home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Jaguar I-Pace

Električni automobili su vruća tema sveta autoindustrije. Ako vozite automobil, bilo kakav, makar tvrdili da vas električni automobili ne zanimaju, sve što se dešava oko njih u većoj ili manjoj meri se tiče i upravo vas, želeli vi to ili ne. Preobražaj autoindustrije sa benzinaca i dizelaša na električne automobile je neminovna pojava.

Kako piše portal Vozim.hr, donedavni ključni tehnički problemi i ograničenja poput dugog vremena punjenja akumulatorskih baterija i nedovoljnog dometa na jednom punjenju za bilo kakav ozbiljniji međugradski put su danas značajno redukovani. Najnoviji električni automobili prelaze i preko 500 kilometara na jednom punjenju, a za dopunu baterija do niova dovoljnog za nastavak puta potrebno je otprilike oko pola sata.

Više manje prevladavši tehničke prepreke, autoindustrija se sa svojim novim električnim zujalicama suočava sa problemima finansijske i ekonomske prirode. Ideja električnih automobila nije da postanu i ostanu u funkciji prestižnih igrački bogataša. Namera je u krajnjoj liniji elektrifikovati čitav vozni park na globalnom nivou. Međutim, kako kaže jedna izreka – „I put do pakla je popločan dobrim namerama.“

Jaguar I-Pace

Želje su jedno a stvarnost može da bude nešto sasvim drugo. Problemu visoke cene električnih automobila pokušavaju da doskoče i najveći igrači u tom biznisu, poput nemačkog diva Volkswagena i francuskog Renaulta, koji najavljuju rekordno niske cene svojih novih električnih automobila koji bi trebalo da prebace mase na električni pogon.

Prvi čovek Jaguar Land Rovera, jedne od kompanija koja najintenzivnije radi na dugoročnom širenju ponude električnih automobila poručuje da cene automobila na struju neće pasti još sledećih tri do pet godina. Razlog tome su baterije, koje po pravilu čine najskuplji deo električnih automobila.

Zbog nedovoljno guste i razvijene infrastrukture stanica za punjenje, električni automobili moraju da imaju velike baterije kako ne bi patili od nedovoljne autonomije. Velike baterije ujedno znače i velike cene automobila pa se može zaključiti da bi upravo smanjenje kapaciteta najskuplje komponente u automobilu trebalo dovesti i do njegovog pojeftinjenja koji svi žarko priželjkuju.

Prema rečima Ralfa Spetha, šefa JLR-a, potrebno je izgraditi infrastrukturu stanica za punjenje kako bi automobili mogli nesmetano da voze i da imaju dostupan izvor struje na svakom koraku. Naravno, tu opet dolazimo do problema sa učestalim punjenjem koje čini duža putovanja nepraktičnim. Ukoliko se postigne da baterije manjeg kapaciteta imaju mogućnost vrlo brzog punjenja, moglo bi se pronaći rešenje gorućeg problema električnih automobila. Šala nije namerna, niti na Teslin račun.

Izvor: Vozim.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 725



Komentari