
Lansiranje Mercedes-AMG One hiper automobila je pomereno za drugu polovinu 2020. godine, otkrio je šef AMG-a, Tobias Moers, u intervjuu za Top Gear magazin.
One je prvi put javnosti pokazan u formi Project One koncepta prošle godine na Sajmu automobila u Frankfurtu, i trebao je da bude lansiran 2019. Ipak se ispostavilo da agregat iz Formule 1 nije lako prilagodiv za javne saobraćajnice, i da to traje duže nego što je očekivano.
“Naišli smo na zastoj; nije tajna,” rekao je Moers. “Bila je potrebno da se odrade podešavanja na pogonskom sistemu.” Moers je nakon toga objasnio da postoji dosta problema, i da je jedan od njih održati stabilan “ler” gas. 1.6 litarski turbo V6 agregat koji je srce hibridnog pogona One hiper automobila ima normalan “ler” pri 5,000 o./min u Mercedesovim F1 automobilima, ali ga je za javne puteve potrebno smanjiti na 1,200 o./min.

Kako bi ispunio regulative emisija štetnih gasova. “Imate curenje u gasu u Formuli 1 i nikoga nije briga, zato što radi na “leru” pri 5,000 o./min,” Moers je objasnio jedan od problema. “Kod “lera” pri 1,200 o./min, morate da ispunite regulative emisija gasova. Treba vam stabilan, pravi “ler”. Ako je nestabilan, nestabilne su vam i emisije.” Moers i njegov tim blisko sarađuju sa Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) u Velikoj Britaniji, kako bi otklonili probleme. HPP je odsek koji razvija i proizvodi agregate Mercedes-AMG Formula 1 tima, ali je i važan deo u razvoju One hiper automobila.
Dobra vest je da je projekat sada na dobrom putu, prema rečima Moersa. One je takođe napomenuo da kupci nisu zabrinuti jer žele da automobil bude lansiran bez ikakvih problema, s obzirom da su neki od njih iskusili probleme sa nekim drugim hiper automobilima u njihovom vlasništvu. Agregat ovog automobila će moći da se “zavrti” do 11,000 o./min, malo manje od 14,000 o./min F1 automobila, i imaće životni vek od 50,000 km. Zvučaće kao agregat Formule 1 , i moći će da postigne maksimalnu brzinu od 350 km/h. Partner AMG-a što se tiče pneumatika je Michelin.
Izvor: Dmotion.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs