
Čelnici automobilske industrije nas uveravaju da je autonomna budućnost, u kojoj će elektronika preuzeti kompletnu kontrolu nad upravljanjem vozila, iza ugla. Ali, da li je to tako?
Sudeći po danas dostupnim tehnologijama, još smo daleko od ovog scenarija.
Mada više od 70 posto ispitanika u anketi Euro NCAP-a, Global NCAP-a i Thatcham Researcha veruje da već postoje automobili koji mogu da se voze samostalno - to ipak nije slučaj.
To je na primeru najbolje pokazao baraž Euro NCAP-ovih testova sprovedenih na automobilima s najnaprednijim autonomnim sistemima na tržištu.
Na ispitu su se tako našli Audi A6, BMW Serija 5, Mercedes C-klasa, DS7 Crossback, Ford Focus, Hyundai Nexo, Nissan Leaf, Tesla Model S, Toyota Corolla i Volvo V60.
Od svih testiranih vozila DS i BMW su nudili najmanje vozačke asistencije, pa su se najviše oslanjali na vozača. Audi, Ford, Hyundai, Mercedes, Toyota, Nissan i Volvo su nudili balans između autonomije i potrebe za vozačkim inputom, dok se Tesla preterano oslanjala na autonomne sisteme.
U Euro NCAP-u hvale adaptaciju adaptivnih tempomata i autonomnih sistema za kočenje u opasnim situacijama i ističu da ove tehnologije značajno pomažu vozačima da zadrže sigurno odstojanje, propisanu brzinu i putanju unutar trake. Napominju ipak da bi ovi sistemi trebalo da ostanu u pozadini kao pomoćna bezbednost, jer su bez budnog i opreznog vozača neadekvatni za upravljanje vozilom.
Zašto je tako najbolje pokazuju video zapisi s testiranja u kojima ni jedno vozilo nije uspelo da zadovolji sve simulirane testove svakodnevnih saobraćajnih situacija.
Izvor:
Tportal.hr / EuroNCAP