home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche 911

Ako ste mislili da najveću zaradu donosi nimalo jeftina Teslina limuzina ili hipersportista kalibra Bugattija, prevarili ste se. Radi se o najprepoznatljivijem sportskom automobilu u istoriji.

I ne, to nije Mustang, koji nosi titulu najprodavanijeg sportiste među automobilima. Najveći profit svojem gazdi donosi Porsche, i to legendarni 911. I tu mislimo na najnoviju generaciju kodnog imena 992, koja donosi najveću zaradu u konkurenciji svih debitanata unazad godinu dana.

Kako piše Index.hr, zanimljivo je da 911 nije najprodavaniji Porscheov model, ali je najisplativiji. Čini tek 11% Porscheove prodaje, ali i neverovatnih 30% zarade, javlja Bloomberg. Iza 911-ice su ostali svi popularni SUV-ovi, ali i jedan Ferrari F8 Tributo. Potonji se prodaje uz maržu od neverovatnih 50%, ali ipak Ferrariju donosi 17% zarade ili oko 307 miliona evra. Sledeći na lestvici je DBX, SUV model iz Aston Martina koji će tek u decembru stići na put. On će u idućoj godini udvostručiti prodaju Astona i sa 4.500 prodatih primeraka doneti 21% zarade.

A kad smo kod SUV-ova, najbolje se kotira Mercedes GLE koji s GLS-om čini samo 9% prodaje marke, ali donosi 24% zarade. Odmah iza je BMW X5 sa 7% učešća u prodaji i 16% u zaradi.

A objašnjenje ovakvih ogromnih zarada leži i u divergenciji ponude. "911 je profitabilan sam po sebi, a kad dodate varijacije, zarada je ogromna“, objašnjava Bloombergov analitičar Michael Dean. On pritom skreće pažnju na dodatke poput keramičkih kočnica i turbina, koje drastično podižu cenu, a imaju malo uticaja na troškove proizvodnje. "Ako pretpostavimo da će prodati 10.000 primeraka 911 Turbo, plus GT3 i Turbo S, samo Turbo će Porscheu doneti pola milijarde USD profita“, kaže Dean. A pritom naglašava da 911 beleži rast prodaje uprkos padu nemačkog tržišta.

A Taycan?

Kad se sve stavi na papir, stvari su prilično jasne. Porsche planira da proizvede 30.000 primeraka Taycana godišnje, a u razvoj modela i njegove proizvodnje uložio je 6,6 milijardi USD. Da, to je Porscheov model koji će profit početi donositi tek 2023. godine. 

Izvor: Index.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1114



Komentari