
Sa sve strožim evropskim kriterijumima po pitanju emisija CO2 najviše će biti pogođeni najmanji automobili, jer zbog njihove niske maloprodajne cene nije isplativo opremati automobile skupom tehnologijom za smanjenje emisija.
Tako će Ford okončati evropsku prodaju Ka+ miniautomobila kao deo nastojanja proizvođača da poboljša profitabilnost u regiji, prenosi Tportal.hr. Fordov predstavnik za medije je izjavio da će se model Ka+ 2020. kažnjavati zbog emisije CO2 iznad propisanog 'čineći ga manje privlačnim za kupce u konkurentnom segmentu'.

Da to ne pogađa samo Ford govori i podatak da će i Opel-Vauxhall u sastavu PSA Grupe morati da odbaci svoje miniautomobile Karl i Adam. PSA je takođe nagovestio da bi mogao da prestane da proizvodi Peugeot 108 i Citroen C1. Ne očekuje se ni da će Volkswagen grupa prikazati nove generacije modela VW Up, Škoda Citigo i Seat Mii miniautomobila, ali će umesto toga raditi na tome da proizvedu gradske automobile s pogonom na baterije bez emisija.
Ford je počeo da uvozi Ka+ u Evropu iz Indije 2016. kao zamenu za manji Ka koji se proizvodio u Fiatovoj fabrici u Tychy, u Poljskoj, uz Fiat 500, koji su delili platformu. Ford je prodao 22.406 modela Ka+ u Evropi do maja ove godine, što je za 13 posto manje nego godinu pre, tvrde tržišni analitičari JATO Dynamics. Prošle godine Ford je prodao nešto više od 50.000 Ka+ jedinica u Evropi.
Trgovcima je već u aprilu rečeno da će Ford prestati isporučivati Ka+, najmanji automobil u svom asortimanu. Pošiljke će se zvanično zaustaviti u septembru, rekao je predstavnik Forda. Ford je već ranije najavio da će takođe prestati s proizvodnjom modela C-Max i Grand C-Max kompaktnog monovolumena.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs