
Električni automobili predstavljaju budućnost transporta, a tome svedoči i sve veći broj serijskih električnih modela. I dok je pre nekoliko godina ponuda bila slaba, danas svi oni koji se odluče na električni model na raspolaganju imaju priličan broj opcija.
Ipak, osim infrastrukture, glavni problem bi mogla da bude cena same baterije. Naime, jasno je da je to najčešće najskuplja komponenta električara, a proizvođači pritom nude i garanciju na istu. Ipak, novinari nemačkog Auto Bilda su proverili kako se kreću cene baterija na njihovom tržištu i došli do prilično šokantnih podataka.
Baterije neretko imaju cenu kao pola automobila, a uteha kupcima može da bude činjenica da većina proizvođača nudi garanciju od 8 godina. A to je jako važno, budući da ne želite da istu menjate o svom trošku. Naime, prema listi Auto Bilda, cene baterija su se kretale od 30 do 73 posto vrednosti automobila.
Primera radi, na Jaguaru i-Pace baterija košta 32.450 evra. Ako uzmemo u obzir da u Nemačkoj novi takav model košta 79.450 evra, cena baterija je čak 41 posto ukupne vrednosti novog automobila. Oko pola cene automobila treba izdvojiti za nove baterije električne Hyundai Kone i Ioniqa. Naime, nova Kona u električnom izdanju košta 34.600 evra, dok baterija za istu ima cenu od 16.955 evra (49 posto) a novi Ioniq košta 33.300 evra uz cenu baterije istu kao kod Kone – 16.955 evra (51 posto). Očekivano, za manje modele stvari su na papiru još gore, pa tako elektirčni Peugeot iON košta 21.800 evra, a nova baterija čak 73 posto ukupne vrednosti (16.000 evra).
Renault Zoe ima nešto niži odnos cene i baterije (cena 21.900 evra, baterija 9.000 evra, odnosno 41 posto ukupne vrednosti), ali i dalje je reč o itekako skupoj bateriji i trošku na koji je retko koji vlasnik spreman. Dakle, ovo bi mogao da bude ozbiljan problem električnih automobila za mase, budući da će kupci u strahu od visokih cena potencijalne zamene (naravno, moguće je da se baterija neće morati menjati dugo posle garantnog roka, ali strah će ponekad biti prevelik) ipak odlučiti na kupovinu klasičnog benzinca ili dizelaša...
Izvor: Jutarnji.hr / Autobild.de
Foto: arhiva Autoblog.rs