
Na ovogodišnjem, 90. izdanju najuticajnijeg salona automobil na svetu u Ženevi, osim najavljenih premijera brojnih svetskih proizvođača i Mate Rimac je najavio premijeru serijskog elektro bolida C Two, pa bi bila prava šteta da se salon otkaže, pomeri datum, ili održi bez posetioca...
Zbog širenja epidemije koronavirusom, mnogi iz autoindustrije postavljaju pitanje šta će se dogoditi sa salonom automobila u Ženevi koji ove godine doživljava 90. izdanje. Reč je o jednom od najvećih i najvažnijih sajmova ovog tipa na svetu koji je prošle godine posetilo preko 600.000 ljudi!
I dok je donedavno cela priča bila relativno “sigurna”, širenjem koronavirusa po Italiji počela su da se postavljaju pitanja vezana uz samo održavanje sajma, piše Jutarnji.hr. Jasno je da rizik postoji, a za sada nema vesti o eventualnom otkazivanju. Iz salona su se javili sa zvaničnim saopštenjem za medije u kome su napisali da pažljivo prate situaciju s koronavirusom i analiziraju potencijalne implikacije za posetioce i organizatore.
Najavili su i da se izlagači moraju pobrinuti da njihovo osoblje koje dolazi iz ugroženih područja prođe potrebne provere te da je važno da u poslednjih 14 dana ne pokazuju simptome bolesti.
U vreme njihovog saopštenja u Švajcarskoj još nije bio zabeležen niti jedan slučaj što su takođe napomenuli, ali treba napomenuti da je u međuvremenu potvrđen prvi slučaj, ali u regiji Ticino.
Kada su u pitanju posetioci, organizator je objavio niz zaštitnih mera kojih bi trebalo da se pridržavaju:
- redovno prati ruke, koristiti dezinfekcijska sredstva
- držati bar 1 metar rastojanja od osobe koja kašlje
- ne dodirujte oči, nos ili usta s neopranim rukama
- za vreme kijanja ili kašljanja obavezno koristite maramicu, koje se rešite odmah nakon
- ako pokazujete simptome bolesti (temperatura, kašalj, otežano disanje, bol u mišićima, umor) ostanite kod kuće (i kontaktirajte nadležne službe)
Kako bi se sprečilo potencijalno širenje virusa, na sajmu će se preduzeti i posebne mere poput češćeg čišćenja i dezinfekcije automobila, odnosno delova poput kvaka, ekrana, upravljača…
Uz to, svo osoblje proći će kroz edukaciju, a na salonu će biti i natpisi sa gore navedenim pravilima "sigurnog" ponašanja.
Sajam će vrata novinarima otvoriti 2. marta kada se održava izbor Euro Car Of The Year, dok je 3. marta zakazan prvi novinarski dan, a 4. marta održava se tzv. VIP dan.
Vrata za javnost se otvaraju 5. marta, a salon će biti otvoren do 15. marta.
Pritom treba napomenuti da gotovo 50 posto izlagača dolazi s azijskog kontinenta, dok kod posetioca tek 1 posto njih dolazi izvan Evrope.
U slučaju otkazivanja još nekog proizvođača (niko još nije otkazao zbog koronavirusa, ali veliki broj izlagača poput Peugeota, Opela, Citroena, Volvoa, Jaguara jednostavno su odlučili da im se ne isplati izlagati) mogao bi da se javi domino-efekat...
Izvor: Jutarnji.hr