
Imena dva modela koje će Toyota raditi za Suzuki još nisu poznata
Toyota Motor Corporation (Toyota) i Suzuki Motor Corporation (Suzuki) su krajem marta objavili da razmatraju početak konkretne saradnje na novim poljima, a to je samo nastavak nakon zaključenja Memoranduma o razumevanju o poslovnom partnerstvu iz februara 2017. godine.
Toyotina snaga u tehnologijama elektrifikacije i snaga Suzukija u tehnologijama za kompaktna vozila će se razvijati na novim poljima, kao što su saradnja u proizvodnji i popularizaciji elektrifikovanih vozila. Toyota će Suzuki u Evropi snabdevati karavanom koji će biti napravljen u Toyotinoj fabrici u Velikoj Britaniji i SUV-om uvezenim iz Japana. Toyota će u svojoj fabrici u Burnastonu u Engleskoj početi da proizvodi Suzukijevu verziju hibridne Corolle karavan, počevši od 2020. godine. Dodatni posao daje fabrici element sigurnosti jer Toyota i ostali proizvođači automobila ponovo razmatraju isplativost ulaganja u Velikoj Britaniji zbog mogućih carina između Britanije i EU-a nakon Bregzita.
Suzukijev model će biti sličan Toyoti Corolli karavan i neće biti potrebne nove investicije ili dodatna radna mesta, izjavio je predstavnik Toyote za medije. 'Količine će se uskoro potvrditi i očekuje se da će biti unutar postojećeg proizvodnog kapaciteta postrojenja', rekao je dodajući da se i dalje nada da će se Velika Britanija i EU dogovoriti o bescarinskom Bregzitu.
Toyota zapošljava više od 3.200 ljudi u oba postrojenja u Velikoj Britaniji. Kompanija je nedavno uložila 240 miliona funti u nadogradnju pogona Burnaston kako bi proizvela novi hatchback i karavan Corolla.
Suzuki će u svojoj prodajnoj mreži isto tako imati u ponudi Toyotin RAV4 hybrid, koji se proizvodi u Japanu. A ova dva modela će pomoći Suzukiju u nastojanjima da smanji svoje emisije CO2 u Evropi kako bi se uklopio u strože ciljeve smanjenja emisija štetnih gasova do 2020. Suzuki nema u svojoj ponudi elektrifikovane modele automobila i nedavno je morao da smanji isporuke svog popularnog modela Jimnyj, malog SUV-a, jer bi njegov benzinski motor mogao da mu podigne prosečnu emisiju CO2. Trenutno Suzuki ima šestu najnižu prosečnu emisiju CO2 među proizvođačima automobila koji prodaju u Evropi sa 114,2 grama po kilometru u 2018., prema podacima JATO Dynamicsa u martu.
Toyotina fabrika motora u Poljskoj će proizvoditi Suzukijeve benzinske motore. Motori su napravljeni posebno za manje automobile i dizajnirani u skladu s Toyotinim standardima. Toyota će takođe isporučiti hibridnu tehnologiju za vozila Suzukija koja se prodaju u Indiji. Proizvođači će zajednički razviti kompaktni minivan za Indiju, koji će proizvoditi Toyota i isporučivati Suzukiju.
Toyota će praviti kompaktni SUV koji je razvio Suzuki, nazvan Vitara Brezza, od 2022. godine u Toyotinoj fabrici Kirloskar u Indiji, a Suzuki će isporučivati Toyoti vozila proizvedena u Indiji za afričko tržište.
Tačni nazivi dva modela koje će Toyota raditi za Suzuki još nisu poznati.
Izvor: Tportal.hr
Render: Autocar.co.uk