
Toyota je zatražila od nekoliko svojih dobavljača da smanje cene delova zbog slabe prodaje i nastojanja da smanji troškove usred pandemije koronavirusa, piše poslovni portal Nikkei.
Toyota je taj zahtev uputila firmama koje prodaju delove napravljene od određene vrste čelika, uključujući delove motora i oslanjanja, navodeći da su cene sirovina za njihovu proizvodnju smanjene u odnosu na prošlu godinu zbog situacije s koronavirusom, piše Nikkei.
Obično se cene s dobavljačima dogovaraju u aprilu kada počinje fiskalna godina ili šest meseci kasnije, u oktobru, ali opšte stanje je prisililo Toyotu na preispitivanje takve politike.
Koncern namerava da pojedinačno pregovara s dobavljačima.
Nikkei napominje da su brojni od njih takođe pretrpeli gubitke tokom pandemije, pa možda neće imati sluha za ustupke.
Tokom fiskalne 2019. godine koje je završila u martu 2020., Toyota grupa koja uz tu marku obuhvata Daihatsu Motor i Hino Motors, postala je svetski lider u prodaji novih automobila prodavši 10,45 miliona automobila i kamiona. Prodaja glavnog konkurenta - nemačkog koncerna Volkswagen i njegove grupe - u istom periodu je iznosila 10,37 miliona vozila.
Tokom pandemije Toyotina proizvodnja u svetu je u nekim mesecima pala za više od 50 posto, a brojne fabrike su morale da budu privremeno zatvorene zbog restriktivnih mera. Prema Toyotinim prognozama, operativna dobit će se smanjiti u fiskalnoj 2020. godini koja završava 31. marta 2021. godine za 79,5 posto, na 500 milijardi jena (oko 4,6 milijardi dolara).
Korporacija očekuje da će prodaja automobila u tekućoj finansijskoj godini pasti za 14,9 posto, na 8,9 miliona komada.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs