home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Cadillac EV concept

Automobili proizvedeni u SAD-u gotovo da se i ne prodaju u Evropi poslednjih 30-tak godina, verovatno je Jeep izuzetak po tom pitanju, ali dolaskom novih potpuno električnih modela s pravim imenima stvari se možda promene, piše Tportal.hr.

To da Evropa proizvodi sjajne automobile niko ne spori, ali na kugli zemaljskoj postoji bar još nekoliko značajnih zemalja koje su izuzetno dobre u autoindustriji, ako ne i bolje, poput Japana, SAD-a ili Južne Koreje. Ali zahvaljujući pre svega ogromnom globalnom uticaju filmske industrije iz Sjedinjenih Američkih Država nama Evropljanima američki automobili su dobar deo dvadesetog veka bili jako zanimljivi, počevši još od prvog velikoserijskog automobila za široke mase modela Ford T iz 1908. godine. Ipak u poslednje vreme niti ima takvih automobila na evropskim putevima, a još manje razumemo i poznajemo njihovo označavanje modela. Nekada nije bilo tako!

Mnogi će se tako setiti i legendarnih modela Chevrolet Corvette Convertible iz 1960. ili Cadillaca Eldorada iz 1964. godine. A mnogi poznavaoci automobila će isto tako bez okolišanja moći da nabroje tri najveća američka proizvođača, odnosno grupacije severnoameričkih proizvođača automobila: General Motors, Ford Motor ili Chrysler. I mnogi će odmah reći da je upravo ovo prvo ime, General Motors ili skraćeno GM vlasnik marke koja je, ne samo u američkim okvirima, vlasnik najluksuznijeg brenda: Cadillac.

Tako je baš General Motors, odnosno njegov Cadillac objavio da će okončati politiku imenovanja svojih modela, za mnoge ljubitelje automobila, bezličnim alfanumeričkim oznakama i preći na stvarne reči jer će elektrifikovati svoju liniju tokom sledeće decenije.

'Dolaskom električnih vozila je vreme u kome ćemo se vratiti imenovanju', rekao je predsednik Cadillaca Steve Carlisle.

GM koristi Cadillac kada razmišlja o elektrifikaciji svojih modela, koji uključuju 20 novih potpuno električnih globalnih vozila do 2023. godine. Do 2030., rekao je Carlisle, većina - ako ne i sve - prodatih Cadillaca će biti električni.

'Ulazimo u deceniju kao marka motora s unutrašnjim sagorevanjem', rekao je. 'Izaći ćemo iz decenije kao baterijsko-električni brend. Za Cadillac je ovo kraj ICE doba.' Ovo je zgodna aluzija na 'Ice Age' ili 'ledeno doba', iako je 'ICE' engleska skraćenica od pojma Internal Combustion Engine (motor s unutrašnjim sagorevanjem). Bukvalno, to znači da je prošlo vreme konvencionalnih motora, a budućnost je potpuno električna.

Carlisle je rekao da će njegova nedavno redizajnirana vozila verovatno proći osveženje na sredini 'životnog veka' pojedinog modela početkom decenije pre prelaska na arhitekturu električnih vozila.

U kratkom roku, marka planira da predstavi SUV Escalade sledeće generacije početkom februara 2020. godine. Vozilo će na kraju dobiti markin Super Cruise hands-free sistem pomoći vozaču, za koji je Carlisle rekao da će dobiti proširene karakteristike - snažno nagoveštavajući da će automatsko menjanje kolovozne trake biti jedna od tih karakteristika.

Carlisleov prethodnik Johan de Nysschen je uveo Cadillacovu trenutnu šemu imenovanja – od modela CT4 do modela CT6 za limuzine i XT4 do XT6 za crossovere - 2014. godine, iako je legendarnom SUV-u Escaladeu bilo dozvoljeno izuzeće od alfanumeričke oznake. Marka je nastojala da parira nemačkim luksuznim konkurentima kada se udaljila od svog bogatog nasleđa dodeljivanja imena svojim modelima, ranih 2000-ih, ispuštajući nazive modela poput Seville, DeVille i Eldorado u korist kombinacija slova poput CTS, DTS i SRX.

Luksuzni brend Ford Motora, marka Lincoln, takođe se vratila korišćenju imena, pretvarajući oznake MKX u Nautilus i MKC u Corsair.

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 681



Komentari