
Kia će verovatno morati da proda više potpuno električnih i hibridnih automobila u Evropi do 2021. kako bi ispunila cilj o emisijama koje propisuje EU
Novi, potpuno električni model Kia e-Soul je imao evropsku premijeru na ženevskom auto salonu u martu, a u Evropi bi trebalo da startuje sa prodajom krajem prvog kvartala ove godine. Ali, svi primerci koji će se u početku prodavati u Evropi biće proizvedeni u Koreji, a ne u jednoj od najmodernijih evropskih fabrika automobila u slovačkoj Žilini. Naravno, evropski kupci preferiraju automobile koji se proizvode pre svega u Evropi, pa Kia razmišlja o tome da proizvodnja ovog i još nekih modela počne i na našem kontinentu. Ali to nije jedini razlog.
Emilio Herrera, glavni operativni direktor kompanije Kia Motors Europe, ovim povodom kaže: 'Tržište se značajno promenilo poslednjih godina, a 2018. je bila poslednja godina prodaje izlaznog modela. Kia je prodala više električnih primeraka Soula s nultom emisijom u Evropi od benzinskih i dizelskih verzija zajedno. Danas je prepoznata kao globalni lider u elektrifikovanim vozilima, s rastućim rasponom blagih hibridnih, hibridnih, plug-in hibridnih i električnih vozila. Električni modeli su činili 12,5 posto Kijinih automobila prodatih u Evropi 2018. godine, u odnosu na 10 posto u 2017., a novi e-Soul će nastaviti dalje na tom zamahu.'

U svojoj trećoj generaciji Kijin pionirski urbani crossover je postao prepoznatljiviji, dinamičniji i inovativniji nego ikad. Dok model e-Soul obuhvata kultni dizajn i razigrani karakter svojih prethodnika, u Evropi će ga pokretati isključivo električna energija, s izborom između dva pogonskih sistema s niskim emisijama. Nove generacije baterija koje napajaju novi e-Soul su do 30 posto energetski efiaksnije od trenutno najbolje prodavanih električnih vozila u Evropi.
Jedina Kijina evropska fabrika u Žilini proizvodi benzinske i dizelske modele Ceed, Sportage i Venga, a moguća proizvodnja električnih vozila u Evropi bi smanjila rizike od prekida snabdevanja. 'Znamo da naši dobavljači LG Chemical i SK Innovation traže mogućnost za proizvodnju baterija u Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj', izjavio je Herrera. Nije zabrinut zbog trenutane niske potražnje za električnim vozilima jer je njihova prodaja 'dramatično narasla' na mnogim tržištima EU-a, uglavnom zbog politike oporezivanja.
Kia trenutno prodaje verziju svog malog crossovera Soul u Evropi s baterijom proizvedenom u Koreji. Mogla bi da proda više komada e-Soula kada ne bi bilo ograničenja u isporuci iz proizvodnog pogona u Koreji. 'Danas naš problem nije da li možemo da prodamo te automobile, nego koliko ću ih dobiti (iz Koreje)', kaže Emilio Herrera, glavni operativni direktor Kia Motors Europe.
Novi e-Soul se trenutno uvodi u Evropu a prodavaće isključivo s električnim pogonom, počevši od 33.990 evra u Nemačkoj. Domet s jednim punjenjem je do 452 km s baterijom od 64 kWh ili 277 km s baterijom od 39,2 kWh prema WLTP testu. A Kijina paleta elektrifikovanih automobila trenutno uključuje plug-in hibridne verzije crossovera Niro kao i limuzinu i karavan Optima, koji se proizvode u Koreji. Nove plug-in hibridne verzije njihovog kompaktnog karavana Ceed i crossovera baziranog na Ceedu biće dodate toj gami, a ova dva poslednja modela bi trebalo da se proizvode u Žilini. Model Ceed Hatchback s petora vrata će dobiti blage hibridne pogone na svim benzinskim i dizelskim verzijama.
Takva politika će pomoći korejskom proizvođaču automobila da smanji emisiju CO2 dok evropski zakonodavci nastavljaju da smanjuju emisije iz novih automobila prodatih u Evropi. Evropska unija je nametnula industrijski plan emisije CO2 u proseku od 95 grama po kilometru do 2021. s individualnim ciljevima za automobilske grupe, preteći novčanim kaznama kompanijama koje ne ostvare zadati cilj. Kia će verovatno morati da proda više potpuno električnih i hibridnih automobila u Evropi kako bi postigla cilj: 94 g/km u 2021., navodi PA Consulting u izveštaju. Prosek grupacije Hyundai-Kia će verovatno pasti na 96,1 g/km u 2021. s trenutnih 122 g/km, saopštio je PA Consulting. Kia će tako do 2021. morati da prodaje 32.000 električnih automobila godišnje da bi postigla zadati cilj i izbegla plaćanje kazne Uniji.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Kia Motors