home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Golf R 400 koncept je predstavljen pre nepunih pet godina na salonu automobila u Pekingu. Tada je delovao kao logičan i prilično verovatan korak napred u višu ligu za najpopularniji kompakt na svetu u svojoj, do tada, najsnažnijoj fabričkoj varijanti. Sanjarenju i čekanju je došao kraj za, prema istraživanju VW-a, malobrojne obožavaoce ove ideje.

Prvi čovek Volkswagenovog R odeljenja, Jost Capito, objasnio je odustajanje od Golfa R sa 400KS ovim rečima – „Napravili smo istraživanje i kupci ga ne žele. Žele oko 300KS sa cenom ispod 50.000 evra. Podizanjem snage na 400KS, izgubite 50% volumena prodaje i podižete cenu držanja takvog automobila.“

Za sve one željne velike snage ispod poklopca motora, postoje razni tjuneri i tjunerske kuće koje će vam rado uzeti nekoliko hiljada evra a možda i više kako bi od vašeg „običnog“ Golfa R napravili pravi projektil. Zapravo, ako dublje zagrebete u svet tjuninga, Golf R sa 400KS će vam se činiti čak i pomalo bezazlen. Ipak, postoji poseban šarm u fabrički naturpijanom automobilu koji svojim performansama plaši daleko prestižniju konkurenciju.

Možda se upravo u toj činjenici i krije propast fabrički spakovanog Golfa R sa 400KS, baziranog na pomenutom konceptu sa sajma u Pekingu. Naime, kao što svi upućeniji znaju, Volkswagen je veliki konglomerat i unutar svoje grupacije sadrži brojne marke automobila. Pre svega tu je Audi, najbliži srodnik Volkswagena, a njegov premium vrući kompakt, RS3 je automobil sa 400KS.

Proizvodnjom Golfa R sa 400KS, Volkswagen bi stvorio nepotrebnu konkurenciju Audiju a poznato je da u VAG-u svi znaju svoje mesto u strogo organizovanoj hijerarhiji brendova i modela. Isto tako, kupci spremni da iskeširaju 50.000 evra za gradski kompakt će radije taj novac uložiti u premium Audi koji sa sobom nosi više glamura i viši nivo završne obrade. Poučen prošlošću, Volkswagen ne želi da ponovi priču sa Pheatonom koji je nudio visok nivo luksuza ispod značke koja jednostavno ne pripada toj klasi.

Verujemo da bi Golf R 400 prošao puno bolje na tržištu od Pheatona, ali očigledno nedovoljno za visoke standarde prodajnog tima Volkswagena. Ostali konkurenti izvan VAG grupacije za takvog, sada nažalost hipotetskog Golfa, bili bi svakako Mercedes A45 AMG i neka buduća M verzija BMW-a Serije 1, dok bi svi ostali poput Focusa RS i Civica Type R ostali u nižoj ligi.

Na kraju krajeva, ne morate da očajavate jer su glavonje iz Volkswagena potvrdile da će Golf R ostati krunski dragulj u ponudi Golfova, samo što će imati prizemnijih 300-injak ili malo više konja i neće se mešati u kategoriju premium vrućih kompakata.

Izvor: Vozim.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 206



Komentari