
Francuski proizvođač automobila Renault je u prvih šest ovogodišnjih meseci širom sveta prodao tek nešto više od 1,25 miliona vozila, što je 35 posto manje nego u istom periodu 2019. godine, objavila je ta kompanija.
Oštar pad prodaje se najvećim delom pripisuje velikoj izloženosti zemljama u kojima su bile uvedene stroge mere karantina radi suzbijanja koronavirusne zaraze.
Prodaja u Evropi, najvećem Renaultovom tržištu, potonula je za 42 posto, dok je na nivou EU-a, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), potražnja za novim putničkim automobilima pala za 38 posto.
Nedavno je Renaultov francuski rival PSA, proizvođač Peugeota, Citroena, Opela i DS-a, izvestio o padu prodaje automobila od 46 posto u prvih šest ovogodišnjih meseci u poređenju s istim periodom lani, podseća novinska agencija Dpa.
Renault se može pohvaliti dobrim rezultatima u rastućem segmentu električnih automobila, budući da je u prvoj polovini 2020. prodaja njegova gradskog automobila ZOE u Evropi skočila za gotovo 50 posto, na 37.540 komada.
Prošlog meseca Renaultu je odobren zajam u iznosu pet milijardi evra uz garanciju francuske vlade, kako bi lakše prebrodio koronakrizu.
Renault, koji je 2019. godinu zaključio s ukupnim neto gubitkom od 141 milion evra, u sledeće tri godine planira da smanji troškove poslovanja za 2,2 milijarde evra, podseća agencija dpa.
U planu do 2024. godine ima i smanjenje standardne godišnje proizvodne kapacitete s četiri na 3,3 miliona vozila.
Izvor: Seebiz.eu / dpa
Foto: arhiva Autoblog.rs