home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Zoe

Renault kao vodeći evropski proizvođač serijskih električnih automobila započinje testiranje dvosmernog punjenja na širokom području. Posebnu karakteristiku tehnologije naizmenične struje predstavlja ugradnja dvosmernog punjača u automobile, zbog čega je potrebno samo jednostavno i povoljno prilagođavanje postojećih punionica.

Tehnologija koja se zasniva na ugrađenom dvosmernom punjaču mogla bi bitno da snizi cenu punionica.

U Evropi će ove godine u upotrebu da bude pušteno petnaest modela Zoe s funkcijom dvosmernog povezivanja na električnu mrežu. U skladu s tim Grupa Renault razviće buduću ponudu dvosmernog punjenja i uz pomoć partnera postaviće temelje za buduće standarde. Takvi pilot-projekti sprovedeni su u Utrechtu u Holandiji (u ekosistemu We Drive Solar) i na ostrvu Porto Santo u portugalskom arhipelagu Madeira (u saradnji s distributerom električne energije Empresa de Electricidade da Madeira). Nakon njih još slede pilot-projekti u Francuskoj, Nemačkoj, Švajcarskoj, Švedskoj i Danskoj.

„Grupa Renault ovom inicijativom u potpunosti ispunjava ulogu vodećeg pružaoca usluge električne mobilnosti dostupne svima i aktera u prenosu energije. Prenos energije iz automobila u mrežu osnova je pametnih električnih ekosistema Grupe Renault. U automobile je ugrađena ona tehnologija koja, između ostalog, optimizuje troškove punionica i tako uveliko olakšava razvoj“, rekao je Gilles Normand, direktor Grupe Renault za električna vozila.

Načelom dvosmernog protoka energije, odnosno dvosmernog punjenja ili prenosa energije putem povezivanja automobila s mrežom (vehicle-to-grid), reguliše se punjenje i pražnjenje baterija u električnom automobilu u skladu s potrebama korisnika i s obzirom na snabdevenost mreže električnom energijom. Punjenje je najintenzivnije u slučajevima prekomerne snabdevenosti mreže električnom energijom, a naročito na vrhuncu proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora. Međutim, snabdevenosti mogu da snabdevaju mrežu energijom i prilikom vršnog opterećenja mreže. Električni automobili tako mogu da posluže kao privremeni rezervoari viška energije, što ih čini ključnim činiocima u razvoju snabdevanja energijom iz obnovljivih izvora. Na taj način električna mreža optimizuje snabdevanje energije iz lokalnih obnovljivih izvora i smanjuje troškove infrastrukture. Korisnici tako ekonomičnije koriste električnu energiju i istovremeno su financijski nagrađeni za doprinos efikasnosti električne mreže.

Dvosmerno punjenje testiraće se u sklopu nekoliko projekata (vezanih uz električne ekosisteme ili uslugu mobilnosti) u sedam država i u suradnji s različitim partnerima, što će Grupi Renault da posluži za pripremu buduće ponude. Svrha toga je dvostruka: proveriti izvodljivost u većem obimu i potencijalne koristi. Pilot-projekti prvenstveno će da omoguće:

- proveru tehničkih i ekonomskih prednosti ugradnje dvosmernog punjača u električne automobile;

- konkretno potvrđivanje vrednosti usluga za lokalnu i nacionalnu električnu mrežu, kao što je davanje prednosti upotrebi energije sunca i vetra, praćenju frekvencije, odnosno napona u mreži i smanjenje troškova infrastrukture;

- rad na definisanju okvira za propise o mobilnim sistemima za očuvanje energije koji će da prepoznaju njihove moguće nedostatke i predlaganje konkretnih rešenja;

- uspostavljanje zajedničkih standarda koji su osnovni preduslov za široku ekonomsku primenu.

Izvor: Netauto.rs



čitanja : 712



Komentari