
Mercedes je u svojoj fabrici u mađarskom Kečkemetu i zvanično počeo sa serijskom proizvodnjom potpuno nove generacije Mercedesa CLA, a koju je nemački proizvođač široj javnosti predstavio prošlog meseca na CES sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu.
I novi CLA je napravljen na MFA2 platformi, pri čemu u odnosu na raniji model ima nešto više mesta za putnike pozadi (između ostalog se pominje 22 mm više mesta u predelu ramena).

Što se dimenzija tiče, novi CLA je duži za 48 mm, širi za 53 mm i niži za 2 mm od stare generacije, što znači da je dugačak 4688 mm, širok 1830 mm i visok 1439 mm. Širi je i trag točkova (napred za 63 mm i pozadi za 55 mm), dok su točkovi od 16 do 19 inča. Međuosovinsko rastojanje je produženo za 30 mm i iznosi 2729 mm, a ovde i podatak da je zapremina prtljažnika 460 litara.
Uz moderniji izgled eksterijera, pažnju privlači i izmenjeni enterijer, a posebno digitalna intrument tabla (sa ekranima do 10.25 inča, u zavisnosti od verzije), još kvalitetniji materijali, sedišta sa hlađenjem i masažom, kao i ventilacioni otvori u obliku turbine.
Posebno mesto zauzima novi infotainment sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), koji ima sposobnost učenja zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, kao i inteligentno upravljanje glasom i sistem ambijentalne rasvete.
U paleti će se naći benzinski i dizel motori poznati iz nove A klase (između ostalog 2,0 litarski benzinac sa 165 kW/224KS i 350 Nm).
U zavisnosti od verzije, ugrađivaće se šestostepeni manuelni i sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (buduća sportska verzija AMG A45 će imati 8-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom), a biće dostupan i pogon na sva četiri točka.
Ivan Mitić – Autoblog.rs