
Nakon što je proizvođač automobila Jaguar Land Rover (JLR) zabeležio pad prodaje u Evropi i Kini, kompanija je privremeno zatvorila svoje fabrike.
Ta odluka je, kako piše The Guardian, deo priprema za izlazak Ujedinjenog Kraljevstva iz Evropske unije, a zatvorene su četiri britanske fabrike koje ukupno zapošljavaju 18.500 ljudi.
Najveći britanski proizvođač automobila ima običaj da prekine proizvodnju ususret Uskrsu, ali ove godine je to učinio nedelju dana ranije. To produženje je dogovoreno još u januaru kako bi se JLR pripremio za probleme koje je Bregzit mogao dodatno da izazove Tada se, naime, očekivalo da će UK napustiti Uniju 29. marta.
Radnici zaposleni u JLR-ovim fabrikama će i tokom ova tri nedelje, koliko će britanske fabrike biti zatvorene, primiti platu, ali sve te sate će kasnije morati da nadoknade.
Uz zatvaranje fabrika, kompanija je zbog lošijih poslovnih rezultata izazvanih Bregzitom počela i da otpušta svoje radnike. U prošloj poslovnoj godini, koja je završila u martu, JLR je prodao 578.915 svojih vozila, što je pad od gotovo šest posto, dok je samo u martu prodaja pala 8,2 posto u odnosu na isti period prošle godine. JLR širom sveta zapošljava 40.000 ljudi, a otpustiće ih 4.500. Najveći broj otpuštenih biće zaposleni na menadžerskim pozicijama u UK-u.
- Znali smo da moramo da budeo proaktivni kako bi umanjili potencijalne posledice lošeg ili tvrdog Bregzita. Dobavljači moraju da se pripreme kako bi mogli da svoje delove dovezu do naših fabrika - objasnili su u kompaniji.
Uz ostale velike proizvođače automobila, Jaguar Land Rover već neko vreme radi zalihu delova automobila, ali s poteškoćama u nabavci će moći da se nosi samo nekoliko dana, a ne nedelja, budući da dnevno potroši 25 miliona automobilskih delova. BMW muče slični problemi pa su iz te kompanije već upozorili da bi u svojoj britanskoj fabrici u blizini Oxforda mogli da prestanu s proizvodnjom popularnih Mini Coopera.
Dodatno, prošle nedelje britansko Društvo proizvođača i trgovaca automobilima je upozorilo da bi "tvrdi Bregzit imao razoran uticaj na investicije i teško stečenu reputaciju UK-a kao centra za inovacije" pa bi "naškodio britanskoj vodećoj poziciji na svetskom tržištu".
Autor/izvor: SEEbiz / Jutarnji list
Foto: arhiva Autoblog.rs