home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Opel 1.5 Diesel

Stručnjaci veruju da je prodaja automobila koji za pogon koriste motore sa unutrašnjim sagorevanjem dostigla istorijski maksimum u protekloj godini i da će ubuduće beležiti samo pad.

Mnogi veliki svetski proizvođači automobila poslednjih godina okreću se elektrifikaciji kao sredstvu smanjenja potrošnje i emisije štetnih gasova svojih modela. Sa druge strane, motori sa unutrašnjim sagorevanjem – benzinci i dizelaši – i dalje su dominantni pogonski agregati na svim svetskim tržištima, a takvu poziciju zadržaće sasvim sigurno i u narednim godinama.

Ipak, ako je verovati ekspertima za auto-industriju, vrhunac prodaje vozila sa benzinskim i dizel motorima je iza nas. U razgovoru za Fajnenšel tajms (Financial Times), više stručnjaka je potvrdilo da je u 2018. dostignut globalni istorijski maksimum kada je reč o prodaji automobila sa SUS motorima i da je malo verovatno da će taj rezultat biti nadmašen u budućnosti.

Iako su početkom 2018. godine prognoze bile da će zbirna prodaja benzinaca i dizelaša u svetu nastaviti da raste do 2022, kada će imati svoj vrhunac, po svemu sudeći to se neće dogoditi. Uzrok treba potražiti u promašenoj prognozi rasta prodaje novih automobila na tri najznačajnija svetska tržišta – u SAD, Evropi i Kini.

"Ako posmatramo 2018, od leta na ovamo prodaja automobila na svim najznačajnijim tržištima je u opadanju. Što se tiče vozila sa SUS motorima, ona će se u budućnosti prodavati manje nego prošle godine", kaže Aleks Šmit, štručnjak za globalnu auto-industriju.

Ipak, u 2019. ne treba očekivati ukupan pad prodaje novih automobila na svetskom nivou, jer će tražnja za električnim vozilima nastaviti da raste.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel



čitanja : 1371



Komentari