
Ako ste mislili da najveću zaradu donosi nimalo jeftina Teslina limuzina ili hipersportista kalibra Bugattija, prevarili ste se. Radi se o najprepoznatljivijem sportskom automobilu u istoriji.
I ne, to nije Mustang, koji nosi titulu najprodavanijeg sportiste među automobilima. Najveći profit svojem gazdi donosi Porsche, i to legendarni 911. I tu mislimo na najnoviju generaciju kodnog imena 992, koja donosi najveću zaradu u konkurenciji svih debitanata unazad godinu dana.
Kako piše Index.hr, zanimljivo je da 911 nije najprodavaniji Porscheov model, ali je najisplativiji. Čini tek 11% Porscheove prodaje, ali i neverovatnih 30% zarade, javlja Bloomberg. Iza 911-ice su ostali svi popularni SUV-ovi, ali i jedan Ferrari F8 Tributo. Potonji se prodaje uz maržu od neverovatnih 50%, ali ipak Ferrariju donosi 17% zarade ili oko 307 miliona evra. Sledeći na lestvici je DBX, SUV model iz Aston Martina koji će tek u decembru stići na put. On će u idućoj godini udvostručiti prodaju Astona i sa 4.500 prodatih primeraka doneti 21% zarade.
A kad smo kod SUV-ova, najbolje se kotira Mercedes GLE koji s GLS-om čini samo 9% prodaje marke, ali donosi 24% zarade. Odmah iza je BMW X5 sa 7% učešća u prodaji i 16% u zaradi.
A objašnjenje ovakvih ogromnih zarada leži i u divergenciji ponude. "911 je profitabilan sam po sebi, a kad dodate varijacije, zarada je ogromna“, objašnjava Bloombergov analitičar Michael Dean. On pritom skreće pažnju na dodatke poput keramičkih kočnica i turbina, koje drastično podižu cenu, a imaju malo uticaja na troškove proizvodnje. "Ako pretpostavimo da će prodati 10.000 primeraka 911 Turbo, plus GT3 i Turbo S, samo Turbo će Porscheu doneti pola milijarde USD profita“, kaže Dean. A pritom naglašava da 911 beleži rast prodaje uprkos padu nemačkog tržišta.
A Taycan?
Kad se sve stavi na papir, stvari su prilično jasne. Porsche planira da proizvede 30.000 primeraka Taycana godišnje, a u razvoj modela i njegove proizvodnje uložio je 6,6 milijardi USD. Da, to je Porscheov model koji će profit početi donositi tek 2023. godine.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs