a za marketing i prodaju, Wayne Griffiths, ističe da je prodaja do septembra za SEAT rekordna i ponovo stavlja SEAT u poziciju najbrže rastućih automobilskih brendova u Evropi, te dodaje: "Kao što smo očekivali, rezultati u septembru su bili pod uticajem efekata WLTP procesa koji je snažno pojačao isporuke automobila u julu i avgustu. Poslednji kvartal će biti izazov, jer će WLTP uticati na broj registriovanih vozila u Evropi. Ipak, tri meseca pred kraj 2018-te godine, mi smo na putu postizanja najvećeg volumena prodaje u istoriji SEAT-a".
Isporuka španskog proizvođača automobila porasla je od januara do septembra kao rezultat zamaha prodaje na glavnim evropskim tržištima, koja su većinom zabeležila dvocifreni rast. Nemačka je SEAT-ovo vodeće tržište, sa isporučenih 90,400 automobila (+ 22,8%) i postignut je istorijski uspeh. Španija, kao domaće tržište, sledi sa drugim najvećim brojem prodatih vozila (85.900 vozila; + 16,5%). Modeli Leon i Ibiza dele prvo i drugo mesto kao najprodavaniji automobili u ovoj zemlji. Dalje, s povećanjem prodaje od 14,1% (50,500 jedinica) Velika Britanija, postavljajući i sopstveni rekord u prodaji, zaokružuje tri najbolja tržišta kompanije.
Od januara do septembra, rezltati su bili sjajni i u Francuskoj, gde je prodaja SEAT vozila rasla za 27,7%, a isporučeno je 23.400 vozila. Ostala velika tržišta kao što su Austrija (16.000 vozila, rast od 16,8%) i Švajcarska (8.400 vozila, rast od 11,7%) su takođe oborili prodajne rekorde. Zabeležen je plus i u Poljskoj (10.300, rast od 24.2%), Belgiji (8.000, rast od 37,2%) i Portugalu (7.900, rast od 23,7%), što je uveliko doprinelo pozitivnim rezultatima brenda. U Alžiru se prodaja upetostručila i iznosi 15.800 vozila, u odnosu na isti period prošle godine, kada je iznosila 3.100 vozila.
SEAT se sprema za nastavak rasta
U proteklim nedeljama, SEAT je otrkio dva nova modela koja će doprineti rastu brenda u 2019. godini. Model Tarraco koji kompletira SUV ofanzivu brenda zajedno sa Aronom i Atecom, dok drugi otkriveni model Arona TGI predstavlja prvo SUV vozilo na CNG pogon. Prodaja oba modela počinje pred kraj ove godine i pridružuju se modelu CUPRA Ateca, novom sportskom SUV-u i prvom vozilu lansiranom iz CUPRA brenda, pažljivo dizajniranom da zadovolji potrebe za sportskom, ali i za prijatnom, svakodnevnom vožnjom. Model CUPRA Ateca će u narednim nedeljama biti lansiran na tržišta.
PR saopštenje SEAT