
Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai Motor razmatra smanjenje broja zaposlenih i optimizaciju poslovanja u Kini nakon pada prodaje na najvećem svetskom tržištu automobila.
Prodaja automobila na najvećem tržištu u svetu je pala prošle godine nakon više od dvadeset godina uzlaznog trenda, zakočena američko-kineskim trgovinskim sukobom i postupnim ukidanjem poreskih olakšica na kupovinu manjih automobila.
Posustajanje prodaje u Kini se nadovezalo na diplomatski sukob Seula i Pekinga zbog kojeg je kineska potražnja za korejskim proizvodima osetno smanjena.
Do 2016. godine Hyundai je zajedno s Kia Motorsom bio treći proizvođač automobila u Kini a sada ga muče prekomerni proizvodni kapaciteti, koji su u 2018. bili dvostruko veći od prodaje.
Tako je prodaja Hyundaija u Kini prošle godine gotovo stagnirala, uz prodatih 790.000 vozila. Njihov ukupni proizvodni kapacitet u toj zemlji iznosi 1,65 miliona vozila.
U poslednja tri prošlogodišnja meseca kompanija je na kineskom tržištu zabeležila pad prodaje za 23 posto zbog nedostatka atraktivnih modela i izostanka snažnog brendiranja u uslovima oštre konkurencije kineskih i svetskih proizvođača automobila.
"Hyundai Motor razmatra različite planove optimizacije kako bi poboljšao efikasnost postrojenja tokom praznika Kineske nove godine", navodi se u saopštenju kompanije, objavljenom u petak.
Kineski finansijski časopis Caixin piše, pozivajući se na interni dokument kompanije, da u Hyundaijevom kineskom poslovanju očekuju da će u prva tri ovogodišnja meseca ukinuti 1.500 radnih mesta, nudeći radnicima izbor između otkaza i dobrovoljnog odlaska uz otpremninu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs