
Stručnjaci veruju da je prodaja automobila koji za pogon koriste motore sa unutrašnjim sagorevanjem dostigla istorijski maksimum u protekloj godini i da će ubuduće beležiti samo pad.
Mnogi veliki svetski proizvođači automobila poslednjih godina okreću se elektrifikaciji kao sredstvu smanjenja potrošnje i emisije štetnih gasova svojih modela. Sa druge strane, motori sa unutrašnjim sagorevanjem – benzinci i dizelaši – i dalje su dominantni pogonski agregati na svim svetskim tržištima, a takvu poziciju zadržaće sasvim sigurno i u narednim godinama.
Ipak, ako je verovati ekspertima za auto-industriju, vrhunac prodaje vozila sa benzinskim i dizel motorima je iza nas. U razgovoru za Fajnenšel tajms (Financial Times), više stručnjaka je potvrdilo da je u 2018. dostignut globalni istorijski maksimum kada je reč o prodaji automobila sa SUS motorima i da je malo verovatno da će taj rezultat biti nadmašen u budućnosti.
Iako su početkom 2018. godine prognoze bile da će zbirna prodaja benzinaca i dizelaša u svetu nastaviti da raste do 2022, kada će imati svoj vrhunac, po svemu sudeći to se neće dogoditi. Uzrok treba potražiti u promašenoj prognozi rasta prodaje novih automobila na tri najznačajnija svetska tržišta – u SAD, Evropi i Kini.
"Ako posmatramo 2018, od leta na ovamo prodaja automobila na svim najznačajnijim tržištima je u opadanju. Što se tiče vozila sa SUS motorima, ona će se u budućnosti prodavati manje nego prošle godine", kaže Aleks Šmit, štručnjak za globalnu auto-industriju.
Ipak, u 2019. ne treba očekivati ukupan pad prodaje novih automobila na svetskom nivou, jer će tražnja za električnim vozilima nastaviti da raste.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel