home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Maier

Škoda je objavila da Bernhard Maier odlazi s mesta predsednika Upravnog odbora 31. jula 2020. nakon gotovo pet godina vođenja Škoda Auta. Ovo je za sve poznavaoce izuzetnog uspeha marke češkog proizvođača automobila poslednjih godina odjeknulo kao prava bomba.

Šef Škode će napustiti firmu već krajem ovog meseca, a to je poslednji u nizu kadrovskih promena među višim rukovodstvom u Volkswagen grupi, uključujući Ralfa Brandstättera koji je preuzeo dužnost izvršnog direktora VW marke putničkih automobila od Herberta Diessa. Maier, 60-godišnji Nemac je obavljao funkciju generalnog direktora češke marke od novembra 2015. godine, kada je prešao iz sestrinske marke Porsche.

Nije naveden razlog Maierovog odlaska ni potvrda o odlasku iz Volkswagen koncerna. U izjavi Škoda kaže da će naslednik biti izabran u skladu s češkim zakonom te će biti objavljen na sledećem sastanku odbora u avgustu. Prema izveštajima u nemačkim medijima, Maier se razmatrao za preuzimanje Porschea od Olivera Blumea, koji je zauzvrat trebalo da bude prebačen na izvršnu ulogu u Volkswagenu, ali taj se plan promenio nakon što je Brandstätter imenovan. Nemački list Handelsblatt piše je da je Maier 'uznemirio' članove odbora Grupe svojim nastojanjem da povećaju prodaju Škode na ključnim tržištima Volkswagena, istovremeno podcenjujući nemačku marku po ceni, zahvaljujući nižim troškovima proizvodnje u Češkoj. Ali to su za sada samo špekulacije.

Škoda se smatra vrlo uspešnom u VW grupi, toliko uspešnom da se predstavnici nekadašnje nisko profitne osnovne marke VW putnički automobili često osećaju pod pritiskom da smanje troškove. U Volkswagen Grupi, Škoda bi pre svega trebalo da bude adut protiv istočnoevropske konkurencije. Pod Maierom je Škoda lansirala nove modele poput SUV-a Kamiq i Kodiaq i revidirala uspešni model Octavia.

Prošle godine pre krize s koronavirusom, Škoda je povećala prodaju za oko 15 posto, na 19,8 milijardi evra, a operativni rezultat im je porastao za petinu na 1,7 milijardi. Škoda je ostvarila oko 8,40 evra operativne dobiti za svakih 100 evra prodaje, dok je osnovna marka VW stigla na oko 4,30 evra. Prošle godine je u svetu isporučila 1,24 miliona novih automobila. Rekordni broj od 910.000 vozila je sišao s montažne linije iz čeških fabrika, što je 2,25 posto više u odnosu na 2018. godinu.

Prelazak na elektromobilnost je takođe izazov za Škodu jer je Superb iV, prvi plug-in hibrid na tržište stigao relativno kasno. Uz to, Škodi je više puta pretilo da će postati žrtva vlastitog uspeha, jer njihovi kapaciteti dostižu svoje granice. Olakšanje je trebalo da im bude buduća fabrika VW-a u Turskoj, ali od tih planova se za sada odustalo.

Predsednik Uprave Volkswagen koncerna i predsednik Nadzornog odbora Škoda Auto Herbert Diess zahvaljuje Bernhardu Maieru na izvanrednom radu u koncernu Volkswagen, a poslednje vreme i za marku Škoda: 'Bernhard Maier je jedan od najiskusnijih automobilskih automobila menadžera u Volkswagen grupi. U svojoj ulozi predsedavajućeg Uprave Škoda Auto, dao je izuzetan doprinos poboljšanju profila marke. Njegove godine u Škodi su među najuspešnijima u 125-godišnjoj istoriji kompanije. Želim da zahvalim Bernhardu Maieru na ovoj i gotovo dve decenije posebno uspešnih godina, prvo u Porscheu, a zatim u Škodi.'

Izvor: Tportal.hr

Foto: Škoda



čitanja : 551



Komentari